Beantwoord

internet valt steeds weg

  • 25 August 2020
  • 55 reacties
  • 2271 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 43 reacties

Vandaag is al meerdere keren het internet uitgevallen. De Wi-Fi blijft dan wel actief. Hinderlijk met thuiswerken (is bedraad aangesloten). Op de modem (zyxel t-50) blijft het wlan (wereld bol) lampje groen, maar knippert vooral in plaats van continu branden zoals de eerste twee lampjes. De Wi-Fi lampjes knipperen ook vooral. Het zevende lampje (een soort slotje in een vierkantje?) is ook aan, weet niet of dat normaal zo is. Wij hebben niks aangepast of veranderd. Na de stroom eraf halen komt het internet wel terug, maar vanochtend en vanmiddag heeft dit (te) lang geduurd!

 

Ligt er nu ook al een half uur nog steeds uit, heb al de stroom eraf gehaald...

 

Zie niks terugkomen over storingen. Iemand tips of een verklaring? Postcode 5301

icon

Beste antwoord door Brian 2 September 2020, 14:26

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 1

@Waqqas die heeft er echter altijd ingezeten en voorheen deed alles het (meestal :-) ). Denk dat ik die nu misschien liever nog laat zitten. 

 

Het internet lampje op het modem brandt groen, zowel Wi-Fi als bedraad echter geen internet.

 

Ga toch maar eens bellen dan met t mobile, het ligt er nu wel al lang uit en aan mijn kant lijkt alles in orde te zijn.

Reputatie 1

Gebeld met T Mobile. Zou sprake zijn van een instabiele verbinding, kon ook niet zien waar het aan lag. Zou zichzelf moeten herstellen, is het donderdag nog niet goed dan contact opnemen. En zo mogelijk tijden bijhouden wanneer hij t toch weer doet en dan toch uitvalt. 

 

Mocht er een moderator dit zien en nog verder iets weten te benoemen hoor ik het graag!

 

als ik nou morgen geen internet heb en naar kantoor moet om te kunnen werken, mag ik dan een broodje kopen op kosten van t mobile? ;-)

Hoi @Steo, fijn dat je van overbrugging voorzien bent! Jammer dat dit voor jou nog niet kan @joosting87. Ik zie wel dat het onderzoek inmiddels is doorgezet naar de technische dienst. Fijn dat er een oplossing komt! Zou je mij een privébericht willen sturen? Dan bespreek ik graag een mogelijke tussenoplossing!

 

@Cheyenne dankjewel voor deze geboden tussenoplossing. Netjes van T-Mobile. 

Reputatie 1

Kreeg vandaag een uitnodiging om een afspraak voor de monteur te maken. Eerst beschikbare datum volgende week donderdag.

En zojuist vliegt internet er weer uit..

Dan ben je al verder dan ik. Ervaar dezelfde soort problemen en ik moet 14 werkdagen wachten voor er iemand van de technische dienst naar kan kijken… en dan moet er nog een oplossing voor komen...

 

Balen! Heb je ook een alternatief in de tussentijd gekregen in de vorm van unlimited op je mobiel? Of geen mobiel bij T-mobile?

Reputatie 1

@Jason @Brian @Hajar 

 

Internet vliegt er weer uit. Ja modem herstart doet hij het weer.

Ik verneem graag of ik via dit forum wordt geholpen of dat ik de klantenservice weer moet bellen. Hoor ook bijzonder graag hoe dit duurzaam wordt opgelost.

Kreeg vandaag een uitnodiging om een afspraak voor de monteur te maken. Eerst beschikbare datum volgende week donderdag.

En zojuist vliegt internet er weer uit..

Dan ben je al verder dan ik. Ervaar dezelfde soort problemen en ik moet 14 werkdagen wachten voor er iemand van de technische dienst naar kan kijken… en dan moet er nog een oplossing voor komen...

 

Balen! Heb je ook een alternatief in de tussentijd gekregen in de vorm van unlimited op je mobiel? Of geen mobiel bij T-mobile?

Nee, geen mobiel bij T-Mobile. Dit heb ik wel overwogen. Wwe zijn sinds 1 augustus overgestapt op T-Mobile internet en tot nu toe alleen maar drama met wegvallende verbinding. 

Weet niet hoe het mobiel is, maar als dit net zoveel ellende geeft, houd ik het nog maar bij mijn huidige provider.

Verschillende providers gehad voor internet thuis, maar nog nooit zoveel (opstart) ellende als dit… 

Hopelijk heb je snel een oplossing met de monteur die langs komt. Het is hier nog sowieso 3 weken tobben…..

Voor de liefhebber: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/internet-valt-steeds-weg-zyxel-modem-325616 

Reputatie 1

Hij valt weer uit.

Reputatie 7

Hi @Steo, dank voor de toelichting. Onze technische dienst gaat er mee aan de slag. Zo te zien lijkt de verbinding vandaag wel weer stabiel waar gisteren de modem geregeld geen verbinding leek te krijgen, ervaar jij dit ook zo? Ik zie nog wel steeds veel “errors” op de binnenkomende verbinding dus ik laat onze technische dienst hier naar kijken. Je ontvangt hierover bericht van mijn collega’s!

Reputatie 1

Beste @Jason , volgens mij is de "telefoonstekker" in onze woonkamer (waar de modem direct op is aangesloten met de stekkers en kabels die we aan het begin van het abonnement kregen) onze hoofdaansluiting. Geen apart punt elders in huis en toen ik een paar maanden terug de kruipruimte voorbereidde voor isolatie ook niet zoiets gezien. 

