Beantwoord

Internet traag (download) in Leidsche Rijn en Vleuten?!


Reputatie 2
Ik heb hier momenteel heel traag internet, sinds ong. 02:00u. Hierover heb ik al gebeld met de servicedesk, die zich vooral bezig hielden met mijn instellingen, niet met t-mobile netwerk. inmiddels ben ik er achter dat in ieder geval in Vleuten een t-mobile klant hetzelfde probleem heeft (melding bij allestoringen.nl).

Mijn conclusie was al dat het bij t-mobile netwerk ligt en niet bij mij, al is een probleem met de router niet uit te sluiten.

Als er meer mensen (uit dezelfde of andere regio) problemen hebben, meldt dat dan svp hier, zodat t-mobile (hopleijk) ook bij zichzelf verder onderzoek doet. Hun plan is nu een monteur sturen om alleen mijn aansluitingen te checken, maar die is er pas vrijdag de 10e!

Probleem:
Download max 2Mb/s (maar ook regelmatig minder), upload 85Mb/s
Android mediaspeler (o.a. youtube, npo start en play store) krijgen geen goede verbinding en werken niet.
T-mobile speedtest op de PC geeft socket error (dus helemaal geen down- of upload).
Windows PC zelf geeft geen fouten, maar alles is wel traag. Idem linux PC.
Zowel via wifi als ethernet op beide poorten van de router. Helpdesk heeft de router al harde reset gegeven.
icon

Beste antwoord door Sander 1 oktober 2019, 09:36

Bedankt voor de voorbeelden en screenshots! Ik heb het direct doorgezet. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten. Excuus voor het ongemak!
Bekijk origineel

162 reacties

Zelfde wijk...zelfde verhaal. Wel goede upload (80 mbit) en trage download (0-5 mbit).

https://t-mobile.speedtestcustom.com/result/62fe6530-6b6c-11e9-801e-bf47576a77fd
Reputatie 2
Heb uurtje geleden nog met t-mobile gebeld. Er zou een melding komen op de storingspagina, die is er echter nog niet. Dus als je ook probleem hebt, bel vooral met ze. Op allestoringen staan er inmiddels weer een paar meldingen uit postcodegebied 3544 bij.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @sdbklee en @Poefje,

[30-04-2019] 21:00 We ontvangen signalen dat er in de regio Utrecht problemen zijn met de snelheid van het internet (er is wél verbinding). We werken hard om dit zo snel mogelijk te herstellen.


Updates volgen op Thuisstoring. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 2
Zojuist weer verbinding op volle snelheid. Dank t-mobile voor het doorwerken (na enige aandrang).
Reputatie 2
En storing is weer terug. Wederom dl traag. Upload nu wel bijzonder snel > 115Mb/s op een 100Mb/s aansluiting.
3452 - nog steeds extreem traag downloaden sinds gisteren
@Sander Bedankt voor je acties en reactie.

Volgens de 'Thuisstoring' pagina zou de storing om 8:00 verholpen zijn. Dat is (ook na herstart modem), niet het geval.

Tel contact gehad met klantenservice, de storing zou intern nog wel open staan bij jullie? Gezegd dat men blijkbaar toch van mening is dat het euvel er niet meer is.

Ik weet niet of de monteur weer op weg is naar huis? Maar misschien moet in elk geval de storingen pagina weer aangepast worden naar lopende storing.

https://t-mobile.speedtestcustom.com/result/9634f490-6be0-11e9-acc9-77184b25b3d4
Reputatie 2
STORING IS NIET OPGELOST.

Volgens https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385 is de storing opgelost. Dat is hier NIET het geval.

Na herstarten modem nog steeds download zeer traag, de upload is weer rond de 92Mb/s, vlak voor herstart was deze nog 120Mb/s.
3452(Vleuten) al sinds gisterochtend onder 5 mb/s. Modem enkele keren herstart. (Lost niets op)
Ook hier in 3544 heb ik sinds gister avond last van erg trage download snelheden terwijl de upload nog wel redelijk goed is. Is na een herstart van router en media converter na 8:00 ook niet opgelost.
Speedtest resultaat om 9:20:
https://i.imgur.com/pXQVMLC.png
Reputatie 2
Zojuist weer met de servicedesk gesproken. Tijdens het gesprek kreeg de medewerker bericht dat de storing weer geopend was, moet nog bericht online van komen.

