Beantwoord

internet valt steeds weg zyxel modem

  • 9 September 2020
  • 18 reacties
  • 1189 Bekeken

Het internet valt regelmatig weg. Soms wel 8 keer per uur en dan duurt het 3 a 4 minuten voor het weer hersteld is. Er is wel verbinding met het modem. Maar het modem maakt geen verbinding met het internet. Dit is te zien, wanneer ik ingelogd ben op het modem via http://192.168.1.1/login

De verschillende stappen gevolgd die op de website van T-Mobile staan. Het modem is ook al gereset en teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit helpt echter allemaal niet. 

We zijn nog maar kort klant bij T-Mobile, voorheen bij een andere provider hadden we nergens last van. Kan het zijn dat het modem misschien niet helemaal goed werkt om verbinding te maken met het internet? 

Graag zie ik een oplossing tegemoet. 

icon

Beste antwoord door joosting87 11 September 2020, 17:59

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @joosting87 

Heb je DSL of glasvezel? Is verder de huisinstallatie goed dus bij DSL is de modem aangesloten op het KPN ISRA met de meegeleverde DSL kabel en indien glasvezel zou je ook eens een andere internetkabel vanaf mediaconverter naar modem kunnen aansluiten.

Blijft het power lampje wel branden dus gaat alleen de verbinding herstellen? Anders kan je eens een ander stopcontact proberen of misschien is het de voeding wel.

Hallo @joosting87 

Heb je DSL of glasvezel? Is verder de huisinstallatie goed dus bij DSL is de modem aangesloten op het KPN ISRA met de meegeleverde DSL kabel en indien glasvezel zou je ook eens een andere internetkabel vanaf mediaconverter naar modem kunnen aansluiten.

Blijft het power lampje wel branden dus gaat alleen de verbinding herstellen? Anders kan je eens een ander stopcontact proberen of misschien is het de voeding wel.

 

Telefoonlijn, dus dat is DSL denk ik. 

Ja via de meegeleverde kabel verbonden. 

Het modem blijft gewoon aan en de verbinding met het modem blijft ook bestaan vanaf telefoon en laptop. Echter de verbinding van het modem naar het internet valt weg. Op de telefoon komt er een ! naast de wifi streepjes te staan en op de laptop zegt hij: verbonden maar zonder internettoegang

 

Reputatie 7
Badge +7

@joosting87,

 

Was bezig en had niet gezien dat @Waqqas al gereageerd had.

Dus beschouw als niet verzonden

 

Moderators dit berichtje mag verwijderd worden

@joosting87,

 

Allereerst dit is geen prettige manier om kennis te maken met T-Mobile, zij zullen er dan alles aan doen om het weer werkend te krijgen zodat je weer normaal gebruik kan maken van de diensten.Welkom op de Community, dit forum werkt volgens het principe klant helpt klant. Wel kijken er moderatoren(medewerkers T-Mobile) mee. Indien nodig reageren zij meestal binnen 24 uur,bij extreme drukte kan dit oplopen tot 48uur. Als zij reageren is de oplossing meestal dichtbij.

Heb hier een linkje: Problemen internet verbinding

Zou dit nogmaals willen nalopen? Indien het daarna nog niet werkt kun je eventueel wachten totdat er een moderator reageert of je zou contact op kunnen nemen met de klantenservice. Tel: 0800 0092

 

Dit stukje heb ik inmiddels twee maal doorlopen, zonder structurele verbetering.

 

Ja het is wel jammer, maar we hebben er vertrouwen in dat T-Mobile dit gaat oplossen. Er is ook geen peil op te trekken. Vanmorgen tussen 8 en 10 had ik het een keer of 6. En nu gaat het weer 3 kwartier zonder problemen. Dus misschien zit er in het modem iets niet goed wat de communicatie met het internet af en toe verstoort… geen idee. ...

 

Reputatie 7
Badge +15

@joosting87 

Om uit te sluiten dat het dus niet aan de bedrading in jouw huis ligt wil ik je eens vragen om een foto te plaatsen van de aansluiting ISRA naar modem.

Indien het een telefoon wandcontactdoos is met een adapter met 4 pinnen wil je hem dan eens openmaken en een foto maken van de bedrading?

@joosting87

Om uit te sluiten dat het dus niet aan de bedrading in jouw huis ligt wil ik je eens vragen om een foto te plaatsen van de aansluiting ISRA naar modem.

