Beantwoord

Internet, TV en vast Bellen werken niet goed

  • 23 November 2020
  • 3 reacties
  • 153 Bekeken

Ik kan T-mobile thuis glasvezel niemand aanraden.

Ik heb meerdere problemen die maar niet voorbij gaan.

Mijn recorder ging op zwart.. gebeld monteur kwam langs en zegt 'die is dood, ik zorg dat je een nieuw kastje krijgt daarmee kun je opnemen in de cloud Kastje binnen.. opnemen In de cloud? Nope.. Ik er achteraan bellen, nee meneer dat is bij u in de buurt nog niet uit gerold. Ze kon niet zeggen wanneer wel, maar in ieder geval niet op korte termijn. ?! Maar ondertussen betaal ik er wel voor..

Internet valt ook om de haverklap uit, onlangs zelfs een paar dagen achter elkaar. Moest dus thuiswerken op de hotspot van mijn telefoon.

Ik zit nu ook al een maand zonder telefoon, moet dus met een andere telefoon bellen tegen de bijkomende kosten om mijn problemen door te geven.. het telefoon probleem zou binnen 4 dagen opgelost zijn maar niet dus.

Mvg Peter 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 25 November 2020, 10:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @PeterWalda, welkom op de Community!

Sorry dat de problemen nog niet opgelost zijn en dat je al een maand zonder werkende vaste lijn zit. Om meer duidelijkheid te bieden, zet ik alles op een rijtje:

-Je betaalt niet voor Cloud Opnemen, jij maakt immers nog gebruik van Interactieve TV (het eerste TV-platform) en daar is Cloud Opnemen nog niet mogelijk. 

-Je zult in de komende maanden worden overgezet op T-Mobile TV. Ik zal kijken of dit versneld kan worden, maar maak daar geen beloftes in. 

-Inmiddels werkt jouw TV Box weer 100% sinds 22 november zie ik, fijn! 

-Je geeft aan een wegvallende verbinding te hebben, gaat het dan om Wifi of bekabeld Internet? In de bekabelde verbinding zie ik geen enkel moment van uitval terug in de afgelopen week. Dat heb ik gecontroleerd aan de hand van een lijnmeting. Dat wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat jij geen hinder ondervindt, maar meer dat ik het niet terug zie in de verbinding. Als het om Wifi gaat, heb je al onze tips geprobeerd in het speciale Wifi topic: Hoe verbeter ik mijn Wifi?.

-De vaste lijn is inmiddels hersteld sinds 22 november. Ik heb een analyse gedraaid om te kijken of de vaste lijn ook daadwerkelijk actief is en als het goed is, kun je weer bellen en gebeld worden. 

 

Er is nog geen compensatie aangeboden of aangemaakt met betrekking tot de periode waarin jij geen verbinding hebt gehad. Voor de vaste telefonie maak ik een tweede, losse compensatie aan. Volgens de notities van mijn collega's heb je op 25 oktober aangekaart dat je geen diensten had en is dit op 30 oktober verholpen. In diezelfde notities is echter terug te lezen dat in de week nadat de monteur het hersteld zou hebben in oktober, je ook geen diensten had. Dit komt samen op een totaal van twaalf dagen à € 21,50 aan compensatie.

Dit bedrag zal ik vergoeden en dit zal verrekend worden met een volgende factuur (waarschijnlijk december of januari). De tweede compensatie voor vaste telefonie zal ik ook in het systeem zetten, dit betreft in totaal ongeveer een maand à € 2,50 (de kosten van het maandabonnement vast Bellen). Ook deze vergoeding zal met een volgende factuur verrekend worden. Dit houdt in dat beide bedragen in mindering gebracht zullen worden op een volgend maandbedrag. 

Hopelijk heb ik hiermee alle onduidelijkheden weggehaald en ben jij zo goed mogelijk geholpen. Mocht je toch nog vragen hebben, je mag me altijd om hulp vragen. De Community helpt en denkt graag mee!

P.s. van de vergoedingen zal je nog bevestigingse-mails ontvangen zodat alles zwart op wit staat.

Hallo Jason,

dank voor de snelle reactie en afhandeling.

Ik ben het alleen niet eens met je opmerking dat ik niet zou betalen voor de opname functionaliteit. Ik heb een abonnement afgesloten inclusief opname functionaliteit en apparatuur en dat is me nu eenzijdig afgenomen.

Reputatie 7

Hi @PeterWalda, wat Jason bedoelt is dat je maandbedrag nu € 5,- lager is omdat je geen gebruik meer maakt van opnemen. Dus je betaalt niet voor het opnemen zonder dat je er gebruik van kan maken. Maar alsnog verdient het niet de schoonheidsprijs, dat ben ik zeker met je eens.

Reageer