Beantwoord

Internet (glasvezel) werkt niet


Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
Ik heb een vraag/probleem.

Van de week hebben wij, door een monteur, glasvezel aangesloten, en nu ging mijn man de stroom eraf halen (om 13:00 uur) en weer aangesloten maar nu doet het internet het niet meer. Hij geeft een rood lampje.

We hebben de modem eraf gehaald, toen een half uur gewacht en toen weer aangesloten, maar de internet werkte niet. Toen heeft mijn man het opnieuw gedaan, ook de media converter, half uur gewacht en weer aangesloten. Maar nog steeds een rood lampje.

Nu hebben we dus geen internet. Kunnen jullie helpen?

Mvg,

Natascha
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 July 2019, 07:14

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @M.AF,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Dat is niet prettig. Goed dat he aangeeft welke stappen al doorlopen zijn. Je zou het modem kunnen volledig resetten door met klein voorwerp in de inkeping te drukken. Vaak helpt dit.
Reputatie 6
@M.AF Welkom op het forum.

Welke lampjes branden niet op de mediaconverter?
Reputatie 1
Goedemiddag @M.AF,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Dat is niet prettig. Goed dat he aangeeft welke stappen al doorlopen zijn. Je zou het modem kunnen volledig resetten door met klein voorwerp in de inkeping te drukken. Vaak helpt dit.

Hoi TAVL,

Mijn man heeft de modem ook gereset, maar dat hielp ook niet.
Reputatie 1
@M.AF Welkom op het forum.

Welke lampjes branden niet op de mediaconverter?

Ik heb wat foto's van de mediaconverter en de modem.
Hoop dat ze duidelijk zijn.

Reputatie 6
@M.AF Dat is het modem. Het gaat om het kastje wat ervoor zit. Dus waar de WAN kabel van het modem naartoe loopt.

Zie voorbeeld
Reputatie 1

@M.AF Dat is het modem. Het gaat om het kastje wat ervoor zit. Dus waar de WAN kabel van het modem naartoe loopt.

Oh, ik heb beiden gepost, maar hier heb je alsnog de foto.

Reputatie 6
@M.AF Dan zou die het moeten doen. Ik geloof dat de FO de glasverbinding is, dus er is wat anders aan de hand. Probleem is echter dat ik geen T-Mobile modem heb aangesloten dus kan ik je daar niet mee verder helpen. Maar je zou eens in kunnen loggen in je modem en kijken wat daar staat. Meestal is dat het adres http://192.168.1.1/
Reputatie 1
@M.AF Dan zou die het moeten doen. Ik geloof dat de FO de glasverbinding is, dus er is wat anders aan de hand. Probleem is echter dat ik geen T-Mobile modem heb aangesloten dus kan ik je daar niet mee verder helpen. Maar je zou eens in kunnen loggen in je modem en kijken wat daar staat. Meestal is dat het adres http://192.168.1.1/
Mijn man is net op de site geweest, kan niets raars vinden alleen: u heeft geen internet. Mijn man heeft via die site gereset, maar nog steeds niks.
Reputatie 6
@M.AF Ik denk persoonlijk als je al via het kleine gaatje aan de achterkant gereset hebt, dat het modem dan defect is. Helaas stuurt T-Mobile geen modems op omdat er dan een monteursafspraak gemaakt dient te worden. Echter voor een afspraak ben je een week of 2 verder.

Je kan hier wachten tot een medewerker van T-Mobile reageert maar dan ben je zeker 24/48 uur verder, maar door de drukte kan het langer duren.

Of je belt naar T-Mobile dat gaat sneller. Doordat het druk is adviseer ik je om 7 uur in de ochtend te bellen. Dan ben je vrij snel aan de beurt.
Reputatie 1
Mijn man gaat morgen om 7 uur bellen, mag ik je hartelijk bedanken voor je hulp, Glassertje? Bedankt dus. 🙂
Reputatie 6
@M.AF Dankjewel. Je komt toevallig niet uit Eindhoven? Anders kunnen we mijn modem testen.

Jammer dat we het probleem zo niet hebben kunnen oplossen.
Reputatie 1
@M.AF Dankjewel. Je komt toevallig niet uit Eindhoven? Anders kunnen we mijn modem testen.

Jammer dat we het probleem zo niet hebben kunnen oplossen.

Nee, wij komen uit Utrecht. Dank je daarvoor. 🙂 Weet jij toevallig het telefoonnummer van T-mobile? Want we hadden gebeld (0800-0092) en toen kregen we een sms'je met een link naar dit forum.
Reputatie 6
@M.AF 0800-0092 is het correcte nummer. Je moet iets inspreken is mijn ervaring en uiteindelijk wordt er gevraagd een medewerker te spreken.
Reputatie 1
@M.AF 0800-0092 is het correcte nummer. Je moet iets inspreken is mijn ervaring en uiteindelijk wordt er gevraagd een medewerker te spreken.
Okee, dan heeft mijn man het goede nummer gebeld. Nogmaals mijn dank. En een fijne avond. 🙂
Reputatie 6
@M.AF Ik wens jullie ondanks alles, ook een fijne avond toe.
Reputatie 1
Update:

Was de hele dag met de tuin bezig en tussendoor dus proberen internet aan de praat te krijgen.
Rond 20:00 uur heb ik dat laatste opgegeven.
Zou vandaag T-Mobile contacteren.

Gisterenavond liep om 23:00 uur liep ik langs de meterkast die open stond.
Tot mijn verbazing zag ik dat alle lampjes van de modem groen branden.
Vraag me niet hoe, maar we hebben weer dus contact met de buitenwereld.
Reputatie 1
Ik moet overigens wel zeggen dat ik door dit 'incident' wel ga kijken naar een alternatief.
Mocht het weer gebeuren dat ik voor lange tijd geen internet heb dan keer ik T-Mobile de rug toe.

Meer dan 10:00 uur geen internet is niet van deze tijd.
Kan zijn dat de fout in het modem zit, er word een verbinding opgezet op een IP adres, als je de stroom er af haalt kan het zijn dat die op de oude ip blijft hangen en de lijn een nieuwe ip geeft, dan zal pas na verloop van tijd het modem weer verbinding maken.
Heb je een harde reset uitgevoerd, dus met het reset gaatje en een paperclip?
Reputatie 6
@M.AF Vreemd maar blij dat het weer werkt.

Reageer