Beantwoord

Internet traag (download) in Leidsche Rijn en Vleuten?!

Reputatie 2
Ik heb hier momenteel heel traag internet, sinds ong. 02:00u. Hierover heb ik al gebeld met de servicedesk, die zich vooral bezig hielden met mijn instellingen, niet met t-mobile netwerk. inmiddels ben ik er achter dat in ieder geval in Vleuten een t-mobile klant hetzelfde probleem heeft (melding bij allestoringen.nl).

Mijn conclusie was al dat het bij t-mobile netwerk ligt en niet bij mij, al is een probleem met de router niet uit te sluiten.

Als er meer mensen (uit dezelfde of andere regio) problemen hebben, meldt dat dan svp hier, zodat t-mobile (hopleijk) ook bij zichzelf verder onderzoek doet. Hun plan is nu een monteur sturen om alleen mijn aansluitingen te checken, maar die is er pas vrijdag de 10e!

Probleem:
Download max 2Mb/s (maar ook regelmatig minder), upload 85Mb/s
Android mediaspeler (o.a. youtube, npo start en play store) krijgen geen goede verbinding en werken niet.
T-mobile speedtest op de PC geeft socket error (dus helemaal geen down- of upload).
Windows PC zelf geeft geen fouten, maar alles is wel traag. Idem linux PC.
Zowel via wifi als ethernet op beide poorten van de router. Helpdesk heeft de router al harde reset gegeven.
icon

Beste antwoord door Brian 30 oktober 2019, 12:33

Hi all, hier alvast even een update. KPN heeft inmiddels een SFP vervangen in een datacenter. Er stond voor vandaag een test gepland waarbij we het verkeer weer rerouten wat hopelijk eindelijk voor de definitieve oplossing zorgt. Door de rollback van de wijziging van afgelopen vrijdag waar @dikkedikkie naar verwijst gaat deze test vandaag niet meer door. Ik heb nog geen nieuwe datum maar ik verwacht dat dit een kwestie van dagen is. Zodra de nieuwe datum bekend is zal ik dit hier delen en uiteraard horen we dan graag de resultaten van jullie! :)

Bekijk origineel

190 reacties

Reputatie 2

Hi Brian,

Je bent me voor.

Het internet verkeer als ook de televisie perikelen zijn weer opgelost.

speedtest-cli --server 26996
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from T-Mobile Thuis (x.x.x.x)...
Retrieving speedtest.net server list...
Retrieving information for the selected server...
Hosted by KPN (Amsterdam) [31.94 km]: 5.069 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 319.61 Mbit/s
Testing upload speed......................................................................................................
Upload: 221.53 Mbit/s

Reputatie 6
Badge +7

Bedankt voor de meldingen allen. Gisteren rond 12:00 uur is het verkeer weer onbedoeld automatisch omgeschakeld waardoor de vertraging ontstond. We hebben dit vandaag rond 11:30 uur weer ongedaan gemaakt en de verbinding zou weer hersteld moeten zijn. Ik houd jullie op de hoogte over de voortgang komende dinsdag!

Op dit moment doet internet het hier helemaal niet. Dat viel nog geen uur geleden uit. Kabel direct op Zyxel modem ingeprikt: wel verbonden maar geen internet.

Tv deed het overigens wel nog.

@Brian 

Ook ik ervaar sinds 14 november 11:51 vertraging van mijn netwerk. Ik meet iedere 10 minuten mijn download snelheid welke 50 Mbit/s zou moeten zijn. Dit zijn de resultaten van de afgelopen 48 uur.

Reputatie 2

Hi

@Brian ,

Sorry dat ik je toch weer even @ in deze draad.

Sinds gisterochtend omstreeks 11:00 uur, rond de tijd dat jij melding maakt van het uitstellen van de test, is de snelheid weer terug naar ADSL snelheid.

Zoals je kan zien duurt het nog steeds voort. Ik vind het ronduit stuitend dat dit, inclusief de uitval van diverse zender, gemist en Begin gemist, nog steeds voort duurt.

Gelukkig is het wel een stabiele factor, iedere 10-14 weet je dat de service weer kak word.

Ik vraag het nog maar weer een keer, kan je weer even actie ondernemen.

Ik hoor graag van je.

Op postcode 3544NK wederom hele lage downloadsnelheid. Zelfde probleem als gebruikelijk.

Reputatie 1

Hier in Leidsche Rijn gisteravond ook weer (het zou 50 Mbps moeten zijn). Dus in plaats van 4K hebben we in SD-kwaliteit moeten kijken met blokjes 🤷🏻‍♂️

Reputatie 2

Aanvulling op voorgaande bericht. 
de blokjes zijn ook weer terug. Gemist, Begin gemist en diverse zenders zijn weer niet te bekijjen.

En dit is dus wederom na ca. 10 dagen geen problemen. 

Graag weer met de grootste spoed actie!!!

