Beantwoord

internet valt weg, geen bridge tap

  • 30 October 2020
  • 11 reacties
  • 287 Bekeken

Hallo,

Enige tijd geleden (maart!) heb ik hier contact gehad over een bridge tap. We hebben toen het modem zo dicht mogelijk bij het Isra punt aangesloten, precies zoals verteld wordt op het isra topic dat je moet doen. Dit heeft ons probleem niet opgelost, wifi/internet valt nog steeds weg.

Ondertussen zijn er twee monteurs langs geweest, die hebben het modem op een ander kanaal gezet, en verder vinden ze ook niks. Vandaag weer contact gehad met T-mobile, ze hebben het weer doorgestuurd naar de technische dienst. Krijg ik weer een mail over dat er een bridge tap is? hoe dan? deze hebben we al lang opgelost. Dit aangegeven bij de klantenservice, maar zij geven aan dat als de technische dienst een bridge tap vindt, het zo is. Daar kan verder niks aan gedaan worden.

Maar we hebben het nu dus zo aangesloten dat er geen bridge tap mogelijk is.

 

Wifi valt nog steeds weg op momenten dat er bijvoorbeeld een update op een telefoon wordt gedownload van 30 mb. In een ander topic las ik dat het bij iemand opgelost was door een ander modem te installeren/ het modem te vervangen. Maar als ik deze optie aandraag dan wordt hier helaas niet naar geluisterd.

Hopelijk is er hier iemand die me verder kan helpen. Zo niet, dan moet ik gaan overstappen naar een andere provider, want volgens mij hebben we alles geprobeerd dat maar kan.

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 30 October 2020, 18:42

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Karel2020,

Welk type modem heb je? Als het internet wegvalt, valt het signaal op het modem dan tijdelijk uit? (Wan lampje uit, internetlampje uit of rood ?)

Als een wifi probleem is uitgesloten, (bedraad valt ook weg), dan kunnen het maar 3 dingen zijn: binnen; het modem en de verbinding naar het isra punt. Of het zit buiten, dan moet KPN de lijn controleren.

In principe moet de monteur eerst het modem (preventief) vervangen voordat de netwerkbeheerder (KPN) ingeschakeld kan worden.

Mvg. Marcel

Hoi Marcel,

Dank voor het meedenken. Ik heb een Huawei HG659.

Bedraad werkt op zo'n moment ook niet. Meestal valt internet zo'n 1 a 2 minuten weg en werkt vervolgens weer. Op het moment dat internet wegvalt blijven de wan en de wifi lichtjes knippen. Het internetlampje is dan uit.
In mijn webbrowser krijg ik dan onderstaande melding te zien. (We hebben allemaal nieuwe kabels aangesloten, dus het kan ook niet aan een kabel liggen)

 

Reputatie 7
Badge +2

Ik begrijp dat het modem nog niet vervangen is. Dat lijkt me dan de eerste stap. Een moderator zou dit in gang kunnen zetten, of zelf bellen met de service desk.

Blijkt vervanging niet te helpen moet er buiten verder gekeken worden door de netbeheerder.

Klopt, modem is nog niet vervangen.

De klantenservice geeft aan dat ze dat niet kunnen doen, maar ik ga toch nog maar een keer proberen. 

Ik heb ondertussen weer contact gehad met de klantenservice. Zij hebben het weer naar de technische dienst gestuurd. Ik snap dat zij niet meer kunnen/mogen doen dan dat, maar het lost het probleem niet op. Internet valt ondertussen zo'n 8 tot 10 keer per dag uit. Toen ik gisteren probeerde Google Chrome voor mijn laptop te downloaden viel internet zo'n 6 keer uit.

 

Dus als hier nog een moderator @Brian ? mee kan kijken en hier iets kan betekenen zou dat heel erg fijn zijn.  We hebben al sinds maart dit probleem.

Reputatie 7

Hi @Karel2020, onze technische dienst gaat er mee aan de slag! Wat mij wel nieuwsgierig maakt, je geeft aan de modem zo dicht mogelijk bij de ISRA aan te hebben gesloten wat inderdaad het beste resultaat geeft. Maar dit impliceert dat je de modem eerst ergens anders aangesloten had, klopt dat? Is deze andere aansluiting nog steeds verbonden met de ISRA? Een bridge tap wil namelijk zeggen dat er een aftakking zit die voor verstoring kan zorgen, heb je deze vertakking al afgekoppeld van het ISRA punt? Dit kan namelijk voor verstoring zorgen, ook als er niks meer op aangesloten zit. 

Hoi @Brian ,

Dank voor je reactie. Het modem was inderdaad eerst ergens anders aangesloten. We hadden een aansluiting in de woonkamer, maar in maart gaven jullie aan een bridge tap de constateren. Toen hebben we deze aansluiting afgekoppeld (deze aansluiting is dus niet meer verbonden met het ISRA punt) en het modem in de meterkast naast het Isra punt aangesloten met nieuwe kabels. Ik heb hier toen ook in het forum om advies gevraagd hoe ik dit het beste kon doen etc.  Als ik lees wat volgens jullie een bridge tap is, zou dit dus niet het geval kunnen zijn.

De problemen zijn niet weggegaan, en is het de ene week erger dan de andere keer. Ik heb al vaak contact gehad met de klantenservice.

Er is een tijdje geleden ook een monteur geweest vanuit de wifi service, die gaf ook aan dat het goed aan was gesloten, en heeft de modem op een ander kanaal gezet. Dit heeft ook niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Karel2020, bedankt voor je uitleg en top dat je de bridge tap zelf verwijderd hebt! Dat is ook de reden waarom onze technici het weer willen onderzoeken. Een bridge tap hoeft niet in alle gevallen daadwerkelijk de boosdoener te zijn. Een verbinding kan zich ook als zodanig gedragen, waardoor een lijnmeting impliceert dat het om een bridge tap gaat. Die oorzaak kunnen we nu wegstrepen en dat zorgt ervoor dat het probleem beter onderzocht kan worden.

De stabiliteit van de algehele verbinding laat veel te wensen over, daar kan zeker een verbetering in gemaakt worden. Mocht de technische dienst er zelf niet uitkomen, of mocht het probleem elders liggen, bijvoorbeeld in de wijkcentrale, dan zal de netbeheerder ingeschakeld worden. De huidige verwerkingstijd bij onze technici ligt tussen de vijf tot tien dagen. 

Kun je met de Unlimited Internet voucher nog enigszins thuiswerken/online komen op laptop en PC?

Hi @Jason 

Dank voor je bericht. Ik wacht het resultaat van de technische dienst af, ik ben benieuwd wat ze vinden.

De Unlimited internet voucher maakt het wat makkelijker. Het enige nadeel is dat we met twee personen thuis werken, dus als ik de deur uitga, gaat de wifi hotspot te deur uit en blijft mijn partner zonder wifi hotspot thuis.

Reputatie 6

Hoi @Karel2020, ik zie dat er intussen een afspraak met een monteur is ingeplant, fijn! Ik kan mij voorstellen dat het lastig voor jouw partner is op deze manier. Heeft jouw partner ook een simkaart van T-Mobile? Normaliter geven wij één voucher per adres per week, maar als ik je ermee kan helpen wil ik graag een uitzondering maken! 

Hoi @Ginny,

Er is inderdaad een afspraak met een monteur gepland deze week. Helaas heeft mijn partner geen t-mobile simkaart, dus we moeten het er maar even mee doen. Maar dank voor het aanbod.

Hopelijk is het na de afspraak dan helemaal opgelost.

Reageer