Beantwoord

Internet is traag lage snelheid

  • 19 January 2019
  • 20 reacties
  • 2524 Bekeken

Beste T-Mobile.

Ik zie heel wat topics over lage snelheid van mensen.
Ik ervaar het zelfde probleem dit al vanaf dag 1
Traagheid speelt op bekabeld als wifi..
Zelf heb ik ook een Mesh systeem/netwerk helaas maakt dit ook niet veel uit.
zo vaak gebeld met Klantenservice samen komen we ook niet uit

met mijn vorige providers NLE en Telfort altijd 100mbits gehaald zelfs daarboven terwijl ik abo van 100 had.

bij T-mobile ben ik gegaan voor 100mbit abp Ik heb al op verschillende momenten van de dag getest, het is heel wisselvallig .
Klantenservice van T-Mobile blijft aangeven dat mijn lijn stabiel is en de juiste snelheid op mijn modem binnen komt

Bij YouTube merk ik zeer regelmatig de beroerde snelheid het blijft heel lang laden en dan wordt het afgespeeld vervolgens stopt het weer of aan slechte kwaliteit van beeld. ook met surfen kan het soms wat tijd nodig hebben ook ervaren wij problemen als mijn vrouw op laptop en ik achter de pc zit


Nu wat gegevens
▪️ Abonnement: Internet 100 sinds 16-01-201
▪️ Router: HG659
▪️ fourstack: Koper/DSL 109 Mbit
▪️ T-Mobile site: Mogelijk om 100mb/s te bestellen op postcode


icon

Beste antwoord door Brian 22 January 2019, 13:23

Bekijk origineel

20 reacties

Ticket blijkt vandaag opgelost te zijn ik heb een e-mail gekregen ik ben benieuwd wat er dan gedaan is?

voor nu lijkt het opgelost. 🙂 even aankijken
Reputatie 7
Hi @MrOsman, ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact op hebt genomen. Zo te zien hebben we al eerder je verbinding in de woning nagelopen en gaan we de netbeheerder inschakelen na je eerdere contact met mijn collega op 18-01. We gaan voor je aan de slag!
Hi @MrOsman, ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact op hebt genomen. Zo te zien hebben we al eerder je verbinding in de woning nagelopen en gaan we de netbeheerder inschakelen na je eerdere contact met mijn collega op 18-01. We gaan voor je aan de slag!
Hoi @Brian klopt zovaak contact gehad. ook Guidion op de vloer gehad geen verandering of verbetering 🙂 Monteur zag dat mijn lijn niet stabiel was. 🙂 wat gaat er nu gebeuren?
Reputatie 7
Hey @MrOsman, inmiddels hebben we een reactie gekregen van onze technische dienst. Zij hebben je verbinding de afgelopen dagen in de gaten gehouden. Daaruit is gebleken dat je verbinding al drie dagen stabiel is, goed nieuws dus! Ook de snelheid en bitrate zijn positief beoordeeld. De technische dienst geeft aan dat het wegvallen van de verbinding te maken moet hebben met factoren binnenshuis. Is er iets aanwezig in je netwerk dat je verbinding zou kunnen verstoren?
Hey @MrOsman, inmiddels hebben we een reactie gekregen van onze technische dienst. Zij hebben je verbinding de afgelopen dagen in de gaten gehouden. Daaruit is gebleken dat je verbinding al drie dagen stabiel is, goed nieuws dus! Ook de snelheid en bitrate zijn positief beoordeeld. De technische dienst geeft aan dat het wegvallen van de verbinding te maken moet hebben met factoren binnenshuis. Is er iets aanwezig in je netwerk dat je verbinding zou kunnen verstoren?
HOi.
ik heb niks geks aangesloten en nooit problemen mee gehad sinds overstap naar T-Mobile problemen ook Guidion heeft di op lokatie kunnen bevestigen? misschien moet de gene van technisch afdeling even langs komen en zien 🙂 op afstand bepalen en zeggen dat er geen problemen zijn is makkelijk.

ik zou zeggen kom even langs.
Reputatie 7
Hoi @MrOsman, hmm vreemd! Heb je ook geen externe apparatuur op je modem aangesloten die je snelheid zou kunnen beïnvloeden? Verder zie ik dat je modem al een geruim aantal dagen niet is weggevallen. Wanneer heb je voor het laatst problemen ervaren met je verbinding?
Reputatie 6
@MrOsman Dat IP adres wat zichtbaar is in de screenshot roept bij mij vragen op. Ik heb geen oplossing en er kunnen meerdere oorzaken tegelijk spelen.
Zie ook
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/eigen-modem-geen-internet-na-reboot-ook-niet-met-t-mobile-modem-308499?postid=1481220
Reputatie 7
Badge +3
@tmoesel

Dat IP 31.xx.xx.xx krijg ik ook zodra ik de mediaconverter aansluit.
M.b.v. MAC cloning kan ik gewoon weer naar mijn standaard IP 85.xx.xx.xx.
De MAC adressen van de Draytek krijgen dus de 85 range en alle andere afwijkende 31 (MC).

