Beantwoord

Internet valt regelmatig weg.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
Hallo T-Mobile,


We hebben sinds kort glasvezel van jullie en sinds dien valt het internet regelmatig weg. Wanneer dit gebeurt is het voor max. 30 seconden.

Ik heb de modem opnieuw opgestart maar het probleem blijft.
Beide via WiFi (5Ghz) en bekabeld is het internet niet te gebruiken wanneer dit gebeurt.


Ik zou graag willen dat dit probleem opgelost wordt.
icon

Beste antwoord door Brian 24 May 2019, 11:24

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Hi @Sam.N, ik graag met je mee! Op het moment dat de verbinding wegvalt welke lampjes branden er dan nog op de modem? En gebeurt het op specifieke tijdstippen of lijkt het willekeurig? Heb je toevallig al een fabrieksreset geprobeerd? Dit kan soms de problemen direct verhelpen. Ik hoor het graag!
Hoi @Brian, ondertussen is er een monteur langsgekomen en heeft hij een nieuw modem geïnstalleerd. Op het begin leek het probleem opgelost te zijn maar na een paar dagen begon het weer.

We zijn er achter gekomen dat dit iedere keer gebeurd wanneer we boven het licht uit doen, heel vreemd... Voorheen hadden we Ziggo en toen hebben we dit probleem nooit gehad.

Ik heb vandaag contact gehad met jullie op Facebook. Er werd me verteld dat mijn modem overal in huis geplaatst kan worden zolang deze maar verbonden is met de mediaconverter. Er werd me daarom ook gevraagd om mijn modem aan te sluiten op een andere groep en te kijken of het probleem er dan nog steeds is.
Ik vond dit nogal raar aangezien ik daarvoor nog tegen diegene had gezegd dat het modem op een andere groep aangesloten is, maar oké... Ook begreep ik niet hoe diegene voor zich zag hoe ik dit moest gaan doen. De enige manier om het modem aan te sluiten op een andere groep is door deze met een hele lange ethernet-kabel aan te sluiten. De mediaconverter moet immers ook aangesloten zijn met de glasvezelverbinding.


Graag hoor ik van jullie hoe we dit kunnen oplossen. Het is heel vervelend wanneer je overstapt van provider en het opeens niet meer goed werkt.
Reputatie 7
Hi @Sam.N, bedankt voor de toelichting! Dit is wel een verrassende conclusie. Je stroomnet zou normaal gesproken namelijk geen invloed moeten hebben op je internetverbinding. Maak je toevallig gebruik van powerline adapters? Deze maken wél verbinding via het stroomnet en zijn gevoelig voor storingen hierin. Daarnaast ben ik benieuwd wat er met de modem gebeurt op het moment dat je het licht uit doet. Gaat deze opnieuw opstarten? En welke lampjes zie je nog branden op de modem?

Ik ga haast denken dat er iets mis is met het stroomnet (bijvoorbeeld een spanningspiek bij het bedienen van de schakelaar) waardoor de modem uitvalt. Het lijkt in ieder geval geen issue met je verbinding of modem maar met het elektriciteitsnetwerk in je woning. Dit kunnen wij niet oplossen maar hier kan je dan het beste een electricien voor inschakelen. Ik vermoed dat mijn collega de andere groep heeft geadviseerd om te testen of het stroomnet inderdaad de oorzaak is zodat je niet iemand voor niets laat komen.
Reputatie 2
Ben sinds 14 juni over gegaan naar t mobile thuis, met de KPN waar ik vandaan kom via de glasvezel had ik nooit problemen van weg vallen van internet. Zou het kunnen dat er iets niet goed zit op de glasvezel lijn.
Reputatie 2
Als internet weg valt blijven alle lampjes branden op het modem
Reputatie 7
Hey @Rik60,

Daar moeten we iets aan doen! Welke stappen heb je zelf doorlopen? Heb je ook al geprobeerd om je modem van een fabrieksreset te voorzien? En valt je TV beeld ook stil wanneer je internet verbinding wegvalt? Hoe meer we weten, hoe sneller we je kunnen helpen.☺️
Reputatie 2
Hi piotr,
Ja ik heb de modem terug gezet naar fabrieksinstellingen, onze tv valt niet weg. De WiFi analyzer geeft heel goed signaal als er geen internet is.
Reputatie 7
Hi @Rik60, hmm dat is vreemd. Als alle lampjes op de modem branden dan betekent dat normaal gesproken dat er nog wel verbinding is. Gaat het in dit geval om je Wifi verbinding, je bekabelde verbinding of beide? En zie je wanneer het gebeurt misschien een foutmelding staan? En zou je eens willen proberen om op dat moment in te loggen op de modem zelf? Dit kan je doen door http://192.168.1.1 in te voeren in je browser.
Reputatie 2
Brian, heb geprobeerd om in het modem zelf in te loggen maar dat werkt ook niet. Op mijn mobiel als laptop staat geen verbinding met internet , maar het icoontje van de WiFi geeft volledige sterkte.
Reputatie 7
Hi @Rik60, bedankt voor de aanvulling! Dan lijkt er iets niet goed te gaan in het modem zelf. Ik zie dat je een aantal apparaten aan hebt gesloten, is het mogelijk om het eens te testen met eerst één apparaat verbonden, daarna de volgende en ze zo allemaal af te gaan? Mogelijk is er een specifiek apparaat wat dit veroorzaakt. Mocht ook dat geen uitsluitsel geven laat het mij dan weten, dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 6
@Rik60 Als ik het verhaal zo lees, heb ik het vermoeden dat alleen de wifi uitvalt. Je kan testen door een kabel in je laptop te steken. Ook als je instellingen in het modem veranderd, is bedraad beter.

Als je verbonden bent met je wifi netwerk, dan zou je ook al heb je geen internet, wel moeten kunnen inloggen op je modem.

Wat wifi betreft. Standaard staat het kanaalnummer meestal op auto, maar je kan beter (oa met wifi analyzer) kijken welk kanaal leeg is bij je en een vast kanaal instellen.

Als je internet weg valt, ben je dan verbonden met 2,4 of 5Ghz band? Welk modem gebruik je?

Hoe meer informatie je aanlevert, hoe sneller we je met z'n allen kunnen helpen.
Reputatie 2
Brian,

De internet valt ook uit als de andere apparaten uit staan (smart tv - Bose soundtouch 20) dus weet niet wat het is.

Hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +4
Als ze op standbye staan, dan wil dat nog niet zeggen dat ze geen WIFI verbinding hebben. Heb je ze helemaal uit gezet? Dus stekker eruit of wifi op de apparaten uit gezet? Het is belangrijk om te weten, omdat dit kan uitsluiten of het wellicht een conflict met een ander apparaat kan zijn, waardoor dit plaats blijft vinden. Een nieuw modem lost in dat geval niet alles op.
Reputatie 2
Brian, wij zitten nog steeds te wachten op een oplossing.
Reputatie 7
Hey @Rik60, en welke stappen heb je inmiddels doorlopen met je Wifi? Zoals Glassertje terecht aangeeft kun je ook je Wifi kanaal aanpassen. Hier zie je hoe je dit kunt doen. En heb je ook al geprobeerd om te verbinden met je 5Ghz verbinding?
Reputatie 2
Ik heb alle stappen al door genomen heb ook naar de 2.5 en 5 ghz

van de buren bekeken en de mijne op een andere gezet. Als hij uitvalt brand er een rood lampje op de modem in de meterkast. Dus zeg het maar.

Reputatie 7
Hey @Rik60,

Ik heb zojuist een verzoek ingediend voor een Wifi monteur! Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. De monteur gaat er alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen!

Reageer