Beantwoord

Internet valt blijvend weg, moet steeds modem resetten.

  • 24 December 2019
  • 12 reacties
  • 3679 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Beste Tmobile medewerker,

De situatie:

Ik heb een Huawei modem HG659 modem en sinds kort een TP-Link Deco M5 Multiroom wifi‎.
De WLAN van het HG659 modem staat uitgeschakeld, voor de rest heeft deze factory settings.
Op LAN1 is het het hoofdstation van de TP-link wifirouter aangesloten.
Op LAN2 is een vaste PC aangesloten.

Het probleem:

Alles werkt prima,bandbreedte, wifi dekking, maar eens in de zoveel uur valt de internet connectie blijvend uit, zowel bedraad als draadloos.
Led op modem bij internet blijft vol aan branden.
Reset van het modem lost het probleem voor een paar uur op.
Servicepagina van het modem 168.192.1.1 valt dan ook niet meer te bereiken, ook niet via vaste PC.
T-mobile medewerker heeft verbinding doorgemeten en de lijn is in orde.

Vraag:

Is het modem defect, of is er iets verkeerd geconfigureerd?


Bij voorbaat dank voor uw reactie.

icon

Beste antwoord door Escovan 24 December 2019, 14:55

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 4

Hoi @Bart.S Welkom op het forum.

Je praat hier met alle gebruikers die je willen helpen en als wij er niet uit komen, helpt een moderator :-)

Heb je geprobeerd om de modem na een reset - niet opnieuw in te stellen? Dus geen aanpassingen te doen aan de configuratie? 

Want als de lijn okay is. En je hebt gewoon internet. Dan lijkt het er op dat je met de configuratie *iets* doet dat je internet verpest. Misschien heb je wel collision op je WiFi. Dus probeer het eens zonder de TP-Link. Zonder andere apparaten, alleen 1 verbinding met het Modem. 

Wat test je dan na een paar uur? Blijft je verbinding stabiel?

Zo ja, dan is er een configuratie fout ingeslopen. Probeer gedetailleerd stap voor stap te omschrijven wat je instellingen zijn bij de apparaten tot het fout gaat. 

Ik verander na een restart niks aan de config, een restart is genoeg om het weer een paar uur uit te zingen.

Meestal valt de verbinding 's nachts uit, dus ook als er praktisch niks op mijn netwerk gebeurt.

De TP-link logs geven niks bijzonders aan alles is gewoon healthy, totdat plots de internet verbinding wegvalt.

Eigenlijk configureer ik niks. Modem factory-reset => user pasword aanpassen => Wlan uitzetten => tp link aansluiten op lan1 => TPwizard doorlopen => alles werkt prima => paar uur later => geen internet meer, maar ook 186.192.1.1 niet meer te bereiken => reset => herhaal.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bart.S 

Heb je DSL of glasvezel?

Zou je eens een lijn meting kunnen laten doen door de klantenservice of webcare?

Probleem komt mij bekend voor want ik had dit ook.

 Je kan ook in systemmonitor je statistieken bekijken. Let vooral op het aantal CRC error.

Het betreft DSL. Lijn is doorgemeten en goedbevonden door de klantenservice.

Reputatie 4

Eigenlijk configureer ik niks. Modem factory-reset => user pasword aanpassen => Wlan uitzetten => tp link aansluiten op lan1 => TPwizard doorlopen => alles werkt prima => paar uur later => geen internet meer, maar ook 186.192.1.1 niet meer te bereiken => reset => herhaal.

 

 

Dit lijkt op een IP-collision. Het lijkt er op dat jouw TP-link ook adressen uitdeelt. Heb je een DHCP-optie in de TP link? Zet DHCP dan uit bij 1 van de 2 apparaten op zijn minst. 

Dit lijkt er op dat je de DHCP in je modem moet Uitzetten! En een statische verbinding met je router (de TPLink) moet maken. Geef je TP-link een statisch adres, zoals 192.168.1.2 lekker naast je modem, en schakel DHCP uit op je Modem. Dan geeft de router (TPLInk) ip adressen aan je wireless lan (en aan je lokale verbindingen - in hetzelfde subnet!)

Reputatie 7

Hi @Bart.S, ik ben het eens met Escovan, dit klinkt als een IP conflict, is het gelukt met zijn tips? 

DHCP in router staat uit, fixed IP op 192.186.1.1

DHCP in Homedecotplink staat aan, heeft IP adres 192.186.86.1 en deelt adressen uit vanaf 192.186.86.100+

Het probleem ontstaat waarschijnlijk door een samenstel van de wifi-mesh set en het modem.

Maar niemand met een beetje netwerk kennis kan me vertellen wat hier mis gaat. 

Reputatie 7
Badge +16

@Bart.S Heb je deze wegvallende verbinding weleens eerder gehad of pas sinds het aansluiten van de TP Link? 

Sinds het configuren van de tp-link is het probleem ontstaan

Down- en uploadsnelheden zijn consistent en prima in orde.

Dag!

Ik heb iets soortgelijks, alleen dan elke 20 minuten. Er is een ‘dip’ in mijn internet (dat kan ik ook meten via Ookla) en het IP-adres verandert. De bestaande lijn blijft maar is ‘dood’ dus die moet ik dan handmatig resetten. Twee keer per avond moet ik het modem een harde reset geven (uit en weer aan zetten). Spotify kan ik beter opzeggen want dat hakkelt alleen maar.

Ik heb glasvezel liggen hier, dat moet toch beter kunnen!?

Erg ontevreden op dit moment en het wordt alleen maar erger.

Alle tips op het forum heb ik opgevolgd. Graag een hulplijn.

Groet,

Frank

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Frank76,

 

Beste wensen, hopelijk heb je een prachtige jaarwisseling gehad! Gelukkig zie ik dat je proactief gehandeld hebt en onze klantenservice hebt gebeld, zij hebben je wat tips meegegeven om de verbinding 3 dagen te testen na een factory reset. Laat ons weten of dit gelukt is, want anders zoeken we met alle liefde naar een alternatieve oplossing. We zitten altijd voor je klaar op de Community! :smile:

 

@Bart.S Het lijkt erop dat er toch ergens een barrière zit die de Wifi-mesh (deels) blokkeert. De HG659 (Huawei modem) ondersteunt mesh, net als de Zyxel dus hierin zou geen blokkade moeten kunnen zitten. Het enige wat ik me momenteel kan bedenken, net als andere Community toppers, is dat de specifieke TP niet volledig congrueert met het modem. Sorry dat je nu niets aan me hebt! Als ik een beter antwoord voor je heb, zet ik het hier gelijk neer. Dat beloof ik je!

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Bart.S Ook voor jou natuurlijk de beste wensen! Heb je een mooi uiteinde van 2019 meegemaakt? :smile:

Reageer