Beantwoord

Internet traag (download) in Leidsche Rijn en Vleuten?!


Reputatie 2
Ik heb hier momenteel heel traag internet, sinds ong. 02:00u. Hierover heb ik al gebeld met de servicedesk, die zich vooral bezig hielden met mijn instellingen, niet met t-mobile netwerk. inmiddels ben ik er achter dat in ieder geval in Vleuten een t-mobile klant hetzelfde probleem heeft (melding bij allestoringen.nl).

Mijn conclusie was al dat het bij t-mobile netwerk ligt en niet bij mij, al is een probleem met de router niet uit te sluiten.

Als er meer mensen (uit dezelfde of andere regio) problemen hebben, meldt dat dan svp hier, zodat t-mobile (hopleijk) ook bij zichzelf verder onderzoek doet. Hun plan is nu een monteur sturen om alleen mijn aansluitingen te checken, maar die is er pas vrijdag de 10e!

Probleem:
Download max 2Mb/s (maar ook regelmatig minder), upload 85Mb/s
Android mediaspeler (o.a. youtube, npo start en play store) krijgen geen goede verbinding en werken niet.
T-mobile speedtest op de PC geeft socket error (dus helemaal geen down- of upload).
Windows PC zelf geeft geen fouten, maar alles is wel traag. Idem linux PC.
Zowel via wifi als ethernet op beide poorten van de router. Helpdesk heeft de router al harde reset gegeven.
icon

Beste antwoord door Brian 21 november 2019, 12:11

[Update 21-11-2019]

Hi allen, we hebben gisteren samen met onze leverancier en KPN de hele dag getest en aanpassingen gedaan en voor het internet verkeer lijkt de oplossing te zijn gevonden. Er bleek wat mis te gaan in koppeling tussen ons netwerk en het KPN deel en we hebben een omleiding gemaakt (nu definitief) waardoor deze foutieve koppeling ge-bypassed wordt. We zijn nog aan het bekijken of het verkeer voor TV en Bellen ook via dezelfde manier ge-reroute moet worden of dat we daar nog een andere oplossing voor gevonden moet worden.

 

 

Bekijk origineel

231 reacties

Reputatie 2

@Piotr ,

Voordat je verder gaat, is het misschien een idee om eerst even te vragen of @pelpinda ook in Leidsche Rijn woont. 
Zo ja, dan kan ik je melden dat er met de verbindingen boven de 200MB idd problemen zijn (vandaar al 9 pagina’s.)
Je collega Brian kan je hierover meer vertellen.

Indien @pelpinda niet in LR woont, dan is het beter om  een nieuw draadje maken om deze draad niet te vervuilen.


 

sorry voor de late reactie. Pelpinda woont wel degelijk in Leidsche Rijn@Bergeend. Terwijde om precies te zijn.

 

Reputatie 2

Zoals ik al zei, gebruikers hebben geen invloed op de ingezette service providers van t-mobile, dus de klant ter wille zijn, compenseren, als jouw onderaannemer ernstig tekortschiet is toch wel het minste wat je als klant mag verwachten. Blijft natuurlijk wel vervelend voor de frontoffice van T-mobile, dat snap ik ook.

Reputatie 3

@Sander, @Brian,

Omdat jullie nergens op reageren in de DM, dan maar via het openbare kanaal.

Wat is er aan de hand??

Wanneer krijg ik nu eens antwoord op mijn vragen!

Ik wacht al een maand op actie van jullie en KPN.

Ik heb een ticket van 31-1 waar nog steeds niets mee gedaan is ondanks de melding dat er binnen 5 werkdagen antwoord/actie zou komen.

Zoals ik ook al in de DM heb gemeld ben ik het zat om aan een lijntje gehouden te worden.

Heb in ieder geval de beleefdheid om te reageren. "We hebben contact met KPN" of "Zo snel kan het niet geregeld worden". Daan weet ik tenminste dat jullie er mee bezig zijn.

Niet reageren is een teken van onwil/onkunde en naar mijn weten is dat er bij jullie juist niet. Jullie zijn allebei altijd juist de mensen die het, in mijn geval, goed oppakken en doorpakken.

Of mogen jullie je niet meer bezig houden met het hoofdpijn dossier Leidsche Rijn?

Ik hoor graag van jullie.

@tonbor ,

Ik heb net een duidelijk en eerlijk antwoord gekregen van @Sander over het hoe en wat.

