Beantwoord

internet valt steeds weg

  • 25 August 2020
  • 55 reacties
  • 2271 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 43 reacties

Vandaag is al meerdere keren het internet uitgevallen. De Wi-Fi blijft dan wel actief. Hinderlijk met thuiswerken (is bedraad aangesloten). Op de modem (zyxel t-50) blijft het wlan (wereld bol) lampje groen, maar knippert vooral in plaats van continu branden zoals de eerste twee lampjes. De Wi-Fi lampjes knipperen ook vooral. Het zevende lampje (een soort slotje in een vierkantje?) is ook aan, weet niet of dat normaal zo is. Wij hebben niks aangepast of veranderd. Na de stroom eraf halen komt het internet wel terug, maar vanochtend en vanmiddag heeft dit (te) lang geduurd!

 

Ligt er nu ook al een half uur nog steeds uit, heb al de stroom eraf gehaald...

 

Zie niks terugkomen over storingen. Iemand tips of een verklaring? Postcode 5301

icon

Beste antwoord door Brian 2 September 2020, 14:26

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 1

Beste @Jason , volgens mij is de "telefoonstekker" in onze woonkamer (waar de modem direct op is aangesloten met de stekkers en kabels die we aan het begin van het abonnement kregen) onze hoofdaansluiting. Geen apart punt elders in huis en toen ik een paar maanden terug de kruipruimte voorbereidde voor isolatie ook niet zoiets gezien. 

Reputatie 1

Hij vliegt er net weer uit trouwens...

Reputatie 1

...en nu weer geen internet meer via de Wi-Fi

Reputatie 1

@Jason 

Worden wakker, geen internet via Wi-Fi, op modem brandt het derde lampje rood. Na herstart doet hij het weer.

Dit duurt nu een week. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Steo, dit zet ik meteen door want jouw verbinding is nu “Unstable” in de lijnmeting. Geen zorgen, dit gaan we herstellen, maar is wel frustrerend natuurlijk. Zeker omdat het al een week gaande is.

Onze techneuten zullen achterhalen waar dit probleem vandaan komt en hoe dit op te lossen is, maar voordat we zover zijn, wil ik nog één check met je nalopen naar aanleiding van je openingspost: je gaf aan dat bij moment van uitval de Wifi wel blijft werken, het wereldbolletje knippert, het zevende (slotje) lampje aan blijft en de Wifi (2.4 Ghz en 5 Ghz) lampjes knipperen, klopt dat? Zodra ik dit kan toevoegen aan het ticket, gaat het er meteen uit.

We zullen het oplossen! 💪😎

Reputatie 1

Normaal en bij uitval branden/knipperen groen lampjes 1 t/m 5 en 7.

1. Power

2. Rondje met pijl

3. Werelsbol

4. en 5. Wi-Fi

7. Icoontje internetkabel

 

Als we thuis en wakker zijn merken we meestal snel dat hij uitvalt en herstarten we de modem.

Als we slapen of weg zijn en het er dus langere tijd uitligt wordt het wereldbolletje rood

Reputatie 1

@Jason vergeten te taggen in vorig bericht dus voor de zekerheid zo even

Reputatie 1

Vloog er net weer uit. Valt me op, lijkt vaak rond tien of kwart over te gebeuren.

Reputatie 1

Vliegt er net weer uit

Reputatie 1

Ergens vannacht is hij er weer uitgevallen. Melding "internet instabiel" bij Wi-Fi op mijn telefoon. Rode lampje brandde ook op de modem. 

@Jason 

Wanneer is dit opgelost, telefoon voor mijn werk is via internet, het is bijzonder vervelend dat ik hier niet op kan vertrouwen momenteel

Reputatie 7

Hi @Steo, dank voor de toelichting. Onze technische dienst gaat er mee aan de slag. Zo te zien lijkt de verbinding vandaag wel weer stabiel waar gisteren de modem geregeld geen verbinding leek te krijgen, ervaar jij dit ook zo? Ik zie nog wel steeds veel “errors” op de binnenkomende verbinding dus ik laat onze technische dienst hier naar kijken. Je ontvangt hierover bericht van mijn collega’s!

Reputatie 1

Beste @Brian , vanwege persoonlijke omstandigheden waren we van gistermiddag tot nu net niet thuis. Kan weinig over de verbinding zeggen, maar zal t laten weten wanneer t hapert.

