Beantwoord

Internet regelmatig traag

  • 10 June 2018
  • 6 reacties
  • 230 Bekeken

Ik heb regelmatig dat ik via de mobiele telefoons een erg trage internet verbinding heb. Ik heb dan nog wel een wifi verbinding, maar ik krijg dan soms laat of soms geen response op requests. Als ik dan mijn wifi uitzet, dan heb ik wel een betere response. Regelmatig is de verbinding ook beter als ik mijn wifi daarna weer aanzet. Deze ervaring heb niet ik alleen met mijn telefoon, maar ook de rest van het gezin ervaart dit regelmatig. En ik heb het zelf meegemaakt, terwijl ik ongeveer een meter van de router af zat.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 10 June 2018, 23:26

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hallo rogonl,

Maak je gebruik van DSL of Glasvezel ?
Wat je kan proberen is even een harde reset uitvoeren zodat alles gewist word in het modem en opnieuw de instellingen geladen worden.
Heb je dit probleem ook met een bekabelde verbinding ?
Heb je ook problemen met tv van T-Mobile ?
Ik maak gebruik van glasvezel.
Een harde reset, is dat spanning er even af en dan weer aanzetten op het modem? Dat moet ik sowieso op zijn tijd een keer doen.
Ik vind soms de response op mijn bekabelde machine ook traag, maar dat metingen met allerlei speedtest tools geven dan weer niets aan.
Met TV hebben we ook sporadische hickups, maar dan haal ik dat entone boxje even van de spanning af of soms moet ik gewoon even de TV herstarten.
Reputatie 7
Hallo rogonl,

Een harde reset is de reset knop 30sec ingedrukt te houden met een tandenstoker.
Het gaatje vind je links naast de lampjes. na 3 minuten zet je dan nog even het modem uit en aan en moet deze weer goed zijn.
Ik monitor zelf mijn verbinding met uptimerobot.com op die manier krijg ik ook een berichtje als de internet verbinding niet werkt. de responstime word ook bij gehouden, echter gebeurt dit vanuit de US waardoor je niet een betrouwbaar beeld heb.
Moet ik dan ook mijn SSID's en zo weer opnieuw instellen? Gaat het modem dan terug naar de standaard instellingen?
Reputatie 5
Moet ik dan ook mijn SSID's en zo weer opnieuw instellen? Gaat het modem dan terug naar de standaard instellingen?
Een harde reset zet alles terug naar fabrieksinstellingen. Dus je moet inderdaad dan alles opnieuw instellen.
Is er wel een mogelijkheid om de huidige setup op de een of andere manier te saven? En wat betekent zo'n harde reset voor iedereen, die gebruik maakt van mijn router?
Ik ben zelf werkzaam in de ICT en ben er nooit zo kapot van om maar even alles even opnieuw op te starten zonder een daadwerkelijke oorzaak van het probleem te weten. Gesteld dat zo'n harde reset werkt, ga ik dan over een aantal maanden het probleem weer ervaren en moet ik dan weer een reset doen?

Reageer