Crux van het verhaal: KPN is in dit verhaal de storende factor, omdat het om hun apparatuur en infra gaat. Er is achter de schermen erg veel bezig over en weer, en wij als consument en Sander en zijn collega’s zijn de dupe hiervan.

Er is een nieuwe taak aangemaakt voor KPN, en nu is het wachten op hun wanneer ze contact gaan opnemen met me.

Zodra ik contact heb gehad met de KPN laat ik het weten.

Reputatie 2

@Brian @Bergeend @Piotr Bergeend jij bent niet de enige die prive aan het lijntje wordt gehouden. Brian stelt de zelfde vragen keer op keer die hij of zijn collega Piotr al maanden geleden hebben gesteld. Wij zijn de domme klanten waar het thuis fout gaat, ligt niet aan de glasvezelkabel, KPN of in mijn geval wellicht een tenonrechte omgewisseld tweedehands achterhaald modem. Ben het zat dat ik steeds door het getreuzel en door de fouten van t-mobile steeds weer dezelfde controle handelingen geacht word te doen. Deze klacht in diverse vormen loopt al meer dan 4 maanden. Alles begon echt niet bij de klant maar het gehannes van service provider KPN, waar overigens als leverancier t-mobile gewoon verantwoordelijk voor is!

Reputatie 3

@Sander, @Brian,

Omdat jullie nergens op reageren in de DM, dan maar via het openbare kanaal.

Wat is er aan de hand??

Wanneer krijg ik nu eens antwoord op mijn vragen!

Ik wacht al een maand op actie van jullie en KPN.

Ik heb een ticket van 31-1 waar nog steeds niets mee gedaan is ondanks de melding dat er binnen 5 werkdagen antwoord/actie zou komen.

Zoals ik ook al in de DM heb gemeld ben ik het zat om aan een lijntje gehouden te worden.

Heb in ieder geval de beleefdheid om te reageren. "We hebben contact met KPN" of "Zo snel kan het niet geregeld worden". Daan weet ik tenminste dat jullie er mee bezig zijn.

Niet reageren is een teken van onwil/onkunde en naar mijn weten is dat er bij jullie juist niet. Jullie zijn allebei altijd juist de mensen die het, in mijn geval, goed oppakken en doorpakken.

Of mogen jullie je niet meer bezig houden met het hoofdpijn dossier Leidsche Rijn?

Ik hoor graag van jullie.

Reputatie 7
Badge +6

Zeker weten! Er komt binnenkort een pakketje jouw kant op. Excuus voor de vertraging!

Reputatie 3

@Brian, @Sander ,

Zijn jullie er nog? Ik hoor maar niets van jullie. 

Bas

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @tonbor Ik kan je verzekeren en geruststellen: Sander werkt zeker nog bij T-Mobile! :smile: We zouden hem absoluut niet kunnen missen. Zodra hij een antwoord heeft, zul je die krijgen.

Reputatie 2

@Sander @Brian Hoi Sander werk je nog bij T-mobile, hier zowel bij priveberichtjes missen we je.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bergeend,

 

Bedankt voor je grafieken! Ik ga het voor je na. Zodra ik meer weet, kom ik bij je terug!

Reputatie 3

Goedemorgen allemaal,

Als eerste wil ik iedereen die deze draad leest een gezond en voorspoedig 2020 wensen.

Als tweede heb ik helaas slecht nieuws over de snelheden van de afgelopen paar dagen op mijn 500/500 lijn.

Deze zijn weer niet om over naar huis te schrijven.

Voor de duidelijkheid, deze meetingen zijn gedaan RECHTSTREEKS op de Zyxel router, los van het interne netwerk.

speedtest-cli --server 26996 (Multi threads connection test):

 

Deze laatste grafiek is erg zorgwekkend.

speedtest-cli --single --server 26996 (Single thread connection test):

De grafieken van single laat ik nog even weg, maar ze geven dezelfde schommelingen aan.

De gegevens versterken nog meer mijn vermoeden dat de KPN hardware verre van toereikend is en dat de verbindingen extreem overboekt worden. Tenzij ik de enige ben met een 500/500 bundel die hier last van heeft. Indien dat zo is, dan ligt het mogelijk in de hardware in de wijkhub.

Ik hoor graag welke acties er gedaan gaan worden.

Indien nodig kan ik alle data per mail sturen indien gewenst.

