Beantwoord

Internet en IPTV VLANs over één kabel naar zolder

  • 2 October 2018
  • 1 reactie
  • 1091 Bekeken

L.S.,

Omdat ik graag op zolder zowel gebruik wil maken van televisie als internet, maar er echter maar één kabel helemaal omhoog loopt, wil ik graag beide VLANs over een enkele kabel omhoog brengen.

Hiertoe heb ik het volgende plan opgevat en ik hoor graag of jullie denken dat dit haalbaar is:
  • poort 1 (internet) en 3 (IPTV) van Vigor 2132fvn verbinden met twee (untagged) access poorten 1 en 2 op managed switch A
  • (VLANs getagged) trunk poort 3 van managed switch A via netwerkkabel naar zolder alwaar op dito (VLANs getagged) trunk poort 1 van andere managed switch B
  • (untagged) access poort 2 IPTV op switch B naar TV-ontvanger
  • (untagged) access poort 3 internet op switch B naar computer
Verder zal er beneden nog een simpele switch aan poort 2 op de Vigor komen, maar dat lijkt me niet van belang voor de rest van dit verhaal.

Ik hoor graag wat jullie hiervan denken, en of ik wellicht iets over het hoofd zie.

Met vriendelijke groet,

Wilibrord
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 3 October 2018, 08:37

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2
Hallo Willibrord,

Als je voldoende hebt aan max.100 mbps internetsnelheid op zolder kan je eenvoudig een "UTP-optimizer" gebruiken. Deze speciale "splitter" gebruikt voor beide signalen 4 aders van de 8 aders van de utp kabel. Dan ben je voor 15 euro klaar.


Mvg. Marcel

Reageer