Beantwoord

Internet traag (download) in Leidsche Rijn en Vleuten?!

Toon eerste reactie

165 reacties

Nu helemaal geen internet meer?
Reputatie 2
Heel vreemd. Maar het is nu wat snelheid omgekeerd als voorheen.
Snelle download en lage upload. 😏🤔

Maar nog steeds niet de 500/500 die het hoort te zijn. (overboeking daargelaten)
Gefixt zo te merken.
Reputatie 2
Hier lijkt DL weer normaal, upload is nu langzamer.

Upload nu inderdaad lager.

Ik heb overigens nog geen verklaring gevonden voor het verschil in upload- en downloadsnelheid (zie mijn eerdere posts op pagina 4)
Reputatie 2
Gefixt zo te merken.

Snelheid gaat omhoog. Ook de snelheid van de upload.

Ik hoop dat ze nog even blijven doorzoeken zodat de snelheid weer is zoals het hoort.
Reputatie 2
Gefixt zo te merken.

Nog niet helemaal, upload is hier nog gehalveerd.

Ook is de vraag of dit probleem nu eindelijk een definitief wordt opgelost. Zou goed zijn als t-mobile daar eens een uitspraak over kon doen ipv dat het alleen voor nu weer werkt.
Reputatie 6
Badge +5
Dag allen hier! Ik heb hopelijk goed nieuws!

Het verkeer is omgeleid waardoor de snelheid in Leidsche Rijn en Vleuten hersteld zou moeten zijn. Willen jullie testen of de downloadsnelheid weer op niveau is? Ik hoor graag!
Reputatie 2
Nu krijg ik dit. Om gek van te worden

en dit via speedtest:

Voorlopig kunnen we weer even, maar T-Mobile moet wel een uitspraak gaan doen over hoe nu verder, want dit is een infrastructuur probleem bij KPN en zolang die niet leveren kan,, zitten wij met de problemen.

Nu het probleem van de blokkerige zenders en gemist nog op laten lossen.
Reputatie 2
Hi @Sander ,

Onze berichten kruisten elkaar.

Snelheid is weer omhoog, maar nog steeds niet tot het beloofde 500/500 (overboeking daargelaten), dus graag nog niet doorgeven dat het probleem is opgelost.

Het begin is er.
Reputatie 2
Dag allen hier! Ik heb hopelijk goed nieuws!

Het verkeer is omgeleid waardoor de snelheid in Leidsche Rijn en Vleuten hersteld zou moeten zijn. Willen jullie testen of de downloadsnelheid weer op niveau is? Ik hoor graag!

Download dus wel, upload is nu minder dan voorheen.

Reputatie 2

Als bij @sdbklee
Reputatie 6
Badge +5
Dag allen,

Weet dat wij druk uitoefenen op onze netwerkbeheerder om dit permanent op te lossen. Voor nu hoor ik graag van jullie wat de snelheid is:
  • bij een bekabelde verbinding (geen Wifi)
  • rechtstreeks verbonden met het modem (geen adapters of switches)
  • op welk netwerk je zit (glasvezel of DSL)
Bedank dat je op glasvezel dezelfde up- als download snelheid haalt. Bij DSL is je upload ongeveer 10% van je maximaal haalbare downloadsnelheid.
Reputatie 2

Weet dat wij druk uitoefenen op onze netwerkbeheerder om dit permanent op te lossen. Voor nu hoor

Mooi, maar doen jullie dit ook al 5 maanden of vanaf nu?

ik graag van jullie wat de snelheid is:
  • bij een bekabelde verbinding (geen Wifi)

Al mijn testjes zijn via bekabelde verbinding. Heb er al een aantal naar klantenservice gezonden ovv ticketnummer 2019100111023293

• rechtstreeks verbonden met het modem (geen adapters of switches)

Zit een gigabit switch tussen, ga ik nu niet loskoppelen.

• op welk netwerk je zit (glasvezel of DSL)

Glas, maar dat blijkt al uit feit dat 50 mbps gehalveerde upload is.

ook maar weer nieuwe meting, nog zelfde, DL ok, UL gehalveerd op 100/100 glasvezelaansluiting:

Reputatie 2
Hi @Sander,

Hierbij mijn meetgegevens:
Bedraad via pfsense gateway in DMZ: (wifi disabled)

Wifi:

Bedraad rechtstreeks op Zyxel:

Fluctueert lekker zoals je ziet, maar dat komt omdat Speedtest klooit met de server waarmee hij connect.

Helaas werkt de speedtest van jullie niet meer, anders waren de tests wat eensluidender.

Ik zit op glas, abonnement is 500/500.
Postcode 3544MG

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

En bedankt voor het geduld en de druk die jullie uit oefenen.

