Beantwoord

internet valt steeds uit

  • 30 December 2018
  • 5 reacties
  • 649 Bekeken

Regelmatig (2 a 3 keer per dag) valt mijn internet uit waarna ik de router (draytek Vigor 2132F) moet resetten (handmatig).
Tv blijft wel in en wifi staat uit want anders kom ik niet verder dan de gang.
poort 1 recht reeks op computer
poort 2 naar eigen router (inbrugmodus)
Aangezien ik binnenkort thuis ga werken ben ik afhankelijk van een goed werkend systeem.
Router al teruggezet naar fabrieksinstellingen en tijdelijk eigen router verwijderd,
probleem blijft!!!!!!!!!
graag een oplossing, na wat ik allemaal heb gelezen is het logische een nieuwe modem, maar t-mobile kom met een oplossing. 😞
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 30 December 2018, 13:43

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
@ronny-roelofs
Wanneer het internet uitvalt, heb je dan ook via poort 1 (bekabeld naar computer) geen internet? Uitgaande van je reactie "... en tijdelijk eigen router verwijderd" denk ik dat het inderdaad niet werkt dan?
Kun je op zo'n moment nog wel het interne netwerk benaderen (bijv. ping naar 192.168.1.1, dat is je Draytek modem)? Zie je in het beheerpaneel van de Draytek dan dat de WAN nog verbonden is, of geeft dit een foutmelding? Als je niet in het beheerpaneel komt, kun je dit ook op het modem zelf zien d.m.v. de lampjes.

Als je intern ook niets meer kunt benaderen en WAN brandt nog, zou een modemwissel inderdaad een oplossing kunnen zijn.
Als je intern nog wel alles kunt benaderen en WAN brandt niet meer, is er wellicht een probleem met de glasvezellijn. Bij een herstart probeert het modem altijd opnieuw een verbinding op te bouwen, maar als er een probleem met de lijn is dan gaat een modemwissel waarschijnlijk geen verschil maken.

Ben benieuwd naar je bevindingen! 🙂
@DennisAmeling inderdaad bekabelde internet valt ook uit, router is gewoon via 192.168.1.1 te bereiken geen foutmeldingen (zie
foto)

Reputatie 5
@ronny-roelofs
Dank voor de toelichting. Aangezien de verbinding naar buiten toe gewoon werkt (WAN brandt), en je dit probleem ook hebt als je je eigen router loskoppelt, denk ik dat we nu voldoende reden hebben om je modem om te laten ruilen. Je hebt het modem al gereset dus dat heeft duidelijk ook niet geholpen. Laten we even wachten tot een T-Mobile moderator reageert om dit te bevestigen.
Reputatie 7
Badge +3
@ronny-roelofs

Lijkt op het probleem wat ook al in dit topic is aangeslingerd, de trend van "deadlock" die steeds vaker voor lijkt te komen de laatste tijd op de Draytek.

Het is zo jammer dat ze besloten hebben om niet de Sys-Logs in te kunnen zien van de Draytek, want dan was waarschijnlijk ook direct duidelijk waar ze het moeten zoeken in de TM-FW
Reputatie 7
@ronny-roelofs alles wijst er inderdaad op een defect in het modem. ☹️ Ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zorg ik direct voor een goede afhandeling.

Reageer