Beantwoord

Internet valt weg

  • 15 May 2019
  • 4 reacties
  • 424 Bekeken

Hallo. Sinds 24-04-19 zijn we bij jullie aangesloten met DSL internet. In de avonduren valt het internet weg, en daar zijn we eigenlijk wel klaar mee. We kijken netflix en dat is dus op deze manier niet te doen. Het WAN lampje op onze Huawei modem gaat uit om vervolgens te gaan knipperen en wordt de boel weer opnieuw opgestart. Vanaf 24 april hadden we ook de LAN 1 en LAN 2 poorten in gebruik, maar sinds gisteren hebben we die kabels er uit gehaald om alleen nog maar WIFI te gebruiken om te kijken of het misschien aan de kabelverbindingen lag, maar helaas heeft dat dus niet geholpen. We hebben het modem ook al verschillende keren opnieuw opgestart. De tijdstippen dat we hebben kunnen waarnemen dat het internet wegviel gisteren waren: 20:20, 20:30, 20:35, 21:02, 21:10, 21:21, 21:44, 21:56, en 22:04. toen ze we maar uit irritatie op bed gegaan. Het wegvallen ging toen nog even door. WIFI op de mobiel viel af en toe weg. Graag een oplossing. MVG.
icon

Beste antwoord door Brian 17 May 2019, 14:55

Bekijk origineel

4 reacties

16:00. Nog even een toevoeging. Mijn echtgenote was vandaag thuis en heeft geconstateerd dat het internet een paar keer is uitgevallen, helaas geen tijdstippen zodat jullie het wellicht kunnen checken. Het gebeurd dus niet alleen s'avonds.
Reputatie 7
Hi @lukaspostema , daar gaan we meteen wat aan doen! Bedankt voor de concrete tijdstippen, ik zie dat je de 15de ook telefonisch contact hebt gehad en dat mijn collega toen een fabrieksreset van de modem uit heeft gevoerd. Heeft dit effect gehad? Mochten de problemen blijven spelen laat het dan zeker weten, dan ga ik voor je aan de slag!
Hallo Brian. Nee de fabrieksreset had niet geholpen. Ik heb maar es even de wandcontactdoos open geschroefd en zag dat er een doorverbinding opzat naar de bovenverdieping. Ik heb die er van af gehaald en tot op heden gaat het goed met het internet (fingers crossed) Groet, Lukas Postema.
Reputatie 7
Hi @lukaspostema, ah dat kan ook, dan was er waarschijnlijk sprake van een bridge tap, dit kan zeker voor storingen zorgen. Mooi dat je het zelf hebt kunnen achterhalen, mocht je toch nog problemen ervaren laat het dan zeker weten!

Reageer