Beantwoord

internet thuis installeren lukt niet


!urgent!
Dag,

wij zijn nieuwe klanten bij jullie voor internet thuis en ontvingen een modem. De datum voor internet is ingegaan, maar nu blijkt dat wij hoogstwaarschijnlijk niet de juiste isra kabels/ ingang hebben. Ik zal een foto bijvoegen. Wat nu? Wij werken beiden vanuit huis dus hebben echt uiterlijk binnen twee dagen werkend internet nodig. Als het isra punt niet in ons huis aanwezig is, kunnen wij dan het contract nog ontbinden?

Dank en groet! Marij
icon

Beste antwoord door Anonymous 30 June 2019, 16:45

Bekijk origineel

22 reacties

Dat is geen isra punt maar een aansluitpunt voor de kabel leverancier, je moet op.zoek naar de telefoon aansluiting.


Dus op zoek naar 1 van deze,

Mocht trouwens het isra punt niet aanwezig zijn dan kun je niet zomaar het contract ontbinden, dan behoor je een nieuwe aan te laten leggen, hij hoort er te zijn, als die door jullie of de vorige bewoners verwijderd is kunnen daar nog kosten aan verbonden zijn.

En als een werkende verbinding echt zo belangrijk en urgent is zit je niet goed met een consumenten verbinding, daar gelden minder eisen als aan een zakelijke waarbij problemen sneller opgelost moeten worden, je kan zomaar een paar weken zonder zitten en als compensatie de niet genoten dagen vergoed krijgen.
Reputatie 7
Badge +4
Aanvullend op de goede ondersteuning van @Doornekamp33; vaak bevindt zich het ISRA punt in de woonkamer of in de meterkast.

Heel erg veel dank voor jullie beider uitgebreide reacties! Ik ben hier niet erg in thuis, dus wellicht erg domme vraag, maar dit is ook niet de goede aansluiting toch? (Zie foto)

veel dank!

(verder is ons huis een huurhuis dat bij mijn weten voor het laatst iets van 8-10 jaar geleden is gerenoveerd.. dus zeker niet zelf weggehaald. Zouden evt kosten dan ook voor onze rekening zijn en indien nodig het

contract niet ontbonden kunnen worden?

Reputatie 6
@Bockwit Wat zie je al je hier je postcode invoert? Als T-Mobile een werkende verbinding heeft opgeleverd, moet het ISRA punt wel ergens zitten.

Die doos is voor de kabel.En die andere staat ik denk 220V.

Welke provider had je hiervoor?
Reputatie 4
Ja dat eerste foto lijkt een stroom aansluiting voor verlichting, dus oppassen 🧐😱

De kosten van de plaatsing van de ISRA is inderdaad voor eigen rekening als die onrechtmatig is verwijderd. Maar dat kun je bij de verhuurder halen als dat niet door jullie is gedaan.

Hhoewel mensen zich niet van bewust zijn, maar de kabel en telefoon aansluiting moet intact blijven net zoals je water, stroom en gas aansluiting.
Die draadjes zijn best een gevaar, zwart is een schakeldraad die geschakeld word via een fase(bruin) via een schakelaar, daar staat dus 230 volt op als je pech hebt, blauw is een nuldraad en groen is de aarde, maar zoals het daar hangt is het levensgevaarlijk want dit ziet er uit als gepruts en kan de Nul zomaar een Fase zijn, dus blijf er AUB vanaf zolang je de hoofdschakelaar niet op uit hebt staan.

De doos met de twee ronde gaten is idd voor de kabel TV, daar zal T-Mobile niet op gaan werken, die is voor bijvoorbeeld Ziggo of Delta of welk kabel bedrijf er ook werkzaam is in jou omgeving.

Wat voor woning heb je, bouwjaar? rijtje, vrijstaand of appartement(flat zoals ze het vroeger noemde), de meeste isra's vind je in de meterkast of in de buurt van de voordeur, kan ook in de woonkamer aan de voorzijde zijn, de kortste weg vanaf de openbare weg werd meestal aangehouden.

En als jij niks verwijderd hebt en de vorige huurder het wel heeft gedaan moet jij bewijzen dat je het niet hebt gedaan en komen de eventuele kosten voor de verhuurder, maar of dat een beste is, heeft die die kabels op die foto zo achtergelaten en aan jou overgedaan?
Voor de veiligheid moeten ze alle 3 zijn afgedopt met een eindkap, zoals op de zwarte, en dan is het nog niet 100% veilig, zal je een klein kind in huis hebt die er mee gaat spelen, moet er niet aan denken dat die 230 door zijn lichaam heen krijgt.😱
Waarom help T-Mobile niet nodig nieuwe klanten?
Waarom moeten wij Nieuwe klanten 3 weken wachten op een monteur die wij ook nog zelf moeten regelen?
Waarom bied T-Mobile geen alternatief?
Waarom is er geen tegemoetkoming in kosten van eigen internet gebruik?
Waarom laat T-Mobile de nieuwe klanten stikken door te zeggen sorry geen oplossing in korte termijn?
Waarom gaan wij nieuwe niet samen vechten tegen deze barbaarse manier van klanten werven maar geen verdere actie onderneemt.

