Beantwoord

Internet valt regelmatig uit


Met regelmaat heb ik thuis een slechte internetverbinding. Internet en telefonie doen het dan niet. Tv kijken werkt nog wel. Wanneer ik de modem herstart, werkt alles weer.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Brian 29 May 2019, 12:06

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Hi @Neorej, dat is een hele goede vraag! Ik wilde zojuist je verbinding op afstand bekijken maar ik krijg geen connectie. Maak je toevallig gebruik van een eigen modem? Als je gebruik maakt van het door ons geleverde modem zou je dan eens bij het begin willen beginnen en een fabrieksreset uit willen voeren van de modem? Dit kan je doen door het kleine FR/reset knopje een seconde of 10 in te drukken met een paperclip of tandenstoker. Als je inderdaad gebruikt maakt van je eigen modem test het dan eens met het door ons geleverde modem.
Hoi @Brian

Dank je wel voor je reactie. Ook nu is de verbinding weer uitgevallen... Dus, het zou goed kunnen dat je de modem niet kunt bereiken. Ik heb het modem opnieuw opgestart en nu doet de verbinding het weer.

Ik maak gebruik van een T-Mobile modem.

Ik heb nog niet geprobeerd het modem terug te zetten maar de fabrieksinstellingen, dat zal ik zo proberen.
Reputatie 7
Hey @Neorej, gelukkig heb ik nu wel je modem kunnen bereiken. Ik zie dat hij al een paar dagen onafgebroken online is.☺️ Heeft de fabrieksreset geholpen? Of ervaar je nog steeds problemen? We horen het graag!
Hi @Piotr,

dank je wel voor je reactie. Het lijkt er inderdaad op dat het modem nu blijft werken. Mocht de verbinding toch weer weg vallen, dan laat ik het weten! 🙂
Hi @Piotr,

Helaas... De verbinding met het modem is vandaag toch weer weggevallen. Het herstellen van de fabrieksinstellingen heeft helaas niet het gewenste resultaat. 😞
Reputatie 7
Jammer om te horen @Neorej! Het vreemde is dat ik geen wegval van je modem heb weten te bespeuren vanuit onze kant. Deed je TV het wel op dat moment? Weet je welke lampjes er op je modem branden op een wegval moment? En tot slot valt je Wifi verbinding weg of je bekabelde verbinding? Hoe meer we weten, hoe sneller we dit kunnen oplossen voor je!☺️
Hoi @Piotr ,

Ik weet zo niet welke lampjes er wel of niet branden. Ik zal daar een volgende keer op letten. Ik blijf wel verbonden via de wifi. Ik heb een Nas met VPN-server draaien. Wanneer de verbinding wegvalt, krijg ik vanuit de VPN verbinding ook een mail dat de verbinding met mijn VPN-server verbroken is.

Bij uitval werkt ook het tv-kijken niet meer.

Groet Neorej
Reputatie 7
En zijn je TV Boxen ook bekabeld aangesloten op je modem? Of met powerline adapters via het stroomnet? Vooralsnog zie ik de laatste paar dagen geen uitval meer in je verbinding.😄 Mocht dit wel weer voorkomen, geef ons dan een seintje. We brengen onze technische dienst dan op de hoogte!
Hoi @Piotr ,

Vanavond is weer de verbinding verbroken...
Op het modem branden de lampjes: power, wan, VoiP, lan1, lan 2 en lan 4.

De tv-box is bekabeld verbonden met het modem.

Na herstart branden ook de lampjes internet en wifi.
Reputatie 7
Hi @Neorej, duidelijk, bedankt voor de toelichting! Ik stuur graag een monteur bij je langs om de problemen te verhelpen. Je ontvangt een sms/e-mail om meteen een afspraak in te plannen, we gaan voor je aan de slag!
Goedenavond, inmiddels is het modem vervangen. Helaas zijn de storingen nog niet verholpen. Op dit moment is wederom de verbinding weggevallen......
Goedemorgen, vandaag is voor de 3de keer in twee dagen tijd onze internetverbinding verbroken. Het begint nu wel erg vervelend te worden dat steeds de verbinding weg valt.
Reputatie 7
Badge +5
Dag @Neorej! Alhoewel ik baal dat het probleem terug is, heb ik wel meteen actie ondernomen. Ik heb de technische dienst meteen aangestuurd. We zullen nu niet direct een monteurs aansturen, maar eerst kijken of het probleem in het domein van de netwerkbeheerder zit. Dit gaat om het stuk tussen jouw aansluitpunt en de wijkkast in de straat. Wanneer er meer bekend is, nemen wij contact met je op. Dit zal óf telefonisch óf via de e-mail zijn.
Goedemiddag @Cheyenne, dank je wel! Heel fijn dat er actie ondernomen wordt! Ik wacht het nog even af.

Reageer