Reputatie 2

Hi Brian,

Jullie hadden de test toch uitgesteld tot 19-11? :wink:

Momenteel is het weer raak met de snelheid of traagheid…….

Single file: (beste manier van testen omdat het overeenkomt met een typische bestandsoverdracht)

speedtest-cli --single --server 26996
Hosted by KPN (Amsterdam) [32.22 km]: 9.146 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 1.24 Mbit/s
Testing upload speed......................................................................................................
Upload: 157.77 Mbit/s

Double file (Wat Speedtest-GUI gebruikt)

speedtest-cli --server 26996
Hosted by KPN (Amsterdam) [32.22 km]: 9.163 ms
Download: 7.04 Mbit/s
Upload: 220.51 Mbit/s

Best wel traag dus.

Kunnen jullie hier naar kijken.

Reputatie 1

Hi all, de eerdere test is uitgesteld maar we hebben inmiddels een nieuwe datum. Op 19-11 tussen 10:00 en 12:00 uur gaan we deze test uitvoeren. Het kan zijn dat jullie in deze periode opnieuw een trage verbinding ervaren, excuses voor het eventuele ongemak!

Fijn maar we hebben kennelijk naast traag internet ook nog steeds last van blokkering beeld, geen on-demand, terug kijken of terug begin programma. Dat duurt nu wel heel erg lang. Zou conform het beleid wel graag mijn abonnementsgeld terug krijgen voor 3 weken. Dit is toch geen doen.

Reputatie 6
Badge +7

Hi all, de eerdere test is uitgesteld maar we hebben inmiddels een nieuwe datum. Op 19-11 tussen 10:00 en 12:00 uur gaan we deze test uitvoeren. Het kan zijn dat jullie in deze periode opnieuw een trage verbinding ervaren, excuses voor het eventuele ongemak!

Reputatie 2

Hi, ik kan het wel onderschrijven. Is al 2 tot 3 uur zo.

Het is inderdaad weer zeeeeer traag:

(Vanaf een wired headless server met gigabit verbinding)

/usr/local/bin/speedtest-cli --single --server 26996
Hosted by KPN (Amsterdam) [32.22 km]: 5.946 ms
Download: 12.77 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 135.21 Mbit/s

Helaas wachten tot morgen tot er actie ondernomen kan worden. Er is naar mijn weten geen supportteam in het weekend en in de avond uren aanwezig.

Reputatie 3

Dat kan ik niet bevestigen. Ik meet ietsje verhoogde pings, maar dat mag vergeleken met taferelen van  de afgelopen weken geen naam hebben en mijn downloadsnelheid… tja mijn telefoonlijn kan maar 28 megabps, dus ik kan alleen maar van jouw lijn dromen, maar ik haal ruim boven de 20, hetwelk meer is dan de 12.9 die jij nu haalt.

Reputatie 1

Het is weer raak. Download is enorm slecht.

Leaseweb:

KPN:

Latency verschilt enorm per speedtest server…

Weet niet of dit nog steeds het lokale issue is of het bredere probleem...

Ik heb op dit moment geen internet. Iemand anders hetzelfde probleem? 

Het lampje op de bodem brandt wel gewoon groen.

*edit Is nu weer normaal..blijkbaar een uurtje storing

Reputatie 3

Als je het onderwerp "Latency issues" even leest, lees je dat er de afgelopen twee weken nogal wat gebeurd is.

Ook ik heb al enige tijd last van zeer wisselende snelheden bij een 500/500 abonnement (in Leidsche Rijn/Terwijde). Dit was in het begin (eind 2018) prima, maar de afgelopen tijd onacceptabel traag.

Het gebruikelijke is bij ons ook van toepassing:

• slechts 1 gigabit switch na de router
  • bekabelde apparaten laten allemaal hetzelfde zien qua snelheid
  • ook rechtstreeks op de router aangesloten, zelfde verhaal
  • wifi ook langzaam
  • tv niet eens aangesloten!

en ga zo maar door. Heeft iemand enig idee waar we nog druk kunnen uitoefenen om dit issue opgelost te krijgen? Ik voel me zwaar opgelicht zo langzamerhand. Ik krijg in ieder geval niet waar ik voor betaal!

Het is me ook opgevallen dat, als ik nu de postcode check doe, er maximaal een 100mbit abonnement mogelijk is. Wat is dat voor vreemde toestand? Worden we gewoon geknepen?

Reputatie 2

Hi all, hier alvast even een update. KPN heeft inmiddels een SFP vervangen in een datacenter. Er stond voor vandaag een test gepland waarbij we het verkeer weer rerouten wat hopelijk eindelijk voor de definitieve oplossing zorgt. Door de rollback van de wijziging van afgelopen vrijdag waar@dikkedikkie naar verwijst gaat deze test vandaag niet meer door. Ik heb nog geen nieuwe datum maar ik verwacht dat dit een kwestie van dagen is. Zodra de nieuwe datum bekend is zal ik dit hier delen en uiteraard horen we dan graag de resultaten van jullie! :)

Beetje jammer dat dit soort zaken pas bekend worden gemaakt als het mis gaat.