Er is nu blijkbaar overleg met of tussen KPN en Huawei, geen indicatie hoe lang dit gaat duren.
Reputatie 1
Same here: https://www.speedtest.net/result/8226233695
pc 3544VE
Storingen pagina be like:

wij ook (3544) heel irritant dit, klantenservice houdt je ook lekker letterlijk en figuurlijk aan het lijntje
.. ik zie geen storingen...
.. voor nu kunnen wij niets...
Reputatie 6
Badge +5
Ik begrijp dat de aanpassing van vanochtend (1 mei) niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd. Ik pas het storingstopic aan. We gaan direct door met het onderzoek.

Updates zijn te volgen op Thuisstoring. Excuses voor het ongemak.
Hier (3543) ook supertrage download snelheid van minder dan 5 mb/s... Upload lijkt wel de juiste snelheid te hebben.
Hier (3543) ook supertrage download snelheid van minder dan 5 mb/s... Upload lijkt wel de juiste snelheid te hebben.
Inmiddels werkt het weer!
Reputatie 6
Badge +5
Update 12:30

Zojuist hebben we een aanpassing gedaan: het internetverkeer verloopt nu via een andere route. Voorlopige resultaten zijn positief.

Hoe ervaren jullie dit?
Update 12:30

Hoe ervaren jullie dit?


@Sander Vergeleken met wat het was is het verbeterd, bedankt voor de acties tot zo ver!

De speedtest tool van t-mobile geeft momenteel wel wat issues (geeft timeout of is traag)
Maar....dat van met ARP cache te maken hebben...ik ga even de router resetten.

Speedtest.net geeft prima resultaten zowel de upload als de download in orde. C.a. 80/80

UPDATE (dikke prima nu):
$ wget -O /dev/null "http://speed.transip.nl/100mb.bin"
100%100.00M 11.4MB/s in 8.8s

$ ftp speedtest.tele2.net
ftp> put 100mb.bin
104857600 bytes sent in 10.1 seconds (9.87 Mbytes/s)

$ traceroute speed.transip.nl
traceroute to speed.transip.nl (149.210.210.109), 64 hops max, 52 byte packets
1 vigor.router (192.168.1.1) 2.551 ms 2.182 ms 1.157 ms
2 1-208-201-31.ftth.glasoperator.nl (31.201.208.1) 4.086 ms 4.598 ms 4.203 ms
3 10.10.10.205 (10.10.10.205) 5.231 ms 5.045 ms 4.720 ms
4 10.10.10.197 (10.10.10.197) 5.162 ms 5.053 ms 5.212 ms
[..]

Bedankt !
Reputatie 2
HIer ook alles weer in orde.

Speedtest.net:
Ping 3
Download Mbps 95.48
Upload Mbps 94.56
Reputatie 6
Badge +5
Bij deze kan ik het issue dan ook officieel afmelden. De snelheid kan weer ten volste benut worden. Bedankt voor jullie geduld! Ook super dat jullie wilden testen en de resets uitvoeren. Dat heeft ons enorm geholpen!

Mocht je een probleem ervaren, dan kun je altijd deze pagina raadplegen: Is er een storing bij T-Mobile Thuis?
Reputatie 1
Ik haal nog niet de helft van de 500/500 waar ik voor betaal.

https://t-mobile.speedtestcustom.com/result/a54b9f00-6c54-11e9-b02d-a11b5eda3ba0

Totaal onacceptabel. Zodra ik kan ben ik weer terug naar Ziggo.
@jwstekelenburg Volgens mij is speedtest van T-Mobile stuk. Bij mij geeft deze ook lage cijfers. Kan je eens checken op speedtest.net?

speedtest.net
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @jwstekelenburg,

Haal je deze resultaten op een bekabelde verbinding? Zou je voor mij het modem willen herstarten en slechts 1 computer bekabeld aansluiten (de rest even loskoppelen) en dan onze test en voor de zekerheid die van speedtest.net uitvoeren? Ik hoor graag, want glasvezel zou juist superstabiel moeten zijn!
Reputatie 1
Modem al 600 keer herstart en uiteraard op een bekabelde verbinding. In het begin haalde ik consequent 500/500, maar sinds de problemen een paar weken geleden begonnen hier in Utrecht Leidsche Rijn is het echt heel slecht.

Speedtest geeft nu ruwweg 300Mbit up en down waar ik voor 500 betaal (https://www.speedtest.net/result/8228595765)
De T-Mobile test geeft een hele slechte upload (https://t-mobile.speedtestcustom.com/result/3c3e38c0-6cb2-11e9-a8aa-173f86ed2360)

Nog steeds dus niet best.

Reageer