Beantwoord

Internet valt weg

  • 8 March 2019
  • 5 reacties
  • 403 Bekeken

Reputatie 1
Goedemorgen Community

Regelmatig lijkt het er op dat onze internetverbinding niet meer werkt, een reset van het modem werkt dan ook niet. Op het moment dat ons internet uitvalt zie ik dat de switches verschrikkelijk druk zijn.

Na lang zoeken blijkt het volgende:

Wij hebben 3 TV boxen van Entone. Het resetten van die boxen helpt. Meestal is er één de boosdoener, maar nooit dezelfde. Het lijkt er op dat de TV decoders soms zoveel data genereren waardoor het modem over zijn nek gaat en de data over het VLAN van het internet drukt. Ook het interne netwerk is dan namelijk niet meer te gebruiken.

Zijn er meer mensen die dit meemaken?
icon

Beste antwoord door stefan.1997 8 March 2019, 18:42

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge
Het is inderdaad mogelijk dat het internet eruit klapt op het moment dat veel apparaten online zijn. Een aantal vragen:
  • Heb je ADSl of glasvezel?
  • Welke snelheid heb je in het abonnement?
  • Welke snelheid haal je thuis?
Dit kun je testen met een speedtest.
  • Is het modem direct verbonden met de hoofdaansluiting?
Voor het afnemen van tv-diensten heb je een minimale snelheid van 11 mbits nodig. Dit getal heb ik van horen zeggen dus dat weet ik niet zeker.
In iedergevaal moet je er rekening mee houden dat er voor tv-diensten een minimale snelheid gereserveerd wordt. Ik raad je aan om je snelheid te verhogen. Dit kost maar een paar euro meer per maand.

Tenslotte zou het aan de hoofdaansluiting of ISRA punt kunnen liggen. Dit is de plek waarop het internet jou huis binnen komt. Is het modem direct verbonden met de hoofdaansluiting? Zoniet dan adviseer ik je dit alsnog te doen.
Reputatie 1
We hebben een 750Mbit glasvezel verbinding. Speedtest zegt op dit moment ongeveer 580Mbps up en down.
Maar het gaat er om dat één van de TV boxen alles onderuit trekt. Deze is dus in staat om het hele internet netwerk (ander Vlan) onderuit te trekken. Het lijkt op een broadcast storm. Zelfs als ik dan de router reset, helpt 't niet. Om één of andere reden wordt alle data van het TV Vlan zo extreem dat alles onderuit gaat. Als ik de juiste TV box even uit zet is het probleem weer voorbij voor een paar weken.
Reputatie 7
Hey @Jimmy Huijgens,

Zijn al je drie TV Boxen via de switch aangesloten? Het is ieder geval niet de bedoeling dat je internet eruit klapt hierdoor! En zodra het internet wegvalt, welke lampjes branden er dan op je modem? Je kunt mij ook een privébericht sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan kijk ik gelijk naar je verbinding.
Reputatie 1
Hi Piotr,

Nee. Twee TV Boxen via een switch (die weer een TV poort van de router in gaat) De 3e TV box zit in de andere TV poort van de router. Er is ook geen pijl op te trekken welke TV Box de veroorzaker is, het is nooit twee keer achter elkaar dezelfde. Even 5 seconden de stekker er uithalen van de veroorzaker is genoeg, daarna weer een aantal weken geen last. De TV doet het op dat moment trouwens prima, alleen het internet (ander V-Lan) gaat onderuit.

Ik heb je mijn gegevens gestuurd in een PB. Gelieve niet de router te resetten vanwege het e.e.a. aan instellingen :-)

Tnx..
Reputatie 7
Hey Jimmy,

Ik heb in je verbinding gelukkig geen rare dingen kunnen bespeuren. Ook zie ik dat je modem al een geruim aantal dagen onafgebroken online is. Het is even wat stoeien met het opnieuw instellen, maar misschien kun je overwegen om je modem van een fabrieksreset te voorzien. En vervolgens te testen of het probleem nog steeds speelt.

Reageer