Groeten,
Bas
@Sander
De download snelheid is in ieder geval weer de normale. zie onderstaande voor de afbeelding rechtstreeks met ethernet kabel aan de Zyxel modem.
Ik merk wel dat de download en upload snelheid de 100mbit niet gehaald wordt (vooral upload zit een groot verschil).
1ste stap met betrekking tot het oplossen van download snelheid is in ieder geval gezet.👍
2de stap is een stabiele verbinding blijven houden .
3de stap eventueel up- en download 100mbit halen.
Dank

Reputatie 2
Is de omleiding weer teruggedraaid?

Gaat sinds kwartiertje of zo geleden weer mis. Snelheidstest van zojuist:

Reputatie 2
Vanochtend weer terug naar DL o.k. UL niet top.

Zojuist getest, met kabel direct in Zyxel modem:

Reputatie 6
Badge +5
De verschillen zijn inderdaad nog aanwezig. De netwerkbeheerder (waar wij druk op uitoefenen) heeft het issue afgemeld. Ik kan nog niet beloven dat het een structurele oplossing betreft. Geloof mij dat we hier niet blij mee zijn en zullen het gesprek blijven aangaan. Tot die tijd heb ik twee verzoekjes:

1. Meet de internetsnelheid via een applicatie en niet direct uit de browser. Zeker als je een pakketsnelheid boven de 100 Mbps hebt. Sommige browsers kunnen die snelheden niet aan en tonen afwijkende snelheden.
  2. Test af en toe de snelheid van up en down. Ook als er niets aan de hand is. Ik ben erg benieuwd hoe de stabiliteit is over een lange periode en niet alleen als de snelheid is ingestort.
Ik hoop dat de netwerkbeheerder het snel permanent in kan regelen. Zodra ik daar meer over weet, laat ik het in dit topic weten!
Reputatie 2
Tot die tijd heb ik twee verzoekjes:

1. Meet de internetsnelheid via een applicatie en niet direct uit de browser. Zeker als je een pakketsnelheid boven de 100 Mbps hebt. Sommige browsers kunnen die snelheden niet aan en tonen afwijkende snelheden.

Ik gebruik altijd de google test. Heb nu hieronder de speedtest.net resultaten gezet via de speedtest-cli. Zie https://github.com/sivel/speedtest-cli. Wie python > 2.4 heeft kan dit makkelijk installeren.

1. Test af en toe de snelheid van up en down. Ook als er niets aan de hand is. Ik ben erg benieuwd hoe de stabiliteit is over een lange periode en niet alleen als de snelheid is ingestort.

Nu ik de command line versie heb staan kan ik de test in een cronjob zetten. Hoe vaak wil je een resultaat? En is het misschien handiger dat ik dat ergens heen stuur via mail ipv hier op forum?

1e resultaat, snelheid in bits/s:
code:
Server ID Sponsor                Server Name  Timestamp                   Ping Download     Upload

5972 Tele2 Netherlands B.V. Amsterdam 2019-10-02T14:53:19.350546Z 3,773 94786901,95 69375170,54
Reputatie 2
Hi @Sander ,

Ik zal de zelfde tests gaan doen als @sdbklee .

Wil je dat we die data regelmatig uploaden naar je?

Groeten,
Bas
@Sander Klopt het dat de netwerkbeheerder die jij bedoelt weekend niet aan het werk is? Dus storingen in het weekend wordt maandag pas opgepakt.
Mocht het in de toekomst weer gebeuren, dat het dan sneller wordt opgepakt door die netwerkbeheerder. Het heeft nu 2-3 dagen gekost om de storing op te lossen en dat vind ik te lang.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @sdbklee en @Bergeend,

Bedankt voor het meedenken! Ik denk dat het posten van de resultaten hier het beste is, mits het enigszins overzichtelijk is. De afbeelding van sbdklee is mooi klein, maar is wat verschoven. Het is echter nog wel duidelijk te herleiden. Helaas kun je geen afbeelding via privébericht sturen, anders was dat nog een optie. Hier in het topic is dus handig, dan kan ik ook verwijzen hiernaar en kan de technische dienst hier de resultaten terugvinden. We komen er wel! 😎
Reputatie 1
@Sander

Ik heb deze storing vorige week bij de klantenservice gemeld (met de verwijzing naar dit topic). Hun advies was om een afspraak met de monteur te maken, ondanks dat ik zei dat het probleem altijd op hetzelfde moment voorkomt als bij andere T-Mobile-klanten in de wijk.

Volgens de klantenservice zijn er geen problemen in mijn wijk (3541) 🙄

Heeft het zin om die afspraak te houden of moet ik hem afzeggen? Zo te zien is het echt een probleem op wijkniveau, het lijkt me zonde om de monteur te laten komen.

Reageer