Nemen je collega's telefonisch of per mail contact op?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Steo 

Bedankt voor je reactie. De technische dienst stuurt een mail wanneer het probleem behandeld is. 

Reputatie 1

@Jason @Brian @Hajar 

 

4 dagen geleden bericht dat het ticket was opgelost. Ongeveer kwart voor vijf was internet echter weg uitgevallen (lampje / wereldbol brandde nog groen). Na modem herstart wel weer internet, maar mijn telefoon zegt dat de internetverbinding (via de Wi-Fi ) instabiel is.

Kunnen jullie hier iets over zeggen? Hoop niet dat dit een voorbode van weer een slechte week is..

Reputatie 1

@Jason @Brian @Hajar 

 

Internet vliegt er weer uit. Ja modem herstart doet hij het weer.

Ik verneem graag of ik via dit forum wordt geholpen of dat ik de klantenservice weer moet bellen. Hoor ook bijzonder graag hoe dit duurzaam wordt opgelost.

Reputatie 1

Hij valt weer uit.

Reputatie 1

@Jason @Brian @Hajar 

Internet vliegt er wéér uit.

Reputatie 1

@Jason @Brian @Hajar 

Bij het opstaan geen internet via de Wi-Fi. Rode lampje (wereldbol) brandde op de modem. na herstart doet hij het weer.

Ik neem aan dat jullie mee deze maand De kosten terugbetalen gezien er geen betrouwbaar internet wordt geleverd?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Steo, bedankt voor je terugkoppeling, we gaan het nu definitief oplossen!

Ik heb meteen een nieuw ticket aangemaakt en heb er met klem bij vermeld dat je nog steeds wegvallend Internet ervaart. Omdat de technische dienst aangaf dat je verbinding “constant” is en sinds de aanmelddatum van het eerste ticket "continu online was”, heb ik een nieuwe lijnmeting uitgevoerd en daar is te zien dat verbinding zeer onstabiel is. 

De analyse hiervan heb ik erbij geplakt zodat onze collega's direct kunnen zien dat het echt aan de verbinding ligt en deze uitvoerig moet worden nagekeken. Zodra er een update is, ontvang je die zo snel mogelijk. Thanks voor je geduld! 

Wat betreft een vergoeding: zodra het euvel verholpen is, gaan we meteen kijken naar een vergoeding. Neem dan contact met mij op middels een privéberichtje zodat ik het sneller op kan pakken. Dan zorg ik ervoor dat we met het credit team gaan onderzoeken hoeveel er tegen die tijd vergoed kan worden.

Reputatie 1

Kreeg vandaag een uitnodiging om een afspraak voor de monteur te maken. Eerst beschikbare datum volgende week donderdag.

En zojuist vliegt internet er weer uit..

Reputatie 1

Geen internet weer... En rood lampje.

Na herstart alle lampjes groen maar geen internet

Reputatie 1

Bij wakker worden geen internet, rood lampje op de modem bij het wereldbolletje.

Modem herstart, kort even internet leek het, daarna niet meer. Alle lampjes groen.

Modem nu opnieuw herstart, hopen dat hij het blijft doen want moet wel gewoon werken…

...edit: nee, knalt er weer uit

Reputatie 1

Nog steeds geen internet, wel na te hebben gebeld unlimited data op mobiel gekregen zodat ik internet via mijn mobiel kan tetheren....

Kreeg vandaag een uitnodiging om een afspraak voor de monteur te maken. Eerst beschikbare datum volgende week donderdag.

En zojuist vliegt internet er weer uit..

Dan ben je al verder dan ik. Ervaar dezelfde soort problemen en ik moet 14 werkdagen wachten voor er iemand van de technische dienst naar kan kijken… en dan moet er nog een oplossing voor komen...

Reputatie 1

Kreeg vandaag een uitnodiging om een afspraak voor de monteur te maken. Eerst beschikbare datum volgende week donderdag.

En zojuist vliegt internet er weer uit..

Dan ben je al verder dan ik. Ervaar dezelfde soort problemen en ik moet 14 werkdagen wachten voor er iemand van de technische dienst naar kan kijken… en dan moet er nog een oplossing voor komen...

 

Balen! Heb je ook een alternatief in de tussentijd gekregen in de vorm van unlimited op je mobiel? Of geen mobiel bij T-mobile?

Reageer