Beantwoord

Internet valt steeds weg

  • 28 September 2020
  • 12 reacties
  • 3836 Bekeken

Ik ben sinds afgelopen vrijdag aangesloten bij T-mobile Thuis.

Nu gebeurd het zeer regelmatig dat de verbinding zowel bedraad als draadloos zeer regelmatig wegvalt.

Ik heb alle opties welke op de site staan wel geprobeerd en tevens de Router gereset naar de fabrieksinstellingen.
Vandaag na 6 pogingen eindelijk contact gehad met een medewerker van T-Mobile (Christiaan geloof ik).

Hij heeft goed zijn beste gedaan maar kan mij helaas niet verder helpen.
De Technische Dienst wordt ingeschakeld. Dit duurt ongeveer 11 werkdagen.
Ik zit thuis te werken en mijn kinderen hebben online les wat nu dus niet gaat.
Heeft er iemand misschien nog andere ideeën of ben ik echt gedoemd om op de Technische Dienst te wachten?

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 29 September 2020, 19:14

Bekijk origineel

12 reacties

helaas geen oplossing maar wel dezelfde problemen. Internet valt regelmatig weg, soms met rode lampje op de Zyxel modem, soms met verbinding nog niks beriekbaar. Leek gedeeltelijk een DNS probleem te zijn, maar is toch meer aan de hand. T-mobile geeft aan een week nodig te hebben om naar de storing te kijken.

zelf kom ik van 6 jaar KPN glasvezel af zonder ooit problemen, nu 4 maanden T-mobile thuis en al diverse keren problemen gehad. Als ik zo kijk op deze community zijn er meerdere gevallen bekend, T-mobile mag zich hard gaan maken voor een structurerele oplossing..

helaas geen oplossing maar wel dezelfde problemen. Internet valt regelmatig weg, soms met rode lampje op de Zyxel modem, soms met verbinding nog niks beriekbaar. Leek gedeeltelijk een DNS probleem te zijn, maar is toch meer aan de hand. T-mobile geeft aan een week nodig te hebben om naar de storing te kijken.

zelf kom ik van 6 jaar KPN glasvezel af zonder ooit problemen, nu 4 maanden T-mobile thuis en al diverse keren problemen gehad. Als ik zo kijk op deze community zijn er meerdere gevallen bekend, T-mobile mag zich hard gaan maken voor een structurerele oplossing..

 

Ja zeg dat wel.
Dit is echt niet fijn om te ervaren.
Ik zit nu van elende op de wifi hotspot van mijn mobiele telefoon te werken.
Mijn kinderen op de Wifi hotspot van mij  zoon omdat hij onbeperkt data heeft.
Dit alles om maar zeker te zijn dat we in ieder geval iets kunnen.

Momenteel heb ik echt zeer grote spijt van mijn overgang en T-mobile moet echt goed zijn best doen om mij niet als klant te gaan verliezen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Goedenavond @Graatje76,

Allereerst fijn dat je aan de bel trekt en excuus voor de problemen die je ervaart. Ik kan een aantal taken van onze technische dienst overnemen, en ik heb direct uitgebreid naar de verbinding gekeken. Het lijkt er sterk alsof er geen probleem in het netwerk is, en dat het probleem zich vóór de internetaansluiting moet bevinden. Ik weet dat je er sowieso al naar gekeken hebt, maar zou je graag de kabel vanaf de aansluiting naar het modem aan beide kanten er helemaal uit kunnen halen en hem er daarna weer goed in kunnen steken? Wellicht dat jouw 30 seconden van het stroom afgehaald moet worden voordat hij weer de verbinding herpakt.

Heb je daarnaast toevallig zo'n kabel reserve liggen? Het gaat hierbij om een kabel met een RJ45 kop, en deze wordt vaak gebruikt voor de vaste telefonie. Dit zit natuurlijk niet in jouw abonnement bij ons, maar misschien heb je toevallig een andere provider voor de vaste telefonie. 

Als je hierna toch nog weer uitval ervaart, trek alsjeblieft aan de bel en dan stuur ik direct een monteur voor je aan in plaats van dat je op de aansturing moet wachten. Hiermee hebben we het dan een stuk sneller opgelost! :smile:

Hi @Nick_89,

Goed ook dat jij het meldt dat je een probleem ervaart! Ook naar jouw verbinding heb ik uitgebreid gekeken, maar sinds jouw post is het modem constant met ons internet verbonden geweest. Is dit in het verleden vaker voorgekomen / komt dit meermaals per week voor? Het is mij niet erg duidelijk, maar ik lees in jouw dossier dat het slechts op enkele websites gaat? Daartegen geef je zelf aan dat je al naar de DNS hebt gekeken, meestal is dit wel de oplossing hiervoor! Ik hoor het ook heel graag als jouw verbinding er ook nog onverhoopt uit komt te liggen, en dan doe ik er alles aan om het opgelost te krijgen. :muscle:

Beste Cal,

sinds dat ik gisteren een half uur de media converter van de stroom af gehad hebt heeft het probleem zich nog niet voorgedaan. Het lijkt er op dat het probleem na een bepaalde tijd weer terug keert, op de modem brand dan ook het lampje voor internet rood. Zelf denk ik dat e momenteel twee problemen spelen 1. DNS (lijkt voor nu opgelost) 2. wegvallende internet verbinding. Wat betreft de websites (leek het DNS probleem), was dit van toepassing op alles wat ik probeerde te openen.
Mocht extra informatie nodig zijn om het probleem beter in kaart te brengen hoor ik het graag.

