Beantwoord

Internet valt steeds weg

  • 28 september 2020
  • 9 reacties
  • 275 Bekeken

Ik ben sinds afgelopen vrijdag aangesloten bij T-mobile Thuis.

Nu gebeurd het zeer regelmatig dat de verbinding zowel bedraad als draadloos zeer regelmatig wegvalt.

Ik heb alle opties welke op de site staan wel geprobeerd en tevens de Router gereset naar de fabrieksinstellingen.
Vandaag na 6 pogingen eindelijk contact gehad met een medewerker van T-Mobile (Christiaan geloof ik).

Hij heeft goed zijn beste gedaan maar kan mij helaas niet verder helpen.
De Technische Dienst wordt ingeschakeld. Dit duurt ongeveer 11 werkdagen.
Ik zit thuis te werken en mijn kinderen hebben online les wat nu dus niet gaat.
Heeft er iemand misschien nog andere ideeën of ben ik echt gedoemd om op de Technische Dienst te wachten?

icon

Beste antwoord door Cal 29 september 2020, 19:14

Goedenavond @Graatje76,

Allereerst fijn dat je aan de bel trekt en excuus voor de problemen die je ervaart. Ik kan een aantal taken van onze technische dienst overnemen, en ik heb direct uitgebreid naar de verbinding gekeken. Het lijkt er sterk alsof er geen probleem in het netwerk is, en dat het probleem zich vóór de internetaansluiting moet bevinden. Ik weet dat je er sowieso al naar gekeken hebt, maar zou je graag de kabel vanaf de aansluiting naar het modem aan beide kanten er helemaal uit kunnen halen en hem er daarna weer goed in kunnen steken? Wellicht dat jouw 30 seconden van het stroom afgehaald moet worden voordat hij weer de verbinding herpakt.

Heb je daarnaast toevallig zo'n kabel reserve liggen? Het gaat hierbij om een kabel met een RJ45 kop, en deze wordt vaak gebruikt voor de vaste telefonie. Dit zit natuurlijk niet in jouw abonnement bij ons, maar misschien heb je toevallig een andere provider voor de vaste telefonie. 

Als je hierna toch nog weer uitval ervaart, trek alsjeblieft aan de bel en dan stuur ik direct een monteur voor je aan in plaats van dat je op de aansturing moet wachten. Hiermee hebben we het dan een stuk sneller opgelost! :smile:

Hi @Nick_89,

Goed ook dat jij het meldt dat je een probleem ervaart! Ook naar jouw verbinding heb ik uitgebreid gekeken, maar sinds jouw post is het modem constant met ons internet verbonden geweest. Is dit in het verleden vaker voorgekomen / komt dit meermaals per week voor? Het is mij niet erg duidelijk, maar ik lees in jouw dossier dat het slechts op enkele websites gaat? Daartegen geef je zelf aan dat je al naar de DNS hebt gekeken, meestal is dit wel de oplossing hiervoor! Ik hoor het ook heel graag als jouw verbinding er ook nog onverhoopt uit komt te liggen, en dan doe ik er alles aan om het opgelost te krijgen. :muscle:

Bekijk origineel

9 reacties

helaas geen oplossing maar wel dezelfde problemen. Internet valt regelmatig weg, soms met rode lampje op de Zyxel modem, soms met verbinding nog niks beriekbaar. Leek gedeeltelijk een DNS probleem te zijn, maar is toch meer aan de hand. T-mobile geeft aan een week nodig te hebben om naar de storing te kijken.

zelf kom ik van 6 jaar KPN glasvezel af zonder ooit problemen, nu 4 maanden T-mobile thuis en al diverse keren problemen gehad. Als ik zo kijk op deze community zijn er meerdere gevallen bekend, T-mobile mag zich hard gaan maken voor een structurerele oplossing..

helaas geen oplossing maar wel dezelfde problemen. Internet valt regelmatig weg, soms met rode lampje op de Zyxel modem, soms met verbinding nog niks beriekbaar. Leek gedeeltelijk een DNS probleem te zijn, maar is toch meer aan de hand. T-mobile geeft aan een week nodig te hebben om naar de storing te kijken.

zelf kom ik van 6 jaar KPN glasvezel af zonder ooit problemen, nu 4 maanden T-mobile thuis en al diverse keren problemen gehad. Als ik zo kijk op deze community zijn er meerdere gevallen bekend, T-mobile mag zich hard gaan maken voor een structurerele oplossing..