Reputatie 1

Hij vliegt er net weer uit trouwens...

Reputatie 1

...en nu weer geen internet meer via de Wi-Fi

Reputatie 1

@Jason 

Worden wakker, geen internet via Wi-Fi, op modem brandt het derde lampje rood. Na herstart doet hij het weer.

Dit duurt nu een week. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Steo, fijn dat je van overbrugging voorzien bent! Jammer dat dit voor jou nog niet kan @joosting87. Ik zie wel dat het onderzoek inmiddels is doorgezet naar de technische dienst. Fijn dat er een oplossing komt! Zou je mij een privébericht willen sturen? Dan bespreek ik graag een mogelijke tussenoplossing!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Steo 

Normaal is knipperen van de wereldbol, 2,4 GHz en 5 GHz gewoon een teken van dataverkeer.

Met een soort slotje in een vierkantje bedoel je het 6de lampje, dat is de WPS functie en gaat alleen branden als je die functie gebruikt door op de WPS knop te drukken.

Heb je glasvezel of DSL? Als je glasvezel hebt branden alle lampjes op de mediaconverter? Haal die dan ook eens even van het stroom.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Steo, dit zet ik meteen door want jouw verbinding is nu “Unstable” in de lijnmeting. Geen zorgen, dit gaan we herstellen, maar is wel frustrerend natuurlijk. Zeker omdat het al een week gaande is.

Onze techneuten zullen achterhalen waar dit probleem vandaan komt en hoe dit op te lossen is, maar voordat we zover zijn, wil ik nog één check met je nalopen naar aanleiding van je openingspost: je gaf aan dat bij moment van uitval de Wifi wel blijft werken, het wereldbolletje knippert, het zevende (slotje) lampje aan blijft en de Wifi (2.4 Ghz en 5 Ghz) lampjes knipperen, klopt dat? Zodra ik dit kan toevoegen aan het ticket, gaat het er meteen uit.

We zullen het oplossen! 💪😎

Reputatie 1

Normaal en bij uitval branden/knipperen groen lampjes 1 t/m 5 en 7.

1. Power

2. Rondje met pijl

3. Werelsbol

4. en 5. Wi-Fi

7. Icoontje internetkabel

 

Als we thuis en wakker zijn merken we meestal snel dat hij uitvalt en herstarten we de modem.

Als we slapen of weg zijn en het er dus langere tijd uitligt wordt het wereldbolletje rood

Reputatie 1

Hallo @Waqqas,

 

....heb nog eens geteld en bedoelde het zevende lampje. Zie ook foto.

Het is een DSL verbinding. 

Na gegoogled te hebben wat WPS is en kan me niet herinneren dat te hebben aangezet, heb ik op dat knopje gedrukt aan de achterkant. Gebeurde niks (had verwacht dat hij uit zou gaan) dus ingedrukt gehouden... Toen ging het lampje er links van (het zesde, sleutel in rondje) oranje knipperen. Op de foto net niet te zien.

 

 

Ik zie nog een reset mogelijkheid op de achterkant, is dat iets?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Steo 

Het knopje voor WPS hoef je niet in te drukken die gaat vanzelf wel uit.

Het 7de lampje is de voorkant van een internetkabel (connector), bij mij thuis knippert hij als er bedraad gebruik wordt gemaakt van het internet dus volgens mij knippert hij bij gebruik bedraad internet.

De reset optie die je achter ziet is niet aan te raden omdat er dan kans is dat de modem de instellingen van T-Mobile niet meer kan opvragen.

Is je modem direct aangesloten op het ISRA waar ook de KPN kabel binnen komt of op een tweede aansluitpunt?

Internet doet het wel volgens de lampjes?

Reputatie 1

Bedankt voor de reacties trouwens @Waqqas ! In de woonkamer is zo'n telefoonstekker waar de modem direct op is aangesloten. Geen weet van andere aansluitpunten.

Reputatie 1

Internet doet het niet trouwens, het lampje is nu ook rood gaan branden. Op mijn telefoon ook al hele tijd onderstaande... 

Edit: hij voegt plaatje niet toe, maar wel Wi-Fi verbinding maar met een kruisje dus heen internet.

Op bedrade pc (wel via wat ik denk switchen zijn) ook geen internet. Daar noemt Chrome iets over een DNS probe die niet afgemaakt kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Steo

Dat is er zo eentje waar een adapter met 4 pinnen in gaat, ter controle kan je die eens openschroeven en kijken of er alleen 2draden zijn aangesloten rood en blauw? Geen doorlussing tussen twee punten of een andere kabel die aangesloten is? Indien die er zijn dan kan je ze verwijderen of maak er een foto van indien niet duidelijk.

Misschien kan je de modem eens enkele minuten zonder stroom laten?

Reputatie 1

@Waqqas even schroevendraaier pakken. Haal stroom er nu ook voor langer af. Internet lampje was inmiddels ook rood (zie edit vorig bericht)

Reputatie 1

 

Stekker gaat in onderste, bovenste is normaal gezien bedekt. 

 

 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +15

@Steo

Lijkt het mij iets met de lijn wat een moderator dan beter even kan nameten.

Zie zo niet echt iets dat niet goed is.

Reageer