Op mijn adres zou volgens de website van T-Mobile Thuis “Internet beschikbaar met een verwachte maximumsnelheid van 13 Mbit/s downloaden en 5 Mbit/s uploaden beschikbaar zijn”
Vanaf de eerste installatie op dit adres moet ik 3 á 4 keer (minimaal) per week mijn modem resetten wat ook al na 2 weken is vernieuwd door Guideon monteur die ook de bekabeling heeft gecheckt. Het internet stopt gewoon na een dag of 2-3!! Ligt aan KPN werd mij mede gedeeld. Dit telefonisch besproken met een service medewerker van jullie en zij heeft dit doorgegeven aan een andere afdeling die dit verder zou oppakken, helaas nooit meer iets vernomen hierover.
Heb het met rust gelaten en vandaag eens een meting gedaan. Want ik merkte dat het internet toch ook minder snel ging. Zie beneden het resultaat van 2 willekeurige metingen bij verschillende providers.
Gemeten vanaf mijn MacBook Air 5Ghz instelling via WiFi want ik kan geen bekabeling meten. Echter de monteur van Guideon heeft ongeveer 11 Mbit download gemeten toentertijd. Ik gebruik alleen het modem gedeelte en deze is gekoppeld aan een Airport Extreem router van Apple. Dit was een uitstekende configuratie zei de monteur want zo heb je een stabiele opstelling. De meting is gedaan 4 meter vanaf de router.
Wat vindt u van deze ontzettend lage verbindings snelheden?
Beste antwoord door Brian
Bekijk origineel