Beantwoord

Internet is heel langzaam

  • 26 May 2019
  • 3 reacties
  • 390 Bekeken

Hallo, sinds een maand en mijn thuis internet is heel langzaam, ik heb internet glasvezel voor 100 Mb, maar als ik een gewoon normaal website wil open dat duurt meer dan 30 seconden, en soms het signaal gaat weg, ik wil een oplossing graag.
icon

Beste antwoord door TAVL 27 May 2019, 08:30

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Moayad1985,

Dat zijn inderdaad geen mooie getallen en niet wat je mag verwachten. Heb je al geprobeerd om het wifi kanaal in te stellen op het modem. Welk modem heb je? Met een wifi analyzer app kun je kijken welke kanalen 'vrij' zijn. Hier kun je meer lezen over het instellen van jouw modem. Vaak helpt het om je modem een bepaald kanaal toe te kennen.
Beste @TAVL,

Ik gebruik allen wifi om internet te surfen, en ik heb twee keer deze week de stroom uit of de modem, helaas internet ook langzaam, ik heb een test gemaakt door speedtest app en ik laat je zie de resultaat.

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Moayad1985,

Dat zijn of hele zware websites of toch eens kijken wat er aan de hand is met jouw aansluiting. Laten we van het laatste uit gaan. Daarvoor heb ik een paar vragen die inzicht geven waar de oorzaak mogelijk ligt en mogelijkheden die je zelf hebt om de snelheid te optimaliseren.

Je geeft aan dat je dit sinds een maand ervaart. Heb je jouw modem al een keer ca een minuut van het stroom afgehaald en opnieuw opgestart? In de meeste gevallen lost dit het probleem op. Zeker na bijvoorbeeld onderhoud op het netwerk.

Verder ben ik nieuwsgierig of je WIFI, bekabeld of beiden gebruikt om te surfen op het world wide web? Als je beiden gebruikt; zit er verschil in ervaring? Heb je al metingen gedaan om de snelheid te testen. Dit kan bijvoorbeeld met de app speedtest. Het is wel handiger om dit via een app toe doen en niet zozeer via een webbrowser.

Woon je in een druk gebied met WIFI verkeer, dan kan je last hebben van andere WIFI netwerken. Zeker als je 2,4Ghz gebruikt. Nieuwere modems hebben ook de mogelijkheid om 5Ghz te gebruiken. Het voordeel is dat 5Ghz meer snelheid aan kan en minder last heeft van andere netwerken. Nadeel is dat het bereik beperkter is. Hier kun je meer lezen over het instellen van jouw modem.

Ik hoor graag van je of bovenstaande je geholpen heeft en de websites weer razendsnel op jouw devices te zien zijn. Zo niet, dan kijken we verder naar mogelijke oorzaken en passende oplossingen.

Reageer