 

groeten Nick.

 

Reputatie 1

helaas geen oplossing maar wel dezelfde problemen. Internet valt regelmatig weg, soms met rode lampje op de Zyxel modem, soms met verbinding nog niks beriekbaar. Leek gedeeltelijk een DNS probleem te zijn, maar is toch meer aan de hand. T-mobile geeft aan een week nodig te hebben om naar de storing te kijken.

zelf kom ik van 6 jaar KPN glasvezel af zonder ooit problemen, nu 4 maanden T-mobile thuis en al diverse keren problemen gehad. Als ik zo kijk op deze community zijn er meerdere gevallen bekend, T-mobile mag zich hard gaan maken voor een structurerele oplossing..


Reken jezelf niet rijk met KPN. Ik heb zelf de overstap van T-Mobile glasvezel naar KPN glasvezel gemaakt, gigantische spijt van. Vorig jaar oktober had T-Mobile de “briljante” move gemaakt met DTAG en die vervolgens werd teruggedraaid. Sindsdien wat packetloss issues gehad en werd opgelost. Om bij KPN aangesloten te geraken, 2 monteursafspraken voor nodig gehad. Nu gaat het transit verkeer bij KPN gigantisch de bietenbrug op door rare routings. Sinds KPN International (Eurorings) verkocht is aan GTT het huilen met de pet op. Dramatisch kan je wel zeggen. “Even terugdraaien zoals T-Mobile vorig jaar kon doen met DTAG” is er niet bij, want transit provider GTT is niet meer in handen van KPN-Eurorings. Dus hopen dat transitverkeer weer enigszins acceptabel wordt…. Ik zit aan een jaarcontract vast, anders zou ik zo weer teruggaan naar T-Mobile….  Ik heb nooit gezeur gehad met DNS of DHCP leases op m’n router.

 

Dus: het telecomgras is echt niet groener of rozer bij de buren.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Nick_89, fijn dat je mij op de hoogte blijft houden! Ik heb ook weer direct naar de verbinding gekeken, en zo te zien is ons modem momenteel 3 dagen constant met het internet verbonden. Hierdoor neem ik aan dat het probleem definitief is opgelost, maar laat het gerust weten als je nog een hick-up meemaakt, en dan ga ik er zeker achteraan!

Jammer dat je zulke problemen bij KPN ervaart @Soundwork08, hopelijk kan KPN, of kunnen wij, snel een uitweg voor je bieden! Immers ben én blijf je altijd bij ons van harte welkom. :smile:

Zo te zien is @Graatje76 weer volledig stabiel verbonden met ons internet. Ik weet niet of mijn tips hebben geholpen, maar ik ben in ieder geval erg blij dat je nu weer zorgeloos van ons internet kan genieten! 

 

Beste Cal,

sinds dat ik gisteren een half uur de media converter van de stroom af gehad hebt heeft het probleem zich nog niet voorgedaan. Het lijkt er op dat het probleem na een bepaalde tijd weer terug keert, op de modem brand dan ook het lampje voor internet rood. Zelf denk ik dat e momenteel twee problemen spelen 1. DNS (lijkt voor nu opgelost) 2. wegvallende internet verbinding. Wat betreft de websites (leek het DNS probleem), was dit van toepassing op alles wat ik probeerde te openen.
Mocht extra informatie nodig zijn om het probleem beter in kaart te brengen hoor ik het graag.

 

groeten Nick.

 

Hoi,

Ik ervaar op dit moment het zelfde probleem. Soms een avond niet, maar soms meerdere keren per avond. @T-Mobile  Graag verneem ik of dit ook in jullie systeem terug te vinden is.

Gr. Edo

Reputatie 7

Hi @Tenano, ik heb het meteen voor je nagekeken en je binnenkomende verbinding ziet er top uit! Ik zag op 8 en 9 oktober wel wat verstoring maar dit lijkt inmiddels niet meer het geval. Mocht je nog problemen ervaren laat het dan zeker weten!

Zou de reclame waar zijn dat je van de provider waar je al jaren aangesloten bent geen vernieuwde apparatuur ontvangt, dus stap over op een andere provider .

 

Wij hebben thuis al enige tijd last van slecht internet, ' wel verbinding geen internet' dan zul je toch zeggen dat de verbinding naar de router toe niet in orde is. Al eens telefonisch contact gehad op dat moment een test gedaan maar natuurlijk is er dan even niets aan de hand.

