Internet installatie problemen

  • 28 June 2020
  • 4 reacties
  • 322 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Omdat wij toch niet of nauwelijks reguliere televisie kijken hebben wij besloten over te stappen naar de goedkoopste aanbieder van glasvezel internet only. Dit was in ons geval T mobile Basic internet.

Tot zover niets aan de hand, totdat vrijdag 19 juni de installatie plaats vond en wij dus van KPN over gingen naar T mobile. 

Helaas lukte dit niet, geen signaal op de glasvezel. Monteur heeft een ticket aangemaakt en maar afwachten tot dit opgelost wordt. Ik heb hier verschillende malen achteraan gebeld en kreeg geen duidelijkheid wanneer dit opgelost wordt. Uiteindelijk op advies van de dame op de servicedesk op zaterdag maar een prepaid kaart van T mobile gekocht met € 10,- bel te goed (totaal € 20,-, gaat T mobile mij dit vergoeden???) en hier heb ik een onbeperkt internet bundel op gekregen.

Uit eindelijk kregen we nadat ik maandag 22 juni er weer achteraan gebeld heb op dinsdagmiddag 23 juni signaal op de glasvezel en hadden we weer internet, foutje van KPN volgens de monteur. Wij blij maar dit was nog niet het einde van het verhaal. Laden van data duurde wel lang vond ik en heb er maar even een bekabelde speed test op los gelaten, bleek dat we maar 5 a 6 mbps hadden terwij dit 50 mbps had moeten zijn. Direct weer achteraan gebeld, weer een ticket aangemaakt en maar weer wachten. Zaterdag 27 juni nog niets gehoord en ben zelf maar even gaan neuzen op dit forum en kwam er achter dat het wellicht aan de dip switch setting van de mediaconverter kon liggen. Heb dit even gecheckt en wat bleek alle switches stonden op off. Hierna twee settings geprobeerd 1 & 6 werkte niet 3 & 4 on werkt wel en we hebben het probleem zelf opgelost.

E.a. verdient geen schoonheidsprijs en als ik dit forum lees ben ik niet de enige, T mobile werk aan de winkel lijkt mij.

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Vreemd dat alle dipswitches op off stonden, volgens mij is er altijd wel 1 combinatie actief. Heeft de monteur hier niet naar gekeken? Maar goed om te lezen dat je zelf actie hebt ondernomen. 👍🏼

Reputatie 6

@ruud52 Het is inderdaad zeker niet de bedoeling dat de switches allemaal uitstonden, excuses hiervoor! Heel fijn dat het je intussen zelf is gelukt. Ik heb het bezoek van de monteur direct geannuleerd. Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin het aankoopbewijs van de simkaart en het tegoed?

Hallo Ginny, ik wil wel een aankoopbewijs sturen in een privébericht, maar in een privébericht kan ik geen afbeelding of ander vorm van attachment kwijt. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @ruud52, dat is volledig mijn fout geweest! Ik heb gezegd dat het mogelijk zou zijn om dit in een privébericht naar ons toe te sturen, maar dit kan (nog) niet. Sorry voor het ongemak, ik heb even een vlaag van verstandsverbijstering gehad denk ik! 😋

Afijn, back on topic: je kunt onze klantenservicetoppers het aankoopbewijs toesturen per e-mail. Mail naar klantenservice@t-mobilethuis.nl en zet jouw klantnummer en/of adresgegevens in de titel. Onze collega's koppelen dit bestand dan direct aan jouw klantprofiel zodat we het bewijs gelijk kunnen opvragen wanneer we je in het systeem opzoeken. 

Zodra het aankoopbewijs binnen is, zal ik de gemaakte kosten á € 20,- voor je vergoeden. Dit bedrag zal dan verrekend worden met een volgende factuur. Dit zal waarschijnlijk de factuur van augustus worden, maar ik houd het in de gaten voor je!

Reageer