 

Ja zeg dat wel.
Dit is echt niet fijn om te ervaren.
Ik zit nu van elende op de wifi hotspot van mijn mobiele telefoon te werken.
Mijn kinderen op de Wifi hotspot van mij  zoon omdat hij onbeperkt data heeft.
Dit alles om maar zeker te zijn dat we in ieder geval iets kunnen.

Momenteel heb ik echt zeer grote spijt van mijn overgang en T-mobile moet echt goed zijn best doen om mij niet als klant te gaan verliezen.

 

Reputatie 4
Badge +2

Goedenavond @Graatje76,

Allereerst fijn dat je aan de bel trekt en excuus voor de problemen die je ervaart. Ik kan een aantal taken van onze technische dienst overnemen, en ik heb direct uitgebreid naar de verbinding gekeken. Het lijkt er sterk alsof er geen probleem in het netwerk is, en dat het probleem zich vóór de internetaansluiting moet bevinden. Ik weet dat je er sowieso al naar gekeken hebt, maar zou je graag de kabel vanaf de aansluiting naar het modem aan beide kanten er helemaal uit kunnen halen en hem er daarna weer goed in kunnen steken? Wellicht dat jouw 30 seconden van het stroom afgehaald moet worden voordat hij weer de verbinding herpakt.

Heb je daarnaast toevallig zo'n kabel reserve liggen? Het gaat hierbij om een kabel met een RJ45 kop, en deze wordt vaak gebruikt voor de vaste telefonie. Dit zit natuurlijk niet in jouw abonnement bij ons, maar misschien heb je toevallig een andere provider voor de vaste telefonie. 

Als je hierna toch nog weer uitval ervaart, trek alsjeblieft aan de bel en dan stuur ik direct een monteur voor je aan in plaats van dat je op de aansturing moet wachten. Hiermee hebben we het dan een stuk sneller opgelost! :smile:

Hi @Nick_89,

Goed ook dat jij het meldt dat je een probleem ervaart! Ook naar jouw verbinding heb ik uitgebreid gekeken, maar sinds jouw post is het modem constant met ons internet verbonden geweest. Is dit in het verleden vaker voorgekomen / komt dit meermaals per week voor? Het is mij niet erg duidelijk, maar ik lees in jouw dossier dat het slechts op enkele websites gaat? Daartegen geef je zelf aan dat je al naar de DNS hebt gekeken, meestal is dit wel de oplossing hiervoor! Ik hoor het ook heel graag als jouw verbinding er ook nog onverhoopt uit komt te liggen, en dan doe ik er alles aan om het opgelost te krijgen. :muscle:

Beste Cal,

sinds dat ik gisteren een half uur de media converter van de stroom af gehad hebt heeft het probleem zich nog niet voorgedaan. Het lijkt er op dat het probleem na een bepaalde tijd weer terug keert, op de modem brand dan ook het lampje voor internet rood. Zelf denk ik dat e momenteel twee problemen spelen 1. DNS (lijkt voor nu opgelost) 2. wegvallende internet verbinding. Wat betreft de websites (leek het DNS probleem), was dit van toepassing op alles wat ik probeerde te openen.
Mocht extra informatie nodig zijn om het probleem beter in kaart te brengen hoor ik het graag.

 

groeten Nick.

 

helaas geen oplossing maar wel dezelfde problemen. Internet valt regelmatig weg, soms met rode lampje op de Zyxel modem, soms met verbinding nog niks beriekbaar. Leek gedeeltelijk een DNS probleem te zijn, maar is toch meer aan de hand. T-mobile geeft aan een week nodig te hebben om naar de storing te kijken.

zelf kom ik van 6 jaar KPN glasvezel af zonder ooit problemen, nu 4 maanden T-mobile thuis en al diverse keren problemen gehad. Als ik zo kijk op deze community zijn er meerdere gevallen bekend, T-mobile mag zich hard gaan maken voor een structurerele oplossing..