Wat dachten jullie van klanten preventief informeren?

Reputatie 2

Beste Brian en Sander,

Hoe is het in godennaam mogelijk dat een bedrijf zoals T-Mobile een netwerk wijziging als dit door voert zonder dat te testen.

En dan ook nog eens naar een land dat niet eens in de top 25 (Lijst van sept. 2019, https://www.swedishnomad.com/fastest-internet-in-the-world/, https://www.atlasandboots.com/remote-jobs/countries-with-the-fastest-internet-in-the-world/) van beste internet infra/snelheid landen staat. (Spoiler, ze staan 27ste)

Alleen door al dat werk van de KPN (staat los van jullie netwerk mishap), is mijn televisie signaal weer mooi verziekt. Kunnen jullie dit met spoed oppakken. Ik heb ook al gebeld dus er moet een melding staan. (En ik ben helaas voor Ritchie, niet aardig gebleven, sorry)

Wat ontzettend interessant dat dit topic nog leeft en zich bijna exact herhaalt. Ondanks dat ik reeds een tijd geleden ben overgestapt (n.a.v. de problemen welke 5 maanden geleden reeds structureel waren), wil ik toch even reageren. 

-knip-

Onder mijn ingeklapte sceptische/zure reactie welke misschien wat voorbarig is gezien de bovenstaande ontwikkeling. Ik blijf het met een half oog volgen. In de tussentijd veel succes allemaal🤞!

Reputatie 6
Badge +7

Hi all, hier alvast even een update. KPN heeft inmiddels een SFP vervangen in een datacenter. Er stond voor vandaag een test gepland waarbij we het verkeer weer rerouten wat hopelijk eindelijk voor de definitieve oplossing zorgt. Door de rollback van de wijziging van afgelopen vrijdag waar @dikkedikkie naar verwijst gaat deze test vandaag niet meer door. Ik heb nog geen nieuwe datum maar ik verwacht dat dit een kwestie van dagen is. Zodra de nieuwe datum bekend is zal ik dit hier delen en uiteraard horen we dan graag de resultaten van jullie! :)

Reputatie 2

Omleiding internetverkeer T-Mobile leidt tot vertraging bij klanten https://www.nu.nl/tech/6007396/omleiding-internetverkeer-t-mobile-leidt-tot-vertraging-bij-klanten.html (via @NUnl)

Hi @dikkedikkie,

Jammer dat dit zo is voor de gebruikers van T-Mobile en wederom slordig, maar dat is pas iets van de afgelopen paar dagen.

Deze draad is helaas al wat ouder dan dat, en specifiek voor een gebied. Het zou te mooi voor woorden zijn, maar deze vlieger gaat helaas niet op. :-(

Zelfs de netwerk engineers lijken het niet voor elkaar te krijgen. Waarschijnlijk mede doordat het om een KPN WBA punt gaat, en niet een eigen T-Mobile netwerk.

Reputatie 2

Omleiding internetverkeer T-Mobile leidt tot vertraging bij klanten https://www.nu.nl/tech/6007396/omleiding-internetverkeer-t-mobile-leidt-tot-vertraging-bij-klanten.html (via @NUnl)

Reputatie 2

Heren,

Het is weer zover, na 12 dagen ongestoord tv kijken zijn de blokjes weer terug. 

Graag actie want ik kan WEER geen gebruik maken van begin gemist, uitzending gemist, de bekende diverse zenders en de videoshop. 

Het begint nu echt vervelend te worden, het terugkerend probleem is blijkbaar het enige stabiele dat T-Mobile kan bieden. Gemiddeld iedere 2 weken ligt er wel iets uit. 

Naast dit probleem heb ik ook al niet de toegezegd snelheid. Gelukkig ook een stabiel onderdeel. 

Ik zit te twijfelen of ik mijn contract op ga zeggen of het nog een kans te geven. Ik heb genoeg redenen voor een kostenloze ontbinding. 

Brian, Sander geef dit nu eens door aan het hogere management zodat jullie de KPN eens goed door de mangel kunnen halen. Momenteel levert T-Mobile door hun toedoen een wanprestatie. 

Reputatie 2

Heren,

Momenteel is het weer best traag. Ik den dat ik maar weer eens een paar dagen achter elkaar ga meten.

speedtest-cli --single --server 26996
Hosted by KPN (Amsterdam) [32.22 km]: 9.949 ms
Download: 128.65 Mbit/s
Upload: 208.70 Mbit/s

Is er trouwens al weer eens een update van het netwerkteam? Ze werken er aan, maar ik merk daar erg weinig van.

Reageer