Beantwoord

Internet T-Mobile Thuis hapert of valt uit

  • 28 January 2020
  • 44 reacties
  • 3328 Bekeken

Goedemiddag community,

Sinds 3 weken ben ik aangesloten bij T-mobile met glasvezel internet 100mb, tv en bellen.

Na de installatie toonde de speedcheck van de monteur, een fantastische snelheid. Mijn zoontje helemaal blij, kon hij eindelijk een nieuw spel op zijn p.c zetten.

Helaas duurde het 10 uur om 15G te downloaden en kon je in de downloadgrafiek ook zien dat de snelheid steeds terugliep naar 0 en dan een paar seconden tot een paar minuten niets deed, soms zelfs zo lang dat er een melding kwam dat de netwerkverbinding was verbroken.

Omdat de Fritz 1750e op dezelfde verdieping steeds knipperde en resetten van zowel modem als modem+media converter niet hielp, heb ik contact gehad met de klantenservice, die netjes een monteur stuurde, toevallig dezelfde die geinstalleerd had.

Deze heeft de Fritz gereset en het modem een factory reset gegeven en wederom toonde zijn speedcheck fantastische resultaten.

Het probleem blijkt echter niet verholpen. De Fritz knippert niet meer, dat niet, maar het netwerk verdwijnt nog steeds een paar keer per dag of stottert. Als ik toevallig op de Ipad zit, zie je dan ook dat “laad-wieltje” knipperen. Of het hele netwerk wordt niet meer gevonden.

Downloaden van grotere bestanden is vrijwel niet te doen, online gamen af en toe een grote scheldpartij en inmiddels is het ook al gebeurt dat Netflix er door een ontbrekende netwerkverbinding wordt uitgegooid. Een speedcheck toont resultaten van 86mbps up, maar nog vaker van rond de 47mbps op verschillende momenten van de dag.

Kan dit probleem alsjeblieft opgelost worden? Of kan ik anders van dit abonnement af? Anders zit ik nog een jaar met deze ellende...

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 30 January 2020, 16:24

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7

Hi @Dielie, mocht de modem defect zijn dan vervangen we deze zeker maar je krijgt dan een vervangende modem van hetzelfde type. Dat de snelheid lager is op Wifi klopt overigens, met een draadloos signaal heb je altijd verlies, dit kan gerust 40% zijn ten opzichte van de bekabelde verbinding. Uiteraard zijn hier wel oplossingen voor, bijvoorbeeld versterkers of een eigen router. In ons Wifi topic lees je daar meer over!

Beste Brian,

misschien is het een idee dat je je volgende keer eerst inleest voordat je reageert. Alles in dat topic heb ik namelijk al lang gedaan en het helpt niet!

Bovendien heb ik een snelheidsverlies van meer dan 50%!! Gemeten naast het modem!!

Reputatie 7

Hi @Dielie, helemaal goed, dan rest alleen nog de vraag of de bekabelde verbinding ook wegvalt op het moment dat de Wifi problemen spelen. Als dit het geval is dan is er een grote kans dat de modem defect is en dan kunnen we deze vervangen. Als de Wifi ook met de versterker niet voldoende is dan zou je kunnen overwegen om zelf nog meer versterkers te plaatsen zodat je een beter signaal in huis hebt. 

Het totale signaal lijkt niet meer uit te vallen, of in ieder geval niet op de tijdstippen dat wij het gebruiken. De dekking is nu met de aangeschafte router ook geen probleem meer, dus extra versterkers zijn niet nodig. Maar de wifi is nog steeds zo verschrikkelijk traag!!!!! Onderstaande foto gemaakt naast!!! het modem.

Dit is toch niet normaal!! En maximaal kom ik ook nog niet eens tot de helft van waar ik voor betaal. Zie vorige foto.

Volgens mij geeft mij dat het recht om op te zeggen!

Vanmiddag viel het signaal toch weer uit. Alle lampjes op zowel zyxel als router branden. Wifi signaal wel zichtbaar, maar geen internet. Toen gauw een kabel aangesloten op de pc, ook dan geen internet!

Zoon komt net thuis, blijkt dat dit al vanaf vanmorgen is. Volgens internet geen storingen

Reputatie 7

Hi @Dielie, bedankt voor de informatie! Ik heb met je meegekeken en ik zie inderdaad dat er geen internetverbinding was op 11-03 tussen 11:30 uur en 15:30 uur. De internetverbinding van buitenaf en de modem zelf waren nog wel online dus het lijkt er op dat de modem mogelijk defect is. Ik heb de situatie nu helder en ik heb onze technische dienst ingeschakeld om dit probleem te verhelpen. Je ontvangt binnen een aantal dagen bericht van mijn collega’s, we gaan dit voor je oplossen Dielie!

Hallo Brian,

Inmiddels zijn we 10 dagen verder. Ik heb een mailtje van de klantenservice gehad op dezelfde dag dat jij   dat aangegeven had, waarin aangegeven werd dat ik binnen 5 werkdagen wat zou horen.