Hoi @MrOsman, hmm vreemd! Heb je ook geen externe apparatuur op je modem aangesloten die je snelheid zou kunnen beïnvloeden? Verder zie ik dat je modem al een geruim aantal dagen niet is weggevallen. Wanneer heb je voor het laatst problemen ervaren met je verbinding?
Wanneer voor het laatst? Elkedag? dat mijn modem draait kan kloppen ik heb het over traagheid traagheid wilt niet zeggen dat je modem uit moet vallen.
@MrOsman Dat IP adres wat zichtbaar is in de screenshot roept bij mij vragen op. Ik heb geen oplossing en er kunnen meerdere oorzaken tegelijk spelen.
Zie ook
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/eigen-modem-geen-internet-na-reboot-ook-niet-met-t-mobile-modem-308499?postid=1481220

Geen idee :)

ik heb volgende dingen aangesloten.

3x Mesh 1tje direct op modem 2 via WIFI
Woonveilig. direct op modem.
TV is ingesteld op WIFI.
Reputatie 7

Hoi @MrOsman, hmm vreemd! Heb je ook geen externe apparatuur op je modem aangesloten die je snelheid zou kunnen beïnvloeden? Verder zie ik dat je modem al een geruim aantal dagen niet is weggevallen. Wanneer heb je voor het laatst problemen ervaren met je verbinding?Wanneer voor het laatst? Elkedag? dat mijn modem draait kan kloppen ik heb het over traagheid traagheid wilt niet zeggen dat je modem uit moet vallen.


Ik wil graag dat hier iets aan gedaan wordt. Zojuist heb ik een taak uitgezet naar onze technische dienst inclusief je probleembeschrijving. Zodra we een terugkoppeling krijgen, laten we je gelijk iets weten.


Hoi @MrOsman, hmm vreemd! Heb je ook geen externe apparatuur op je modem aangesloten die je snelheid zou kunnen beïnvloeden? Verder zie ik dat je modem al een geruim aantal dagen niet is weggevallen. Wanneer heb je voor het laatst problemen ervaren met je verbinding?Wanneer voor het laatst? Elkedag? dat mijn modem draait kan kloppen ik heb het over traagheid traagheid wilt niet zeggen dat je modem uit moet vallen.
Ik wil graag dat hier iets aan gedaan wordt. Zojuist heb ik een taak uitgezet naar onze technische dienst inclusief je probleembeschrijving. Zodra we een terugkoppeling krijgen, laten we je gelijk iets weten.

@Piotr Top bedankt dat je opnieuw een melding hebt uitgezet.
even voor duidelijkheid. mijn internet is trager dan voorheen ik heb nooit last gehad bij een ander provider zoals Telfort en NLE altijd 90/100mbit gehaald. ook nog is Draadloos.
ik denk overstappen naar T-Mobile omdat mijn Mobiele abo's ook van T-mobile zijn. mee doen met klantenvoordeel ook heel tof. alleen in Praktijk is internet zeer traag ik heb dit ook vaker aan de tel uitgelegd ook mailtjes verstuurd met printscreen en all.
T-mobile medewerker gaf aan GUIDION monteur. ook geaccepteerd terwijl ik wist dat het niet aan mijn woning lag
Monteur langs geweest die heeft ook kunnen bevestigen van verschillende metingen geen stabiele lijn.
en nu wordt er dood leuk gezegd je modem draait? er zijn geen problemen? wat voor IT'er heb je achter een melding of scherm? zonder kennis? dit kan je niet maken. ik ben zelf een IT'er ik weet echt wel hoe alles werkt.

vooral in de avond 17:00 uur heb ik er last van na 23:00 uur of 00:00 uur geen problemen.
Wat is de status van mijn Ticket? heb niks meer gehoord.
Wat is de status van mijn Ticket? heb niks meer gehoord.
Dit is echt kut, vooral omdat ik nog 2 andere topics zie met het zelfde probleem en ik zelf heb de probleem ook. ik heb het 1 dag pas , is T-Mobile wel de geld waard?!


https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/help-snelheidsproblemen-t-mobile-thuis-internet-309095#comments
Reputatie 6
@tmoesel

Dat IP 31.xx.xx.xx krijg ik ook zodra ik de mediaconverter aansluit.

Er zijn 2 ranges die aan die beschrijving voldoen:
31.20.0.0/16 Pool for fixed WBA users
31.201.0.0/16 T-Mobile Thuis BV

Zie https://bgp.he.net/AS50266#_prefixes

De eerste ziet er afwijkend uit en dit is ook de range die men ziet i.c.m. probleemposts op dit forum.
Reputatie 7
@MrOsman de opdracht staat nog uit bij de netbeheerder, we houden je op de hoogte!

@Mehmet123 Zo te zien is het voor jou inmiddels, opgelost, goed om te zien! Mocht je toch nog problemen ervaren laat het dan zeker weten!
@MrOsman de opdracht staat nog uit bij de netbeheerder, we houden je op de hoogte!

@Mehmet123 Zo te zien is het voor jou inmiddels, opgelost, goed om te zien! Mocht je toch nog problemen ervaren laat het dan zeker weten!

Ben benieuwd wacht al een tijdje op een oplossing
21 Dagen verder heb niets gehoord ook niet van uit KPN?
hoe nu verder?
@Brian @Piotr hoe staat het met mijn ticket? niemand die met mij contact heeft opgenomen? ik vraag me dus af wat de status is?en waarom het zo lang duurt?

Is het zo moeilijk?
Reputatie 7
Hey @MrOsman,

Sorry voor de late reactie! We hebben 13 februari een terugkoppeling gekregen van onze technische dienst met het goede nieuws dat het probleem opgelost is! Mocht je nog problemen ervaren dan weet je ons te vinden. 😉

Reageer