Beantwoord

Internet traag (download) in Leidsche Rijn en Vleuten?!

Toon eerste reactie

190 reacties

Zucht, ja hoor, het is zoals schijnbaar gewoonlijk weer feest met het internet van t-mobile ook in Leidsche Rijn.
Downloadsnelheden van nét boven de 1mb/s als je geluk hebt. Zoals Gertjannetje hierboven ook al aan geeft; er is zo vaak gezeur met langzaam internet hier, er moet toch iets gewoon niet goed zitten met de verbindingen in deze regio?

This is happening way too often...
Reputatie 2
Inmiddels heb ik met iemand gesproken van de servicedesk. Ik denk dat ik nu wel duidelijk kon maken dat het probleem bij hen zit (in ieder geval hoefde ik voor het eerst eens niet mijn router te resetten, al begon ze wel weer over de wifi") 😤.

Maar natuurlijk was er niets bekend in interne systeem over een storing. Als het hetzelfde probleem is, zit het blijkbaar ook wel in de wijkcentrale, dus netwerk van KPN/reggefiber. Maar krijg niet te horen of dat ze daar zelf inmiddels aan de lijn hangen.

Wel is mij gevraagd om resultaat met speedtest te zenden. Mogelijk is de storing tijdstip gerelateerd. Zover ik weet begint het in ieder geval altijd 's avonds.

Ik zou iedereen die zelfde probleem heeft willen verzoeken om resultaat van een speedtest naar de klantenservice@t-mobilethuis.nl te zenden. Als het ook in Leidsche Rijn is met expliciete vermelding daarvan.

Hopelijk wordt het nu eens definitief aangepakt. Een storing kan, maar dezelfde herhaaldelijk moet toch opgelost kunnen worden. En op een gegeven moment ga ook ik maar weer eens ziggo zakelijk bellen.
Reputatie 2
Hi @Sander, @Brian,
Internet is zo traag dat streamen via de T-Mobile app zelfs happert.
via de setop box is het onmogelijk om momenteel uitgesteld te kijken (via blauwe knop). Beeld is blokkerig en niet om aan te zien.

Het lijkt erop dat een oud probleem weer terug is. (zie mijn melding in juli.

Graag met spoed actie!

Reputatie 1
Helaas, hier ook weer raak. Terwijde 3543, Utrecht.
Heb al 4jaar T-mobile glas en twee jaar in deze wijk. Tot voor kort praktisch nooit storingen gehad. Dit moet iets in de wijkcentrale/POP zijn. Wat hoogstwaarschijnlijk KPN/Reggefibers schuld is... graag een blijvende oplossing en hoor graag wat het probleem veroorzaakt, als netwerkbeheerder ben ik daar wel benieuwd naar.

Reputatie 1
Hier ook ontzettend trage download (Leidsche Rijn, officieel 100 mbps). Niet de eerste keer. En het ligt niet aan de WiFi.

Ik heb hetzelfde probleem in Leidscherijn (terwijde). Ik ben 1,5week lid van t-mobile thuis glasvezel met 100mbit up en download en 3x is het raak 18 sept,29 en 30 september.
Trage internet snelheid!
Kan t-mobile dit niet permanent fixen?
zie screenshot

Reputatie 1
Zijn er plannen voor deze regio om eigen infra aan te leggen van T-Mobile? Om niet afhankelijk te zijn van KPN en hun infra die niet genoeg capaciteit heeft... in deze wijk is DSL onbruikbaar en praktisch alle woningen zijn aangesloten op glas (niet iedereen zal glasvezel afnemen uiteraard). In regio Hilversum zijn ze jaartje terug ofzo overgegaan op T-Mobile eigen infra (ODF) en daar hoor ik nooit klachten van mijn vrienden. En kunnen zelfs 750/750Mbps krijgen voor een lagere prijs dan ik nu voor 500/500Mbps betaal...
@sdbklee dank voor je terugkoppeling. Screenshot gemaild, hopelijk volgen er meer!

@kenc ik had ook precies die dagen storing! De 18e rond 18.00. Is weliswaar speedtest via wifi maar bekabelde pc en smart tv waren net zo traag...

Yes, het is weer raak. Ook op 3526 (Kanaleneiland, Utrecht). Ik word er lichtelijk leip van, het gebeurt zo vaak. Blijkbaar is er nog geen storing bekend bij T-mobile?

es, het is weer ra
Reputatie 1
Ontdek net iets vreemds. Normaal internetverkeer en speedtest blijft gelimiteerd op 5-10Mbps download.

Terwijl een willekeurige torrent (bijvoorbeeld Linux distro) gewoon met 50MB/s (400Mbps) gedownload wordt... en met die torrent op pauze blijft de snelheid exact gelijk... Dus geen idee hoe dit kan ontstaan op netwerk technisch aspect.
Hier (3545) ook weer hetzelfde probleem.

Reputatie 2
Ontdek net iets vreemds. Normaal internetverkeer en speedtest blijft gelimiteerd op 5-10Mbps download.