Reken jezelf niet rijk met KPN. Ik heb zelf de overstap van T-Mobile glasvezel naar KPN glasvezel gemaakt, gigantische spijt van. Vorig jaar oktober had T-Mobile de “briljante” move gemaakt met DTAG en die vervolgens werd teruggedraaid. Sindsdien wat packetloss issues gehad en werd opgelost. Om bij KPN aangesloten te geraken, 2 monteursafspraken voor nodig gehad. Nu gaat het transit verkeer bij KPN gigantisch de bietenbrug op door rare routings. Sinds KPN International (Eurorings) verkocht is aan GTT het huilen met de pet op. Dramatisch kan je wel zeggen. “Even terugdraaien zoals T-Mobile vorig jaar kon doen met DTAG” is er niet bij, want transit provider GTT is niet meer in handen van KPN-Eurorings. Dus hopen dat transitverkeer weer enigszins acceptabel wordt…. Ik zit aan een jaarcontract vast, anders zou ik zo weer teruggaan naar T-Mobile….  Ik heb nooit gezeur gehad met DNS of DHCP leases op m’n router.

 

Dus: het telecomgras is echt niet groener of rozer bij de buren.

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Nick_89, fijn dat je mij op de hoogte blijft houden! Ik heb ook weer direct naar de verbinding gekeken, en zo te zien is ons modem momenteel 3 dagen constant met het internet verbonden. Hierdoor neem ik aan dat het probleem definitief is opgelost, maar laat het gerust weten als je nog een hick-up meemaakt, en dan ga ik er zeker achteraan!

Jammer dat je zulke problemen bij KPN ervaart @Soundwork08, hopelijk kan KPN, of kunnen wij, snel een uitweg voor je bieden! Immers ben én blijf je altijd bij ons van harte welkom. :smile:

Zo te zien is @Graatje76 weer volledig stabiel verbonden met ons internet. Ik weet niet of mijn tips hebben geholpen, maar ik ben in ieder geval erg blij dat je nu weer zorgeloos van ons internet kan genieten! 

 

Beste Cal,

sinds dat ik gisteren een half uur de media converter van de stroom af gehad hebt heeft het probleem zich nog niet voorgedaan. Het lijkt er op dat het probleem na een bepaalde tijd weer terug keert, op de modem brand dan ook het lampje voor internet rood. Zelf denk ik dat e momenteel twee problemen spelen 1. DNS (lijkt voor nu opgelost) 2. wegvallende internet verbinding. Wat betreft de websites (leek het DNS probleem), was dit van toepassing op alles wat ik probeerde te openen.
Mocht extra informatie nodig zijn om het probleem beter in kaart te brengen hoor ik het graag.

 

groeten Nick.

 

Hoi,

Ik ervaar op dit moment het zelfde probleem. Soms een avond niet, maar soms meerdere keren per avond. @T-Mobile  Graag verneem ik of dit ook in jullie systeem terug te vinden is.

Gr. Edo

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Tenano, ik heb het meteen voor je nagekeken en je binnenkomende verbinding ziet er top uit! Ik zag op 8 en 9 oktober wel wat verstoring maar dit lijkt inmiddels niet meer het geval. Mocht je nog problemen ervaren laat het dan zeker weten!

Zou de reclame waar zijn dat je van de provider waar je al jaren aangesloten bent geen vernieuwde apparatuur ontvangt, dus stap over op een andere provider .

 

Wij hebben thuis al enige tijd last van slecht internet, ' wel verbinding geen internet' dan zul je toch zeggen dat de verbinding naar de router toe niet in orde is. Al eens telefonisch contact gehad op dat moment een test gedaan maar natuurlijk is er dan even niets aan de hand.

Ook al zo'n extra ontvanger/zender ding erbij laten komen maar helpt geen zak. Zit met m'n laptop 1,5m vanaf de router dan zou de verbinding toch goed moeten zijn, maar helaas.

Ben er intussen wel klaar mee, beetje behulpzaamheid is er niet bij, alles op afstand regelen is niet altijd een oplossing T-Mobile helpdesk!

 

Iemand nog suggesties welke provider het wel netjes op kan lossen?

 

 

Reageer