Beantwoord

Internet traag (download) in Leidsche Rijn en Vleuten?!

Toon eerste reactie

224 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Bergeend Dank weer voor de toelichting. Terugkomende op je vorige bericht, het ging inderdaad om verschillende typen aansluitingen, ik had er willekeruig een aantal gepakt. :nerd: We hebben sinds de aanpassingen vorige week geen nieuwe signalen ontvangen dus ik begin het vermoeden te krijgen dat het specifiek een probleem op jouw adres is. Ik heb onze technische dienst ingeschakeld en hier voorrang aan gegeven. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 2

Hi Brian,

Thanks voor de update.

Ik heb ondertussen een ticketnr. gekregen met de melding dat het opgepakt gaat worden.

Ik hou ook jou op de hoogte. :thumbsup:

Ik zit net voor het eerst dit te lezen. Ik heb een 500/500 glasvezel abo sinds eind augustus.

Ook ik ervaar regelmatig lage snelheden. Ik dacht eigenlijk dat het aan mijn WIFI verbindingen lag (hoewel de monteur met een WIFI apparaat na het aanleggen fantastische snelheden haalde van ruim 250 mbps) maar ik kom download bijna nooit boven de 100 Mbps, meestal is het ruim onder de 100Mbps.. Upload daarentegen gaat ruim richting 300. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat liever omgekeerd zou zien. 

Ik heb nooit grafiekjes bijgehouden dus kan op dat vlak niks laten zien, maar wat ik hier lees sterkt mij wel in mijn idee dat het niet aan mijn WIFI ligt...

Reputatie 1

@Brian wel uitzending gemist etc (on demand), doen het al weer twee weken goed, bij de reguliere tv-uitzending hebben we wel last van nu en dan (om het kwartier) een storing van 2 a 3 seconden, blokjes beeld. Snelheid internet 50 glasvezel is up- en download goed.

Reputatie 5
Badge +2

Hey @pelpinda,

Ik help je graag om dit op te lossen! Allereerst is het voor mij belangrijk om te weten of dit om je bekabelde verbinding of Wifi gaat. Dit omdat wij een stabiele bekabelde verbinding garanderen. De Wifi is afhankelijk van de bekabelde verbinding én kan tevens beïnvloed worden door externe factoren, bijvoorbeeld door de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren.

Gaat dit om je bekabelde verbinding? Check dan eerst deze stappen. De meest voorkomende problemen zijn hiermee zo opgelost. Gaat het om je Wifi? In dit topic staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw Wifi verbeteren. Vooral het aanpassen van het Wifi kanaal is meestal de oplossing. Is het probleem hiermee nog niet opgelost? Laat het mij dan weten, ik hoor dan graag welke stappen je hebt uitgevoerd. Hiermee kunnen we samen het één en het ander uitsluiten en kunnen we je beter helpen. Alvast bedankt!

Hoi ​​​​@tonbor,

Ik ben gelijk naar je verbinding gaan kijken. Nu valt me op dat bij één TV Box de stream netjes doorkomt en dus geen TV problemen zou moeten veroorzaken. Bij de andere TV Box zie ik inderdaad wel dat het beeld haperingen vertoont. Kun je aan mij bevestigen of de problemen zich inderdaad op één TV Box afspelen? Zo ja, dan ben ik ook benieuwd wat er gebeurt wanneer je de beide TV Boxen van plek verwisseld. 

Tot slot wil ik je vragen om de volgende handeling uit te voeren:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.

2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.

3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.

Ik hoor graag of 't heeft geholpen!

Reputatie 1

@Piotr ok, acties gedaan, zal terugkoppeling geven na uitproberen, bedankt alvast en fijn weekend.

Reputatie 2

@Piotr ,

Voordat je verder gaat, is het misschien een idee om eerst even te vragen of @pelpinda ook in Leidsche Rijn woont. 
Zo ja, dan kan ik je melden dat er met de verbindingen boven de 200MB idd problemen zijn (vandaar al 9 pagina’s.)
Je collega Brian kan je hierover meer vertellen.

Indien @pelpinda niet in LR woont, dan is het beter om  een nieuw draadje maken om deze draad niet te vervuilen.

Reputatie 3
Badge +2

Bedankt voor je tip @Bergeend

@tonbor, Wij wachten jouw terugkoppeling rustig af. Mochten we dan nog iets voor je kunnen betekenen, dan staan wij natuurlijk voor je klaar! :muscle_tone2:

Reputatie 1

@MelisaTMT @Piotr de stappen 1 tot 4 doorlopen, helaas toch veel onderbrekingen daarna op de tv, dus klachten niet verholpen. Nu de andere suggestie opgevolgd, de tv-boxjes van plek verwisseld. We koppelen  binnenkort weer terug.

Reputatie 1

Tv-boxjes omgewisseld geen effect. Zal de uitsluitingen op het modem ook eens omwisselen, wordt vervolgd....

