Beantwoord

Internet traag (download) in Leidsche Rijn en Vleuten?!

Toon eerste reactie

231 reacties

Reputatie 1
https://www.speedtest.net/result/8228847566 #speedtest

Is er uberhaupt iemand mee bezig??
Reputatie 1
Als ik meet via de speedtest.net windows app haal ik ineens wel 479 up/down. Hoe kan dat?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @jwstekelenburg,

Fijn om te horen dat je verbinding inmiddels weer de waardes behaalt die bij je pakket horen. Via social media had ik al een aantal stappen doorgestuurd bij snelheidsissues:

Er zijn een aantal oorzaken waardoor je jouw maximale snelheid niet kan halen.
1. er wordt een netwerkkaart gebruikt die alleen maar 100 Mbit ondersteund (zoals broadcom of asheros chipset)
2. er wordt gebruik gemaakt van een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. er wordt gemeten vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app.
4. software matige beperking zoals een firewall
5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet)
6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen.
7. De acceleration staat uit. Schakel deze naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration

Hierin geven we ook aan dat de windows app representatievere resultaten geeft dan de browser versie. Het kan zijn dat je browser een bepaalde limiet heeft of ergens beperkt wordt. Vandaar dat de app onze voorkeur heeft. Het lijkt er dus op dat je de snelheid wel binnenkrijgt op het modem: goed nieuws!

Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 1
optie 7 snap ik niet. waar kan ik dat doen?

Verder lijkt de snelheid nu inderdaad wel beter.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @jwstekelenburg,

Dan hoeft optie 7 niet meer, als het weer goed werkt! Mocht je toch nog willen kijken, die optie zit in het menu van het modem. Inloggen op 192.168.1.1 (inlog staat achterop je modem) en dan bovenstaande uitleg volgen.

Veel plezier met de juiste snelheid! 500 Mbps!
Reputatie 1
Hoi @jwstekelenburg,

Dan hoeft optie 7 niet meer, als het weer goed werkt! Mocht je toch nog willen kijken, die optie zit in het menu van het modem. Inloggen op 192.168.1.1 (inlog staat achterop je modem) en dan bovenstaande uitleg volgen.

Veel plezier met de juiste snelheid! 500 Mbps!

Ik had al zitten kijken in het (Huawei) modem, maar die optie kan ik niet vinden.
Wederom zelfde probleem... Upload is redelijk tot goed, maar download is weer ernstig traag. Zojuist klantenservice gebeld en een screenshot gestuurd van de speedtest. (standaard procedure geloof ik)

Er zit toch iets structureels fout hier in de buurt! Tijd om dat eens op te lossen!
Reputatie 1

Er zit toch iets structureels fout hier in de buurt! Tijd om dat eens op te lossen!

Helemaal mee eens. Hier nu 9.45 Mbps download. De upload is wel normaal. https://www.speedtest.net/my-result/d/353ef3f5-b4d5-4814-b422-4398cac1b865

3544VE Utrecht Leidsche Rijn

Reputatie 1
Na een kwartier in de wacht wil de mevrouw bij de klantenservice alleen het stappenplan uitvoeren. Eerst moest ik mijn internet kabel vervangen. Dat gaat in mijn geval niet zo makkelijk want die loopt naar de 1e verdieping door allerlei buizen. Toen ze mijn modem wilde factory-resetten ging ik daarmee niet accoord, Ik probeerde uit te leggen dat dat niet de oplossing was, en daarna weigerde ze me verder te helpen.

Ik ben hier echt heel erg boos over. Waar kan ik een officiele klacht indienen?
Reputatie 1
Er is nu ook een melding op de storingspagina.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @gertjannetje en @jwstekelenburg,

Het lijkt erop dat het snelheidsissue zojuist is teruggekeerd. We zijn ermee aan de slag. Ik zal hier en in ons storingstopic updates plaatsen: Is er een storing bij Thuis?
Reputatie 1
Nou "zojuist" dat is wel een eufemisme. Het speelt al de hele ochtend.
Same here 3452EE, dreadfully slow!! Is it going to be a regular thing?
Fijn dat men er weer mee bezig is!

Als ik kijk naar waarom het internet 'traag' is; Lijkt de clue dat er onderweg steeds TCP pakketjes zoek raken. Daardoor klopt de checksum niet en worden deze pakketjes weer opnieuw aangevraagd/verzonden.

Daardoor groeit het netwerkverkeer ook nog eens exponentieel, dus er staat ondertussen waarschijnlijk ook ergens iets enorm warm te worden nu : )
@Sander Gaan jullie trouwens ook iets met elektra/stroom doen de komende tijd?

Reputatie 1
Nog steeds bagger. Ik denk dat ik maar eens geld terug ga vragen.
Reputatie 7
Badge +6
14:55 Ons technische team is hard bezig om de snelheid weer te herstellen. Weet dat we ermee bezig zijn. Zodra we meer weten melden we het hier.

@Poefje,

Bedankt voor je analyze!
En wat betreft die foto, hahaha, ik denk dat we op zoek moeten naar een nieuwe, meer toepasselijke, stockphoto! 🙂
Reputatie 1
Ik heb nu weer 479 Mbps download en 487 Mbps upload. 3544VE
Bedankt voor je analyze!
En wat betreft die foto, hahaha, ik denk dat we op zoek moeten naar een nieuwe, meer toepasselijke, stockphoto! :)

...toepasselijke stockphoto

Reputatie 7
Badge +6
@jwstekelenburg, @Adrienno, @gertjannetje en @Poefje

Rond 15u is het verkeer omgeleid. Heeft iedereen inmiddels weer de normale downloadsnelheid terug?
@Sander Ja, weer normale snelheid (3544). Begrijp ik dat de remedie (omleiden) ook wil zeggen dat de oorzaak dezelfde is als vorige week....en de week daarvoor?

Door de frequentie en duur, krijg ik een beetje de indruk dat het een plakkertje is op iets wat structureel niet lekker zit. Zou je inhoudelijk iets kunnen vertellen/toelichten waardoor we kunnen vaststellen dat de oplossing degelijk is?
@Sander thanks around 15:15 we checked and it is now good
Reputatie 7
Badge +6
Hoi @Poefje,

Ik begrijp je vraag. Soms zijn technische details gewenst, maar voor het uiteindelijke resultaat maakt het niets uit. Ik ben het met je eens dat het helpt om vertrouwen te herstellen als je weet wat de oplossing was. Ik kan je geruststellen door te zeggen dat onze techniek niet over één nacht ijs gaat en het ook in ons belang is om duurzame oplossingen te maken. Anders bezorgen we ons zelf werk. Ik hoop dat je het vertrouwen hebt dat we het deze maal voor langere duur hebben opgelost!
Reputatie 1
Jammer deze reactie van Sander. Je kan toch gewoon vertellen wat er aan de hand is? Ik heb echt geen vertrouwen dat het nu goed blijft. De vorige keren (!) was het ook opgelost, nou niet dus kennelijk.

Reageer