 

Reputatie 3

Hi @Jason , @Brian,

Ik heb net een servertje rechtstreeks aan mijn Zyxel router gehangen. Iedere 10 minuten (zit een minut tussen) doet hij zowel een speedtest-cli --single --server 26996 (singel connection) als een speedtest-cli --server 26996 (multiple connection zoals ook de speedtest desktop app doet)

De eerste paar tests zijn helaas nog niet echt bemoedigend. :-(

Ik hou jullie op de hoogte.

PS. De gegevens van de server:

Hardware:

  • Dell Latitude E6510,
  • i5 proc.,
  • 8GB mem,
  • 250GB SSD drive,
  • 1GB Netwerk adapter (1000Mb / Full Duplex)

Software:

  • Ubuntu 18.04.03 LTS Server,
  • speedtest-cli 2.1.2, Python 3.6.9 (default, Nov  7 2019, 10:44:02) [GCC 8.3.0]

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Bas,

 

Wat jammer dat jouw internetsnelheid nog niet verhoogd is! Is het gelukt om de kleine server op te zetten? Ik ben superbenieuwd wat daar het resultaat van zal zijn. 

Reputatie 3

Hi @Brian,

Sorry voor de late terugkoppeling.

Helaas is de snelheid nog steeds laag:

Single connection:

speedtest-cli --single --server 26996
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from T-Mobile Thuis (x.x.x.x)...
Retrieving speedtest.net server list...
Retrieving information for the selected server...
Hosted by KPN (Amsterdam) [32.00 km]: 11.124 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 99.04 Mbit/s
Testing upload speed......................................................................................................
Upload: 179.61 Mbit/s

Double connection (ala speedtest desktop-client):

speedtest-cli --server 26996
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from T-Mobile Thuis (x.x.x.x)...
Retrieving speedtest.net server list...
Retrieving information for the selected server...
Hosted by KPN (Amsterdam) [32.00 km]: 9.372 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 281.30 Mbit/s
Testing upload speed......................................................................................................
Upload: 174.64 Mbit/s

Ik ben bezig om een kleine server op te tuigen die ik rechtstreeks aan de router kan koppelen voor een paar dagen.

 

Groeten,

Bas

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Bergeend, en? Is het eindelijk gelukt? :smiley:  

Reputatie 3

Hi Sander,

Bedankt voor de terugkoppeling.

Alles werkt inderdaad weer! :grinning:

Ik laat je nog even weten of het andere probleem ook verbeterd/opgelost is.

Alvast fijne kerstdagen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bergeend,

 

Gelukkig ben je weer online! Bleek een incident enkel op jouw adres te zijn in verband met een ander issue. Ook dat is nu hopelijk opgelost!

Reputatie 3

Aanvulling

 Ik blijk geen dhcp-adressen te krijgen. 
heb ik al eerder last van gehad. Zat toen ergens iets niet goed in de lijn. (Wijk hub?)


 

 

Reputatie 3

@tonbor 

Mazzelaar

Reputatie 2

@Brian @Bergeend Hier (nog) niet.

Reputatie 3

@Brian,

wat is men aan het doen. Alles!! ligt eruit. Geen internet, telefonie en televisie. Is zo sinds 12:15 uur

 

Reputatie 2

Tv-boxjes omgewisseld geen effect. Zal de uitsluitingen op het modem ook eens omwisselen, wordt vervolgd....

Reputatie 2

@MelisaTMT @Piotr de stappen 1 tot 4 doorlopen, helaas toch veel onderbrekingen daarna op de tv, dus klachten niet verholpen. Nu de andere suggestie opgevolgd, de tv-boxjes van plek verwisseld. We koppelen  binnenkort weer terug.

Reputatie 3
Badge +2

Bedankt voor je tip @Bergeend

 

@tonbor, Wij wachten jouw terugkoppeling rustig af. Mochten we dan nog iets voor je kunnen betekenen, dan staan wij natuurlijk voor je klaar! :muscle_tone2:

Reputatie 3

@Piotr ,

Voordat je verder gaat, is het misschien een idee om eerst even te vragen of @pelpinda ook in Leidsche Rijn woont. 
Zo ja, dan kan ik je melden dat er met de verbindingen boven de 200MB idd problemen zijn (vandaar al 9 pagina’s.)
Je collega Brian kan je hierover meer vertellen.

Indien @pelpinda niet in LR woont, dan is het beter om  een nieuw draadje maken om deze draad niet te vervuilen.

 

Reageer