Terwijl een willekeurige torrent (bijvoorbeeld Linux distro) gewoon met 50MB/s (400Mbps) gedownload wordt... en met die torrent op pauze blijft de snelheid exact gelijk... Dus geen idee hoe dit kan ontstaan op netwerk technisch aspect.

Even usenet en torrent (recente debian) gecheckt, beiden (na elkaar getest) onder de 1Mb/s op een 100Mb/s aansluiting.
De storing is er nog steeds. Althans download snelheid alleen. Leest hier wel iemand mee van tmobile?

Hier ook nog steeds storing! ..@Piotr @Brian hebben jullie dit in beeld?
Reputatie 2
Net weer even een test gedaan. Nu met de T-Mobile speedtest. Ook daar het zelfde beeld.

Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de voorbeelden en screenshots! Ik heb het direct doorgezet. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten. Excuus voor het ongemak!
Reputatie 1
[quote]: "[01-10-2019] Er zijn op dit moment geen problemen met internet, vast Bellen en TV van T-Mobile Thuis." (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385)

Wat een klinkklare leugen. Schandalig.

: "[01-10-2019] Er zijn op dit moment geen problemen met internet, vast Bellen en TV van T-Mobile Thuis." (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385)

Wat een klinkklare leugen. Schandalig.

Jeetje, zwaar leven jij. Wat kunnen mensen toch dramatisch doen. @Sander heeft al aangegeven dat ze ermee bezig zijn. Geduld is een schone zaak...
Reputatie 1

Jeetje, zwaar leven jij. Wat kunnen mensen toch dramatisch doen. @Sander heeft al aangegeven dat ze ermee bezig zijn. Geduld is een schone zaak...

Kijk, een relativerende snoeverd die niks bijdraagt aan een oplossing. Als het nou de eerste keer was .... maar het is zowat elke week bal. Geduld heb ik. Een paar uurtjes. Maar niet een dag. Of nog langer.

Kijk, een relativerende snoeverd die niks bijdraagt aan een oplossing. Als het nou de eerste keer was .... maar het is zowat elke week bal. Geduld heb ik. Een paar uurtjes. Maar niet een dag. Of nog langer.

Ach, het ligt er maar net aan hoe je het ziet. Vriendelijk aan de buurvrouw gevraagd of ik mee mag liften met de Wi-Fi. Ik woon zelf ook in Utrecht, en het valt echt reuze mee qua storingen imho. Ik zie het wel. Ik ga er vanuit dat de heren en dames van T-Mobile en Reggefiber druk bezig zijn hiermee.
Hetzelfde probleem!!
Sinds gisteravond loopt dit.
Zeer lage download, hoge upload snelheid.

3541RE
Reputatie 2

Ach, het ligt er maar net aan hoe je het ziet. Vriendelijk aan de buurvrouw gevraagd of ik mee mag liften met de Wi-Fi. Ik woon zelf ook in Utrecht, en het valt echt reuze mee qua storingen imho. Ik zie het wel. Ik ga er vanuit dat de heren en dames van T-Mobile en Reggefiber druk bezig zijn hiermee.

Beste @Fo Sho,

Misschien als je de hele draad eens leest dan snap je misschien waarom mensen geen geduld meer hebben.

Als het inderdaad incidenteel zou zijn, hoor je niemand, maar het is momenteel structureel slecht.

Ik heb dit probleem 12 dagen geleden al aangemeld, en het was gezien en bekend bij de TD, ze waren er mee bezig, maar, dat is dus ondertussen alweer 12 dagen geleden. Nooit meer iets op gehoord en erger nog het word steeds slechter de verbinding.

Was het eerst 3-4x per dag dat de verbinding even slecht was, is het nu aan een stuk door.

En meeliften op de wifi van de buurvrouw...... Woon je in een houten of kartonnen huis waar de wifi zonder problemen door de muur heen komt?

Daarnaast, mocht ik meeliften, dan word mijn buur daar echt niet blij van. 2 volwassenen en 2 opgroeiende YouTube kinderen. (Maar zij hebben gelukkig wel goed internet, maarja is van de concurrent)
Ik begrijp de frustraties van @jwstekelenburg .
1,5 week geleden een abonnement bij T-mobile thuis afgesloten en het is nu al 3x gebeurd. Het is 3x niet zo'n paar uurtjes, maar een dagdeel. Geduld heb ik, alleen dit komt gewoon te vaak voor en te lang!
Reputatie 1
En er gebeurt ook niks. Geen toelichting, geen melding op de algemene storingspagina ...

Overigens krijg ik net op twitter nu wel een reactie van Cheyenne van de webcare: "sjonge Jan-Willem, ik baal echt als een stekker. Er lijken weer problemen te spelen met het internet in de omgeving Utrecht/Leidsche Rijn. Onze technische dienst is op hoogte en staat in contact met Huawei. Sorry voor het ongemak!"
Dus er is iets met Huawei?

Reageer