Beantwoord

Internet snelheid

  • 14 December 2017
  • 2 reacties
  • 219 Bekeken

Hallo de internet snelheid van mijn modem is via de 2.4 Ghz frequentie is momenteel tussen 30-50 Mbit deze zou rond de 100Mbit moeten liggen, kunnen jullie dit voor me oplossen?
M.v.g. Roger
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 17 December 2017, 20:05

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Roger,

Aangezien dit een forum voor klanten onderling is, nee... 'we' kunnen dat niet voor je oplossen, op zijn best zullen er klanten zijn die mogelijk kunnen helpen.

Dat gezegd, 30-50 Mbit via de Wi-Fi is over het algemeen niet slecht... Gezien je 100mbit noemt, vermoed ik dat je een glasvezel aansluiting hebt en dan de Draytek als modem/router. Mijn ervaring met dat ding is dat 50mbit toch echt wel de limiet een beetje is. Als je echt sneller zou willen, dan zal je toch een eigen router moeten gaan overwegen (en mogelijk ook geen 2.4 maar op 5 Ghz).

Wat je nog wel kan doen is op je mobiel een Wifi-analyzer te installeren. Dan kan je kijken hoe 'druk' het is in jouw omgeving. Het helpt namelijk wel om een 'leeg' kanaal te selecteren.
Reputatie 7
Hoi Regor,

Goed dat je hier even post! Welkom op het forum en bij Thuis!

Bedenk dat wifi onderhevig is aan velerlei factoren bij jou thuis. Je zult dus nooit de snelheid halen die je bekabeld haalt. Typisch is dit tussen de 10% en 50%. Ik begrijp dat je daar perfect tussen zit. Ik vermoed dat je dit dus niet nog hoger krijgt. Los hiervan, plak ik hier nog even een link naar onze wifitips. Succes!

Reageer