Reputatie 7

Hi @Dielie, excuses, op dit moment duurt het wat langer dan gebruikelijk gezien de beperkingen van onze monteurs op het moment. Mijn collega’s hebben de verbinding de afgelopen dagen bekeken en het lijkt nu stabiel op afstand maar ik heb daar mijn vraagtekens bij. Is eht nu inderdaad stabiel of is de verbinding de afgelopen dagen nog weg gevallen?

Hallo Brian,

De verbinding is nog steeds niet stabiel en traag. Gisteren hadden we zelfs geen televisie meer, weer het modem gereset.

Als jullie gewoon een nieuw modem opsturen hebben we geen last van Corona- beperkingen toch? Ik sluit hem zelf wel aan en stuur die oude terug.

Eind van de middag vloog weer!!!!! het internet eruit. Zelfde verhaal. Alles brandt, wel signaal, geen internet, ook niet bekabeld. Resetten helpt  ook niet!

Gaat er nou gvd na bijna 3 maanden eens iets aan gedaan worden?!!!!!!!!! Ik zit hier met 2 kinderen die online les hebben nu en ik moet ook het een en ander doen voor mijn werk! Help!!!!!!!

Reputatie 7

Hi @Dielie, de problemen van gister werden veroorzaakt door een storing op het netwerk. Om er voor te zorgen dat we iedereen zo goed mogelijk op de hoogte kunnen houden hebben we een centraal topic aangemaakt rondom de verbindingsproblemen. Excuses voor het ongemak!

Ik wacht nog steeds op mijn nieuwe modem! Ik heb geen monteur nodig.

Alsjeblieft, werk nou eens even mee. Ik zit al vanaf half januari met deze puinhoop.

Reputatie 2

Hoi Diele, 

Ik hoop dat het nieuwe zyxel modem/router een oplossing geeft voor jou. Mocht dat niet zo zijn: In volgende topic staan klachten over wegvallende wifi met het zyxel modem/router waar ook na vervangen van het modem het probleem blijft. Mijn beste gok op dit moment is dat er een fout in de software of hardware van het zyxel router zit die de wifi verbinding onstabiel maakt. Symptoom is het 10 seconden wegvallen van de verbinding op alle aangesloten apparaten ongeacht of deze ver weg of dichtbij staan.

Zie: https://community.t-mobile.nl/members/danielwiersma-444143

De originele poster heeft het na verloop van tijd maar opgegeven met t-mobile. Ik heb sinds kort ook t-mobile internet en er last van. Een oplossing is inderdaad om een separaat access point te plaatsen. Ik ben ook niet van mening dat jij de aanschafkosten daarvoor moet betalen. Jij betaalt al de elektra kosten voor de oplossing van 10-15 euro per jaar.

Hallo Pip,

Bedankt voor je support. Vooralsnog zal ik toch eerst dat nieuwe modem moeten ontvangen, ik wacht al 2 weken.…

Zoals ik het begrijp is die poster die jij noemt er mooi mee weg gekomen, diens abonnement is wel beeindigd. Ik zit hier al ruim 3 maanden met de ellende. Alle forums afgestruind, alles geprobeerd en nog steeds waardeloos. Ik wil ook weg!

Ik heb nu 2 kinderen thuis die online lessen moeten maken en dat valt dus niet mee! Daarnaast volgt mijn man een online cursus en moet ik ook regelmatig online voor mijn werk. Maar schijnbaar is een beetje meewerken erg moeilijk voor t-mobile.

Ik wacht nog steeds op mijn nieuwe modem!

Als het niet gauw komt blijven jullie in gebreke om mijn probleem op te lossen en heb ik het recht om mijn abonnement kosteloos te beeindigen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dielie, bedankt voor je geduld. Ik heb het gelijk nagevraagd en aangegeven dat de internetverbinding blijft wegvallen ondanks het feit dat het modem wel online blijft staan. Ik verwacht uiterlijk morgenmiddag een antwoord en zal je hier via een privéberichtje van op de hoogte brengen. Sorry dat er nog geen schot in de zaak zat. 

Ik wacht nog steeds!!!!!!!

Ik geef jullie tot het eind van de week en dan is mijn geduld echt op!!!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dielie, ik heb je een PM gestuurd gisteren, maar nog geen reactie gehad dus ik probeer het in dit topic! :wink: Sorry dat ik je 1 dag langer liet wachten, dat is niet mijn intentie geweest. Onze techneuten hebben het immens druk en proberen alles binnen afzienbare tijd te behandelen, maar dat lukt niet altijd. Mijn collega’s hebben een monteur aangestuurd zodat jij een afspraak kunt maken via de afspraaktool. Deze heb je als het goed is per SMS en e-mail ontvangen. De monteur is op de hoogte van jouw wegvallende verbinding en zal wanneer dat nodig is het modem vervangen. We kunnen niet direct een modem toesturen omdat deze bij Glasvezel echt door een expert moet worden geïnstalleerd op de media converter het FTU (Glasvezelaansluitpunt). 

Reageer