Beantwoord

Internet stopconact slaapkamer

  • 19 December 2019
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

Hoi,

Ik heb een vraagje, hier in huis hebben we van tmobile de huawei hg659 modem.

In alle 3 de slaapkamers hebben we een extra tvbox via stopcontact connectors van davolo. dit werkt prima.

Nu wil ik echter mijn mediaplayer welke via lan verbinding werkt gaan gebruiken in 1 van de slaapkamers. maar als ik de lankabel in de stopcontact connector doe dan geeft deze geen internet.

Op het modem is de lankabel verbonden via lan4 poort naar wen stopcontact connector.

Weet iemand hoe ik internet via lan en stopcontact in de slaapkamer kan krijgen ?

Alvast mijn dank.

icon

Beste antwoord door Anonymous 19 December 2019, 21:00

Bekijk origineel

5 reacties

Op de Huawei is internet en TV gescheiden, Lan 1&2 zijn internet en 3&4 zijn voor de TV.

Enige mogelijheid is een ander setje powerline adapors gebruiken naast de Devolo’s en die in Lanpoort 1 of 2 gebruiken alleen zit er een “maar” aan, het kan gaan storen op elkaar zodat beide niet goed (meer) werken.

Beste oplossing, kabel trekken.

Hoi Doornekamp33,

Dank je wel voor je reactie.
Ik vraag me dan af, als ik dan de kabel in bijv. lan 1 stop welke verbonden is met adaptor in stopcontact bij het modem.
Zou ik dan wel vanaf het stopcontact in de slaapkamer internet hebben via lan ?
Aangezien ik een mediaplayer erop wil aansluiten om films te kijken heb ik geen tv verbinding meer nodig in slaapkamer.

 

Alvast dank.

 

iemand ??

@vincent2601 Dus ipv de LAN vanaf het modem in 3 of 4 in Lan 1 of 2, dan heb je inderdaad een internet verbinding in de slaapkamer, maar geen TV verbinding meer, als er dus meer devolo's op die verbinding zitten krijgen die ook geen TV signaal meer, ik lees dat je naar 3 slaapkamers gaat, dus 2 missen er dan ook de TV en krijgen een internet signaal.

 

 

Ok nu ben ik de weg kwijt na het lezen van bovenstaande. 
Ik zoek een soortgelijke oplossing als hier boven. Aan het ene kant van de woonkamer zit een telefoonaansluiting (DSL) waar het modem aan staat aan de andere kant van de woonkamer staat de tv met het tv kastje. Nu loopt er een hele lange kabel door de woonkamer waar ik vanaf wil. 

Ik begrijp dat ik dan het beste internet via het stopcontact kan gebruiken. Heb ik dan een devolo 500 nodig welke ik in het stopcontact doe bij het modem en een internet kabel aansluit op poort 1 of 2.
Vervolgens doe ik de andere devolo in het stopcontact naast de tv en doe daar een internet kabel in naar het tv kastje? 

Dan zou het moeten werken? 

Ik begreep dat tele2 dit soort stekkers verkoopt, maar t-mobile niet?

Reageer