Beantwoord

Internet valt uit, volgens support te veel apparaten.....?

  • 20 August 2020
  • 1 reactie
  • 157 Bekeken

Goedendag,

Sinds deze week heb ik T-mobile Glasvezel thuis en het valt mij op dat afgelopen week het internet plotseling weg was. Opvallend was dat het wifisignaal gewoon aanwezig is en ook bedraad is er signaal, alleen geen internet.

Het modem gaf ook geen andere lampjes of kleurtjes aan dan normaal. Modem reset werkte ook niet.
Pas toen ik de glasvezel media converter uit en aanzetten, werkt alles weer.

Vandaag heb ik contact gehad met T-mobile service en tot mijn verbazing kreeg ik als antwoord dat ik teveel apparaten in mijn netwerk had. Ze hadden gezien in de DHCP dat er teveel apparaten zijn en ze ondersteunen maximaal 4 apparaten in het netwerk.

Oftewel ik moest het zelf maar uit zoeken….

 

Klopt dit? Sinds wanneer is er een beperking aan aantal apparaten in het netwerk? Ik kan mij niet voorstellen dat dit invloed heeft of internet wel of niet actief is (dus niet het bandbreedte gebruik). Plus ik ben van mening dat het aan de media converter ligt, alleen T-mobile wil mij verder niet meer helpen.

Dus wat nu?

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 August 2020, 17:13

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @janmerkx 

De Zyxel modem heeft standaard een limiet voor 32 apparaten die op de WiFi zitten.

Wat heb je allemaal bedraad aangesloten? 4 is zeker het maximum niet.

Je kan ook kijken of een fabrieksreset helpt door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Reageer