Beantwoord

Internet thuis trager dan 4G

  • 11 December 2018
  • 1 reactie
  • 335 Bekeken

Ik had een tijdje geen internet van jullie doordat iemand de stekker in de centrale er uit had gehaald. Dat probleem is netjes opgelost. Echter is mij opgevallen dat toen ik via de wifi Hotspot op internet ging dat dit vele malen lekkerder liep dan via de Glasvezel. Hoe kan dit? De laatste tijd merk ik ook dat de tv soms hapert of blokt in het beeld/geluid.
icon

Beste antwoord door Brian 13 December 2018, 13:48

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hi @Djtwente, in dit geval is het antwoord simpel 🙂 Jij maakt gebruik van een 50 Mbps vaste internetaansluiting, 4G haalt snelheden tot 450 Mbps (en zit gemiddeld vaak tussen de 100 en 200 Mbps). Jouw mobiele verbinding is dus sneller en zal hogere snelheden halen dan je Wifi verbinding in dit geval! Ik heb meteen meegekeken naar je TV verbinding en dit ziet er gelukkig prima uit! Als je haperingen of storing blijft ervaren controleer dan de HDMI kabel. Daarnaast kan je de TV Box eventueel een reset geven op de volgende manier:

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Ethernet not detected, Please connect ethernet cable’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.

Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Reageer