Beantwoord

internet valt steeds weg

  • 25 August 2020
  • 55 reacties
  • 2269 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 43 reacties

Vandaag is al meerdere keren het internet uitgevallen. De Wi-Fi blijft dan wel actief. Hinderlijk met thuiswerken (is bedraad aangesloten). Op de modem (zyxel t-50) blijft het wlan (wereld bol) lampje groen, maar knippert vooral in plaats van continu branden zoals de eerste twee lampjes. De Wi-Fi lampjes knipperen ook vooral. Het zevende lampje (een soort slotje in een vierkantje?) is ook aan, weet niet of dat normaal zo is. Wij hebben niks aangepast of veranderd. Na de stroom eraf halen komt het internet wel terug, maar vanochtend en vanmiddag heeft dit (te) lang geduurd!

 

Ligt er nu ook al een half uur nog steeds uit, heb al de stroom eraf gehaald...

 

Zie niks terugkomen over storingen. Iemand tips of een verklaring? Postcode 5301

icon

Beste antwoord door Brian 2 September 2020, 14:26

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Steo 

Normaal is knipperen van de wereldbol, 2,4 GHz en 5 GHz gewoon een teken van dataverkeer.

Met een soort slotje in een vierkantje bedoel je het 6de lampje, dat is de WPS functie en gaat alleen branden als je die functie gebruikt door op de WPS knop te drukken.

Heb je glasvezel of DSL? Als je glasvezel hebt branden alle lampjes op de mediaconverter? Haal die dan ook eens even van het stroom.

Reputatie 1

Hallo @Waqqas,

 

....heb nog eens geteld en bedoelde het zevende lampje. Zie ook foto.

Het is een DSL verbinding. 

Na gegoogled te hebben wat WPS is en kan me niet herinneren dat te hebben aangezet, heb ik op dat knopje gedrukt aan de achterkant. Gebeurde niks (had verwacht dat hij uit zou gaan) dus ingedrukt gehouden... Toen ging het lampje er links van (het zesde, sleutel in rondje) oranje knipperen. Op de foto net niet te zien.

 

 

Ik zie nog een reset mogelijkheid op de achterkant, is dat iets?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Steo 

Het knopje voor WPS hoef je niet in te drukken die gaat vanzelf wel uit.

Het 7de lampje is de voorkant van een internetkabel (connector), bij mij thuis knippert hij als er bedraad gebruik wordt gemaakt van het internet dus volgens mij knippert hij bij gebruik bedraad internet.

De reset optie die je achter ziet is niet aan te raden omdat er dan kans is dat de modem de instellingen van T-Mobile niet meer kan opvragen.

Is je modem direct aangesloten op het ISRA waar ook de KPN kabel binnen komt of op een tweede aansluitpunt?

Internet doet het wel volgens de lampjes?

Reputatie 1

Bedankt voor de reacties trouwens @Waqqas ! In de woonkamer is zo'n telefoonstekker waar de modem direct op is aangesloten. Geen weet van andere aansluitpunten.

Reputatie 1

Internet doet het niet trouwens, het lampje is nu ook rood gaan branden. Op mijn telefoon ook al hele tijd onderstaande... 

Edit: hij voegt plaatje niet toe, maar wel Wi-Fi verbinding maar met een kruisje dus heen internet.

Op bedrade pc (wel via wat ik denk switchen zijn) ook geen internet. Daar noemt Chrome iets over een DNS probe die niet afgemaakt kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Steo

Dat is er zo eentje waar een adapter met 4 pinnen in gaat, ter controle kan je die eens openschroeven en kijken of er alleen 2draden zijn aangesloten rood en blauw? Geen doorlussing tussen twee punten of een andere kabel die aangesloten is? Indien die er zijn dan kan je ze verwijderen of maak er een foto van indien niet duidelijk.

Misschien kan je de modem eens enkele minuten zonder stroom laten?

Reputatie 1

@Waqqas even schroevendraaier pakken. Haal stroom er nu ook voor langer af. Internet lampje was inmiddels ook rood (zie edit vorig bericht)

Reputatie 1

 

Stekker gaat in onderste, bovenste is normaal gezien bedekt. 

 

 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +15

@Steo

Lijkt het mij iets met de lijn wat een moderator dan beter even kan nameten.

Zie zo niet echt iets dat niet goed is.

Reputatie 1

Aangesloten zijn een witte en oranje, erachter lijken niet aangesloten een rode en blauwe

Reputatie 7
Badge +15

Normaal is het meestal rood ipv oranje en blauw ipv wit (eerste aderpaar) maar bij jou werkte (oranje en wit (2de aderpaar) dus dat hoeft niet veranderd te worden denk ik.

@Steo 

Links onder lijkt iets van een zwarte draad aangesloten te zijn? Die is niet nodig dus kan je los maken.

Reputatie 1

@Waqqas die heeft er echter altijd ingezeten en voorheen deed alles het (meestal :-) ). Denk dat ik die nu misschien liever nog laat zitten. 

 

Het internet lampje op het modem brandt groen, zowel Wi-Fi als bedraad echter geen internet.