Reputatie 2

@Brian,

wat is men aan het doen. Alles!! ligt eruit. Geen internet, telefonie en televisie. Is zo sinds 12:15 uur

Reputatie 1

@Brian @Bergeend Hier (nog) niet.

Reputatie 2

@tonbor 

Mazzelaar

Reputatie 2

Aanvulling

Ik blijk geen dhcp-adressen te krijgen. 
heb ik al eerder last van gehad. Zat toen ergens iets niet goed in de lijn. (Wijk hub?)

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bergeend,

Gelukkig ben je weer online! Bleek een incident enkel op jouw adres te zijn in verband met een ander issue. Ook dat is nu hopelijk opgelost!

Reputatie 2

Hi Sander,

Bedankt voor de terugkoppeling.

Alles werkt inderdaad weer! :grinning:

Ik laat je nog even weten of het andere probleem ook verbeterd/opgelost is.

Alvast fijne kerstdagen.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Bergeend, en? Is het eindelijk gelukt? :smiley:  

Reputatie 2

Hi @Brian,

Sorry voor de late terugkoppeling.

Helaas is de snelheid nog steeds laag:

Single connection:

speedtest-cli --single --server 26996
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from T-Mobile Thuis (x.x.x.x)...
Retrieving speedtest.net server list...
Retrieving information for the selected server...
Hosted by KPN (Amsterdam) [32.00 km]: 11.124 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 99.04 Mbit/s
Testing upload speed......................................................................................................
Upload: 179.61 Mbit/s

Double connection (ala speedtest desktop-client):

speedtest-cli --server 26996
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from T-Mobile Thuis (x.x.x.x)...
Retrieving speedtest.net server list...
Retrieving information for the selected server...
Hosted by KPN (Amsterdam) [32.00 km]: 9.372 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 281.30 Mbit/s
Testing upload speed......................................................................................................
Upload: 174.64 Mbit/s

Ik ben bezig om een kleine server op te tuigen die ik rechtstreeks aan de router kan koppelen voor een paar dagen.

Groeten,

Bas

Reputatie 4
Badge +4

Hoi Bas,

Wat jammer dat jouw internetsnelheid nog niet verhoogd is! Is het gelukt om de kleine server op te zetten? Ik ben superbenieuwd wat daar het resultaat van zal zijn. 

Reputatie 2

Hi @Jason , @Brian,

Ik heb net een servertje rechtstreeks aan mijn Zyxel router gehangen. Iedere 10 minuten (zit een minut tussen) doet hij zowel een speedtest-cli --single --server 26996 (singel connection) als een speedtest-cli --server 26996 (multiple connection zoals ook de speedtest desktop app doet)

De eerste paar tests zijn helaas nog niet echt bemoedigend. :-(

Ik hou jullie op de hoogte.

PS. De gegevens van de server:

Hardware:

• Dell Latitude E6510,
  • i5 proc.,
  • 8GB mem,
  • 250GB SSD drive,
  • 1GB Netwerk adapter (1000Mb / Full Duplex)

Software:

• Ubuntu 18.04.03 LTS Server,
  • speedtest-cli 2.1.2, Python 3.6.9 (default, Nov  7 2019, 10:44:02) [GCC 8.3.0]

Reputatie 2

Goedemorgen allemaal,

Als eerste wil ik iedereen die deze draad leest een gezond en voorspoedig 2020 wensen.

Als tweede heb ik helaas slecht nieuws over de snelheden van de afgelopen paar dagen op mijn 500/500 lijn.

Deze zijn weer niet om over naar huis te schrijven.

Voor de duidelijkheid, deze meetingen zijn gedaan RECHTSTREEKS op de Zyxel router, los van het interne netwerk.

speedtest-cli --server 26996 (Multi threads connection test):

Deze laatste grafiek is erg zorgwekkend.

speedtest-cli --single --server 26996 (Single thread connection test):

De grafieken van single laat ik nog even weg, maar ze geven dezelfde schommelingen aan.

De gegevens versterken nog meer mijn vermoeden dat de KPN hardware verre van toereikend is en dat de verbindingen extreem overboekt worden. Tenzij ik de enige ben met een 500/500 bundel die hier last van heeft. Indien dat zo is, dan ligt het mogelijk in de hardware in de wijkhub.

Ik hoor graag welke acties er gedaan gaan worden.

Indien nodig kan ik alle data per mail sturen indien gewenst.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bergeend,

Bedankt voor je grafieken! Ik ga het voor je na. Zodra ik meer weet, kom ik bij je terug!

Reputatie 1

@Sander @Brian Hoi Sander werk je nog bij T-mobile, hier zowel bij priveberichtjes missen we je.

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @tonbor Ik kan je verzekeren en geruststellen: Sander werkt zeker nog bij T-Mobile! :smile: We zouden hem absoluut niet kunnen missen. Zodra hij een antwoord heeft, zul je die krijgen.

Reageer