Ook al zo'n extra ontvanger/zender ding erbij laten komen maar helpt geen zak. Zit met m'n laptop 1,5m vanaf de router dan zou de verbinding toch goed moeten zijn, maar helaas.

Ben er intussen wel klaar mee, beetje behulpzaamheid is er niet bij, alles op afstand regelen is niet altijd een oplossing T-Mobile helpdesk!

 

Iemand nog suggesties welke provider het wel netjes op kan lossen?

 

 

Reputatie 1

Bij mij speelt dit ook en het raakt maar niet opgelost.

 

Sinds mijn verhuizing heb ik dus een nieuwe glasvezel aansluiting en met regelmaat valt mijn internet weg. Dit gebeurt soms enkele keren per week.

 

Ik heb dan geen verbinding, kan geen internet pagina openen, maar TV werkt wel. Zowel via het t-mobile kastje als de App op AppleTV (terwijl andere apps niet werken zonder internet).

 

Het modem is bereikbaar en laat zien dat er verbinding is. Het enige dat helpt is een pokercycle uit te voeren op het modem of op de mediaconverter. Dan gaat alles weer goed. 

 

Er zijn metingen uitgevoerd op afstand, twee maal is het modem en de mediaconverter vervangen, maar zonder succes.

Er is een monteur van T-Mobile geweest (maar behalve een modem vervangen kon hij niet veel doen vertelde hij) en daarna is er een monteur geweest van KPN Glasvezel. Die belde met T-Mobile voor een lijnmeting, die was goed en hij ging er weer vandoor (met nog wel een opmerking erbij dat dit vaak bij T-mobile voorkomt, en dan nog veel vaker dan bij andere providers. Hoe objectief dit is vanuit een KPN-man is natuurlijk af te vragen).

 

Vreemd is wel dat na het bezoek van de KPN monteur alles een week of 3 bleef werken, mar sinds een week is het om de haverklap weer raak. Ik reset zo per week nu een keer of 5-7 mijn modem.

 

HELP!!! Dit kan zo niet door blijven gaan :(

en om het nog leuker te maken heb ik ook een extra wifi kastje gehuurd om het bereik te vergroten, vervolgens is nog vaker de wifi verbinding van mijn laptop weg. Dan lees ik de gebruiksaanwijzing en kan het zijn dat de wifi extender te dichtbij staat daarna dat ding verder weggeplaatst echt op het randje, als ik hem 30 cm verder weg zet heeft ie geen ontvangst van het modem maar nog steeds valt de wifi op de laptop weg. Dus de stekker er maar weeg uitgetrokken en moeten we het maar doen met het bereik van het modem grrr….  

de perikelen met de tv omzetting worden ook maar niet opgelost dus…..


en de bereikbaarheid van de helpdesk is ook in één woord WAARDELOOS die kunnen alleen maar bedenken start het systeem opnieuw op en dan werkt het één of twee dagen dat je denkt, het lijkt erop 
maar dan begint het gewoon weer en maar weer eens opnieuw opstarten van alle zooi 
 

kortweg, T-mobile lost het niet voor je op 

Het wordt echt tijd om de overstap te gaan maken naar een andere provider
 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jevadebo, graag check ik wat ik voor je kan betekenen! 

Mag ik alsjeblieft je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN in een privébericht ontvangen, alsjeblieft? Dan zal ik zo grondig mogelijk onderzoek verrichten naar de stabiliteit van de verbinding en er alles aan doen om de oorzaak te vinden zodat we wel met een blijvende oplossing kunnen komen.

Hoi @BeeldMeppel, zou je de repeater als access point (bekabeld) kunnen instellen? Dit zorgt er vaak voor dat de stabiliteit dan beter wordt. Het belangrijkste verschil zit ‘em hierin: 

Een draadloze repeater vangt het oorspronkelijke Wifi-signaal op en stuurt dit vervolgens opnieuw uit.  Een repeater werkt goed om het bereik uit te breiden maar beïnvloedt de snelheid vaak nadelig. Dit komt doordat de repeater 'half duplex' werkt: hij kan niet zenden én ontvangen tegelijk. Daarbij komt vaak een maximaal snelheidsverlies van zo'n 50% om de hoek kijken.

Een access point zendt zelf een eigen Wifi-netwerk uit.  Een access point heeft geen draadloos bronsignaal en is daardoor dé beste manier om draadloos bereik te verbeteren.

Kun je hier wat mee? Zo niet, laat het me weten. Dan schiet ik met zoveel mogelijk hulptroepen te hulp! 

Wat betreft T-Mobile TV: jij maakt nog gebruik van de Entone Kamai 510 TV Boxen. De nieuwere Aria boxen zijn sneller en je zult daarmee zeker kwaliteitsverschil merken. Daarom ruil ik je huidige boxen om voor de Aria's. Houd rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. Zodra de boxen geleverd zijn, kun je de oude boxen aan ons retourneren. Hoe je dit doet, kun je in de e-mail lezen die ik je straks toestuur. Alvast bedankt voor het terugsturen en veel kijkplezier toegewenst!

Reageer