Indien het een telefoon wandcontactdoos is met een adapter met 4 pinnen wil je hem dan eens openmaken en een foto maken van de bedrading?

Ik heb een foto en een reactie proberen te plaatsen. Maar het lukt niet altijd geloof ik. De foto is ook niet geplaatst. 

 

Hier nogmaals. Vanaf het witte stekkertje gewoon naar het modem. Internet vanmiddag al 8 keer uitgevallen en ook langer dan 5 minuten. 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@joosting87

Deze kan je dichtmaken 😅 is KPN eigendom.

Ik zie zo niks verkeerds.

@joosting87

Deze kan je dichtmaken 😅 is KPN eigendom.

Ik zie zo niks verkeerds.

 

Haha, ik zal hem dichtmaken. Modem maar opnieuw gereset naar fabrieksinstellingen. Hopelijk snel opgelost. Bij livestreams volgen is gewoon wachten tot hij eruit vliegt. 

 

Kan een technicus van T-Mobile van afstand misschien in het modem kijken? Kan ik deze vraag doorzetten naar technische ondersteuning? Of lezen ze mee? @Sander misschien? 

 Dit is wat er dan aan de hand is:

Modem is goed verbonden met de laptop / telefoon. 

Maar er is geen internettoegang. 

Frustrerend. Meer dan 15 keer uitgevallen vandaag. Misschien kan @Jason me helpen? Ik zag dat je een klant met vergelijkbaar probleem hebt geholpen vandaag. 

 

@Jason @Sander ik ga maar bellen. dit is hopeloos. het afgelopen uur, meer offline dan online. modem hard resetten en een ander kabeltje helpt ook niet. 

wachttijd is nogal erg lang. ik ga morgenochtend bellen. nu gaat het weer redelijk. … 

wachttijd is nogal erg lang. ik ga morgenochtend bellen. nu gaat het weer redelijk. … 

vanmorgen gebeld. conclusie → instabiele lijn verbinding. 

technische dienst van T-Mobile gaat ernaar kijken, wachttijd > 14 werkdagen (3 WEKEN!). 

dit is toch wel een vervelende start…. hopelijk wordt het goed opgelost. 

wachttijd is nogal erg lang. ik ga morgenochtend bellen. nu gaat het weer redelijk. … 

vanmorgen gebeld. conclusie → instabiele lijn verbinding. 

technische dienst van T-Mobile gaat ernaar kijken, wachttijd > 14 werkdagen (3 WEKEN!). 

dit is toch wel een vervelende start…. hopelijk wordt het goed opgelost. 

 

We krijgen een tussenoplossing in de vorm van een SIM met Unlimitted Data. Blij mee! Goed geregeld door @Cheyenne 

Reputatie 7
Badge +7

@joosting87 ,

Dat is ondanks alle problemen toch een goed bericht. Fijn dat je dit hier ook deelt. Zodat er niet alleen klachten zijn maar ook (tijdelijke) oplossingen. 👍

@joosting87 ,

Dat is ondanks alle problemen toch een goed bericht. Fijn dat je dit hier ook deelt. Zodat er niet alleen klachten zijn maar ook (tijdelijke) oplossingen. 👍

dat er iets niet helemaal werkt kan gebeuren toch…. en we zijn blij met deze oplossing, dus inderdaad, ook de positieve dingen mogen gezegd worden :-) 

 

wanneer er nieuws is, zal ik het hier weer melden. 

Oke, nu ben ik dus niet meer zo blij. Ik krijg telefoon van T-Mobile dat ik helemaal geen tussenoplossing krijg ( @Cheyenne ), maar dus maar moet blijven wachten totdat ze (na 3 weken!!) er eens naar gaan kijken om het op te lossen.

 

Opzeggen van abonnement kan ook niet meer, want ik ben klant sinds 1 augustus. Is hier iets tegen te doen? Of reikt het consumentenrecht niet zo ver?

 

Wat willen ze nu eigenlijk bij T-Mobile? Goed internet en tevreden klanten of maakt dit helemaal niet meer uit?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @joosting87, ik vermoed dat er sprake is geweest van miscommunicatie vanuit ons - sorry daarvoor. 

Ik stuur je meteen twee Unlimited vouchers toe zodat je eventjes vooruit kunt! 

Hoi @joosting87, ik vermoed dat er sprake is geweest van miscommunicatie vanuit ons - sorry daarvoor. 

Ik stuur je meteen twee Unlimited vouchers toe zodat je eventjes vooruit kunt! 

 

Super dankjewel!! 

Reageer