 

Ga toch maar eens bellen dan met t mobile, het ligt er nu wel al lang uit en aan mijn kant lijkt alles in orde te zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@Steo 

We kunnen ook zomaar voor niks bezig zijn geweest, het kan ook gewoon aan de lijn liggen :)

Reputatie 1

@Waqqas mochten ze straks (klinkt van het bandje alsof ik lang in de wacht ga staan) vragen hebben, kan ik in ieder geval dit allemaal benoemen!

Reputatie 1

Gebeld met T Mobile. Zou sprake zijn van een instabiele verbinding, kon ook niet zien waar het aan lag. Zou zichzelf moeten herstellen, is het donderdag nog niet goed dan contact opnemen. En zo mogelijk tijden bijhouden wanneer hij t toch weer doet en dan toch uitvalt. 

 

Mocht er een moderator dit zien en nog verder iets weten te benoemen hoor ik het graag!

 

als ik nou morgen geen internet heb en naar kantoor moet om te kunnen werken, mag ik dan een broodje kopen op kosten van t mobile? ;-)

Reputatie 1

Viel ons gisteravond vanaf 21:30 op dat het lampje inmiddels rood was gaan branden. Op dat moment nog steeds geen internet.

Om 22:30 stekker nog eens (kort) uit modem, na herstart groen lampje. WiFi op telefoon werkte weer, bedraad niet bekeken maar neem aan van wel.

Onrustige nacht met die storm dus paar keer wakker… Helaas. Maar op 26-08 om 00:34 geen verbinding via de WiFi (niet uit bed geklommen om naar het lampje op de modem te kijken).
01:45 rode lamp, stekker eruit, WiFi werkte weer daarna.

Nu vanaf 07:50 wakker, tijdens werk (via VPN op werklaptop) één keer dat een telefoonverbinding werd verbroken, maar weet niet of dat aan mijn eigen internet of dat van de baas lag.

Merk af en toe wel dat hij wat langzamer is, maar nog niks te hinderlijk.

Lijkt erop dat de instabiele lijn zichzelf herstelt of aan het herstellen is. Zal aan mijn gebrek aan technische kennis liggen, maar vind het raar dat T-Mobile daar dan niet de spreekwoordelijke klap op kan geven dat een lijn weer stabiel wordt in plaats van het maar te moeten afwachten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Steo, fijn dat de verbinding aan het herstellen is! Vaak is een onstabiele verbinding het resultaat van een spreekwoordelijke, soms letterlijke, kink in de kabel. Dat kan een obstructie in een naburig netwerk zijn, een probleem in de centrale, een hardware-issue waarbij het modem of de Media Converter (alleen bij Glasvezel) de belemmering vormt en nog veel meer. 

Er kan zeker een klap op gegeven worden zodat de lijn stabieler wordt. Maar daar gaat wel een onderzoek aan vooraf. We controleren eerst of de gebruikelijke tips helpen, mocht dit niet het geval zijn, dan sturen we onze techneuten aan die nog dieper op de materie in kunnen gaan. Als ook zij het niet weten op te lossen, kunnen we nog in overleg met de netbeheerder, KPN, zij hebben weer de mogelijkheid om in de centrale wijzigingen aan te brengen.

Mocht het nog eens voorkomen, geef ons een seintje! We helpen graag mee aan oplossingen op de Community! 😄

Reputatie 1

Gister (27-8) begin avond viel het internet weer uit. Nu net (28-8 ongeveer 12:10) weer. Beide keren na stekker even uit modem doet hij het weer.

@Jason 

Reputatie 1

@Jason

Hij valt net (17:10) weer weg. Wi-Fi en bedraad allebei. Lampjes waren groen. 

Stekker weer kort uit modem. Bij opnieuw opstarten eerst kort een rood internet lampje daarna groen. En weer internet.

Begint wel irritant te worden

Reputatie 1

Nu net (ongeveer 2010) weer de modem moeten herstarten...

Reputatie 1

@Jason 

Vliegt er weer uit...

Reputatie 1

Hoi T-Mobile, @Jason 

...hij vliegt er weer uit. Heb geen zin om weer half uur in de wacht te hangen om dan te horen dat er een instabiele lijn is. Graag een oplossing

Reputatie 1

@Jason 

We worden wakker, geen internet. Hoor graag hoe en wanneer dit wordt opgelost.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Steo, er lijkt dan meer aan de hand dan aanvankelijk gedacht. Graag check ik met je hoe ik je verbinding op afstand kan herstellen en of dit mogelijk is aan onze kant. Zou je een foto kunnen maken van het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt) en hoe het modem daarop aangesloten is? Plaats alsjeblieft deze foto('s) in dit topic, dan check ik meteen of er iets aan de bekabeling gedaan kan worden. Soms zit hier het probleem in plaats van in de interne verbinding. 

Op de eerste twee foto's zie ik de opengemaakte varkenssnuitaansluiting, maar ik wil checken of er in de bekabeling tussen modem en ISRA iets verkeerd gaat. Als dat uitgesloten is, zet ik het meteen door!

Reageer