Vraag

Internet valt om de zoveel tijd uit (lan)


Hoi, ik heb er al wat over gelezen maar voor mij is nog niet duidelijk hoe het kan en waarom..
Ik heb 2 internetkabels uit de modem die weer verbonden zijn met ieder een nieuwe switch. Nou heb ik de laatste maand last van dat het internet uitvalt (kabel verbinding blijft maar het beroemde gele driehoekje) en het doet het weer nadat ik de modem uit en aan doe. Ik heb ook telefoon via VoIP wat dus inhoudt dat ik niet bereikbaar ben tot ik opmerk dat het internet het niet doen.
De modem is al vervangen maar dit heeft het probleem dus niet verholpen.
Enige idee wat ik nog meer kan doen? Ik heb btw nog de oude draytek box, is dit probleem wellicht minder bij de huawei?

20 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hi @Meinona1, hmm maak je gebruik van switches die je zelf nog in kan stellen of een plug 'n play variant? Zou je de verbinding ook eens willen testen zonder switch of het wegvallen dan ook gebeurt? Zo niet dan is de de communicatie tussen de switches en de modem de oorzaak. In dit en dit topic vind je meer informatie over het aansluiten van een device achter je modem (in deze gevallen een router).
We maken gebruik van een switch maar dit is een plug 'n play variant.
Hoe kan het zo zijn dat de twee afzonderlijke switches communicatie problemen veroorzaken met de modem? In mijn geval is het een p'n play dus dan kan ik hier niks aan veranderen (dus dan hebben de 2 topics niet voor mij nut, toch)?
Het voelt btw alsof het gebeurd bij een bepaalde traffic. Als ik iets download gaat hij bijna altijd na x aantal gb eruit. Het rare is ook hij geeft een gele driehoek aan maar ik kan niet op de modem inloggen (wat vaak wel is als hij geen internet heeft maar wel verbonden is)
Reputatie 5
Badge +5
Hoi @Meinona1,

Graag sluit ik uit dat het aan de switch ligt. Kun je voor mij de volgende vragen beantwoorden?

-Werkt de Wifi nog wel als de verbinding op de bekabelde PC wegvalt?
-Kun je testen met een direct bekabelde verbinding op het modem, valt de verbiding dan ook weg?
-Gebruik je ook TV en/of telefonie van ons? Valt dat dan ook weg gelijktijdig?

Ik hoor graag, zodat we dit tot de bodem toe kunnen uitzoeken!
Sander schreef:

Hoi @Meinona1,

Graag sluit ik uit dat het aan de switch ligt. Kun je voor mij de volgende vragen beantwoorden?

-Werkt de Wifi nog wel als de verbinding op de bekabelde PC wegvalt?
-Kun je testen met een direct bekabelde verbinding op het modem, valt de verbiding dan ook weg?
-Gebruik je ook TV en/of telefonie van ons? Valt dat dan ook weg gelijktijdig?

Ik hoor graag, zodat we dit tot de bodem toe kunnen uitzoeken!



De wifi werkt inderdaad nog wel heb net getest en de directe verbinding met de modem doet het ook niet. Wifi werkt wel gewoon net zoals de TV.
Had to troubleshoot the same issue. The Draytek router LAN ports stopped responding every 6 hours or so. Funny enough, it seemed to always happen while watching Youtube. Wireless access and phone remained active.

I fixed it by enabling DoS defense under the Firewall settings. Just click Select All and leave all entries at their default settings. The router hasn't crashed for a week now since I did it.

(I don't think I was actually under attack. It looks more like a firmware bug.)
Reputatie 1
Thanks for the tip, I am troubleshooting the same issue
Reputatie 1
This didn't work for me
Too bad. I guess a Huawei replacement would be your next option.
Reputatie 1
Badge
Bedank voor de moeite @Meinona1! Geen zorgen, wij gaan dit voor je uitzoeken. Wil je mij van jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN voorzien via een privébericht? Dan zet ik dit meteen door naar de desbetreffende afdeling! ☺
Reputatie 1
@divve Appointment with the service engineer has been made
Reputatie 2
Badge +2
Hey @RolandV ik hoop dat de afspraak op korte termijn gepland is! Laat je ons nog weten of het probleem is opgelost?
Reputatie 1
Hoi @Piotr , het kon gelukkig vrij snel (komende week), ik laat hier weten hoe het gaat.

Wordt vervolgd
Reputatie 5
Badge +5
Hoi @RolandV

In dit topic heb ik je een update gegeven: LAN werkt niet. Houd je ons daar op de hoogte?
Reputatie 1
Hoi @Sander ,

Doe ik, bedankt
Inmiddels heb ik een PM gestuurd en wordt er gekeken naar een oplossing
Update: Ik heb gebeld en er wordt nu onderzoek gedaan.. Ik hoop dat er snel een oplossing komt want het valt nu 5-6x per dag uit (daardoor heb ik ook geen telefoon (VoIP)). Kan het niet komen door de draytek boxjes? Ik weet dat er nu ook huawei modems zijn
Reputatie 1
Hoi Meinona ( en eventueel andere klanten met hetzelfde probleem),

Klinkt als een vervelend probleem. Wij zijn aan het proberen dit te her produceren. Helaas is dit niet succesvol.

Zou jij wanneer de verbinding weer weg valt, op de computer met het probleem, de volgende commando's willen uitvoeren. Alle commando's moet je uitvoeren zonder de quotjes

  1. Command prompt openen (dit kan door te zoeken naar command prompt of de Windows toets + R in te drukken en dan cmd in te typen)
  2. typ vervolgens 'ipconfig /all' in
  3. typ vervolgens 'ping 8.8.8.8' in
  4. typ vervolgens 'ping www.google.nl' in
De output hiervan kun je dan in een privébericht naar mij sturen.Dit zou mij helpen met het uitzoeken van het probleem.

Alvast bedankt.
Bedankt 🙂 Pm is verstuurd
Heb net een e-mail gekregen dat ticket #2019010411017954 opgelost is... Ik weet niet of dit een fout was of dat het probleem opgelost is zonder een bericht?

Reageer