Overigs het beroeppings recht geldt vanaf het moment dat er moet geleverd worden door een provider omdat je contract pas ingaat als de leverdatum start.

Ik vraag niet ik eis een oplossing voor deze wanpraktijken in 48 uur daarna zal ik samen met andere gedupeerde actie ondernemen richting kassa, radar Consumentenbond en ombudsman.
Ik vraag iedereen te reageren die ook door T-Mobile zo worden behandeld
Reputatie 6
@H.kuijper Het herroepingsrecht gaat in op het moment dat je een handtekening zet. Of in ieder geval dat het ingeleverd wordt.
Reputatie 6
Ik heb het met je eens dat het te lang duurt en dat het anders moet. Maar door de beter stap je over weken is het drukker dan T-Mobile gedacht had. Toen kregen ze ook nog problemen met het leveren waardoor Guidion ook nog eens 2 weken achterstand kreeg. Dat is eigenlijk waarom het zo lang duurt.
Je hebt ADSL die je zelf dient aan te sluiten, en je heb daarbij wel een installatie garantie, maar als consument word je wel geacht gedegen onderzoek te doen, en dat is in dit geval dus niet goed gegaan, kan ik je ook niet kwalijk nemen, niet iedereen begrijpt hoe dit aan te sluiten.

Maar 3 weken is idd lang, komt door de drukte, en herroepingrecht geld vanaf het moment van bestellen voor 14 dagen, als er nu echt geen isra punt aanwezig en volgens deze site https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ook niet aanwezig is heb je recht op annulering als er niet op korte termijn een oplossing komt, maar je moet ze wel een redelijke termijn geven en dat is in de regel 14 dagen, maar de daadwerkelijke oplossing kan langer duren voordat je er vanaf kunt.

Dus ik zou zeggen, loop even naar de buren, vraag waar zij de telefoonaansluiting hebben zitten, zit vaak op dezelfde plek of gespiegeld als bij jou thuis.

En ja, als je de voorwaarden even doorleest zie je dat er compensatie mogelijk is van de abonnements-gelden van de dagen dat je niet van de diensten gebruik kunt maken, en eisen los je weinig mee op, je bereikt er alleen mee dat wij medeklanten je gaan negeren en je geen hulp meer krijgt.😍
Reputatie 6
@Doornekamp33 Waar je op reageert is een ander persoon. Niet die het topic aangemaakt heeft.

Die heeft ook een eigen topic of 2.
Beste allen,

enorm veel dank voor jullie hulp en kennis! Ik hoop erg dat er nog een goede oplossing komt. Zal jullie op de hoogte houden. Ik heb er vertrouwen in dat Tmobile en wij eruit komen. Onze onderbuurman (we wonen in een appartement in een huis uit 1920) heeft in ieder geval wel de juiste aansluiting. @Glassertje dit is wat ik zie als ik mijn adres invul op die site(zie foto): wat zou dat kunnen betekenen?

Oeps, foutje van mijn kant, leuk die topic kapers.🤪
Reputatie 6
@Bockwit Dat betekend buiten dat je een topsnelheid kunt krijgen, dat als je geen nieuwbouw huis hebt, er ergens een ISRA punt hoort te zitten of heeft gezeten in de woonkamer of meterkast. Heb het ook al in iemand z'n kelder gezien.

Als je er geen gevonden krijgt is het tijd om T-Mobile in te schakelen. Dit kan door middel van hier, het klant helpt klant forum met ondersteuning vanuit T-Mobile. Het kan echter een tijdje duren voor ze reageren gemiddeld 24/48 uur met uitlopers. Maar ze lezen wel mee.

Of je belt, duurt wel wat langer het wachten, maar nop steeds sneller dan hier wachten. Je verteld je probleem dat je geen ISRA punt kan vinden. De medewerker zal je dan verder op weg helpen.

Ik zou persoonlijk voor bellen kiezen. Denk dat het sneller is opgelost
Super, duidelijk! Ik ga morgenochtend meteen bellen. Ben erg blij met jullie hulp. Veel dank!
Reputatie 6
@Bockwit Als je de kans hebt om rond 7 uur in de ochtend te bellen, ben je vrij snel aan de beurt. Succes en sterkte.
Reputatie 7
Hi @Bockwit, goed om te zien dat je zulk goed advies hebt gekregen. Is het inmiddels gelukt om iemand te bereiken? Als ik nog wat voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!
@Brian Yes, er is net een monteur langsgeweest en die heeft de cosmetisch weggewerkte kabel kunnen vinden en naar mijn huis geleid. En nu heb ik internet! Super veel dank aan iedereen voor de goede hulp 🙂
Reputatie 6
@Bockwit Fijn dat het eindelijk werkt. Veel plezier met je verbinding.
Reputatie 7
Top, dat is goed om te horen @Bockwit! Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten en veel plezier met je nieuwe abonnement!

Reageer