Beantwoord

Internet van T-Mobile Thuis te traag


  • Doet lekker mee
  • 43 reacties
Vandaag hebben we de modem aangesloten, maar het internet is helaas niet zo snel. Met de 2.4 ghz verbinding halen we slechts 18mb/s van de 50 mb/s. Daarnaast klopt de upload speed totaal niet. Het zit rond de 10-20 mb/s upload snelheid.

De 5ghz verbinding werkt overigens wel goed, maar daar is de upload speed ook behoorlijk hoog (10-20 mb/s). Er is dus toch wel wat mis.

We hebben verschillende kanalen geprobeerd, maar helaas tevergeefs.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 30 June 2018, 20:33

Bekijk origineel

12 reacties

Ter aanvulling, bedraad halen we ook rond de 18mb/s.
Reputatie 7
Hallo Emre,

Heb je het modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA ?
Omdat het modem net pas is aangesloten word er van uit de wijkkast gekeken op welk profiel de verbinding stabiel is. dit proces kan een paar dagen duren. en zal daarvoor ook een paar keer opnieuw verbinding maken. Het kan ook zijn dat dit proces verstoort word door dat de kabel is verlengt of er nog een telefoon aansluiting in huis zit waardoor er een echo optreed in de lijn, dat is een zogenaamde bridgetap. dit betekend niets anders dan dat er een aftakking zit in de lijn.
Hallo Emre,

Heb je het modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA ?
Omdat het modem net pas is aangesloten word er van uit de wijkkast gekeken op welk profiel de verbinding stabiel is. dit proces kan een paar dagen duren. en zal daarvoor ook een paar keer opnieuw verbinding maken. Het kan ook zijn dat dit proces verstoort word door dat de kabel is verlengt of er nog een telefoon aansluiting in huis zit waardoor er een echo optreed in de lijn, dat is een zogenaamde bridgetap. dit betekend niets anders dan dat er een aftakking zit in de lijn.

Ja het is direct aangesloten op de ISRA met de kabel die is geleverd. Daarnaast hebben we geen telefoon aansluiting en de kabel is ook niet verlengd. Dan wachten we het nog een paar dagen af. Wel vind ik het vreemd dat 5ghz gewoon goed werkt (op de aparte upload speed na)
Het internet via 2.4ghz is helaas nog steeds traag (max 20mb/s). Op de 5ghz werkt alles goed, we halen dus wel gewoon de volle snelheid. BIj beide netwerken zijn de uploadsnelheden wel heel apart (rond de 25-30 upload speed) Daarnaast is de ping best hoog waardoor ik best lang moet wachten voordat een website überhaupt laadt. Er is dus sowieso wel wat mis gezien de gegevens die ik zojuist heb gedeeld.
Krijg ik nog een reactie van T-Mobile zelf?
Reputatie 6
@Emre Een speedtest resultaat URL, getest over via ethernetkabel zou wat duidelijker en compacter aangeven wat er aan de hand kan zijn. Testen over 2.4GHz WiFi zijn door zeer grote kans op interferentie (b.v. iemand zet de magnetron aan) niet de moeite waard om verder op in te gaan.
Verder is de DSL statuspagina van het modem relevant (inloggen op modem om dit uit te kunnen lezen).
@Emre Een speedtest resultaat URL, getest over via ethernetkabel zou wat duidelijker en compacter aangeven wat er aan de hand kan zijn. Testen over 2.4GHz WiFi zijn door zeer grote kans op interferentie (b.v. iemand zet de magnetron aan) niet de moeite waard om verder op in te gaan.
Verder is de DSL statuspagina van het modem relevant (inloggen op modem om dit uit te kunnen lezen).


Heb de bedrade verbinding zojuist nogmaals geprobeerd, deze keer op een andere computer. De snelheid is nu wel gewoon goed. Als conclusie kan ik dus zeggen dat het internet op de 2.4GHz frequentie niet optimaal presteert. Dit begrijp ik dus niet, omdat mijn oude provider waar ik nog steeds op aangesloten ben wel gewoon goed presteert op de 2.4GHz frequentie (maak niet gebruik van beide providers tegelijkertijd).

Als ik bij mijn oude provider zonder problemen de juiste snelheid haal op de 2.4Ghz, dan verwacht ik dit ook van T-Mobile (om een voorbeeld te geven haal ik bij mijn oude provider op de 2.4GHz frequentie een snelheid van 35 mb/s van de 40 mb/s) Zou het misschien niet aan de modem kunnen liggen?

Daarnaast is de Ping somsheel erg hoog (70-80) op de 2.4 GHz frequentie

Wat zou ik bij de statuspagina moeten zien?
Reputatie 6
@Emre Nogmaals, 2.4 GHz WiFi als de graadmeter voor de T-Mobile Thuis snelheid (DSL in jouw geval) is onbetrouwbaar. Als je beweert dat internet van T-Mobile Thuis traag is, zul je de focus eerst moeten verleggen naar de DSL kant van het geheel. Op die status pagina zie je op wat voor snelheid de DSL verbinding staat ingesteld, zowel de huidige als de e.v.t. max haalbare.
@Emre Nogmaals, 2.4 GHz WiFi als de graadmeter voor de T-Mobile Thuis snelheid (DSL in jouw geval) is onbetrouwbaar. Als je beweert dat internet van T-Mobile Thuis traag is, zul je de focus eerst moeten verleggen naar de DSL kant van het geheel. Op die status pagina zie je op wat voor snelheid de DSL verbinding staat ingesteld, zowel de huidige als de e.v.t. max haalbare.
Dat begrijp ik, daarom zeg ik ook dat de snelheid gewoon in orde is. Vind het alleen apart dat 2.4ghz zo een drastisch verschil heeft t.o.v. mijn oude provider. Ik ben ingelogd op de modem, maar kan info over de snelheid niet vinden.
Reputatie 6
@Emre Je topic titel is: "Internet van T-Mobile Thuis te traag", maar je geeft meermaals aan: 'de snelheid gewoon in orde is''. Ik hoop dat je begrijpt dat ik probeer te zeggen dat je (men in het algemeen) de snelheid over DSL los moet zien van de WiFi perikelen bij jouw (of iemand) in huis of in de tuin o.i.d. Er zijn ook mensen, waaronder ikzelf, die WiFi in het apparaat dat ze van de provider te leen krijgen of moeten aanschaffen, uit zetten en zelf voor 1 of meerdere WiFi accesspoints zorgen omdat die beter presteren. Je thuisnetwerk is uiteindelijk jouw eigen verantwoordelijkheid, er zijn vele topics op internet hoe je je WiFi thuis kan optimaliseren. T-Mobile Thuis openbaart zich als een prijsvechter t.o.v. KPN en Ziggo, verwacht daarom geen top-of-the-line 'wifimodem'. Voor glasvezel kan het 'wifimodem' o.a. geen 5GHz Wifi, dus daar is WiFi nog vaker onder de maat. Maar misschien staat net TMT modem gewoon op een slechtere plek dan die van 'de oude provider' (merk en type?).

Maar wil een ander je ergens mee kunnen helpen dan moet je veel specifieker zijn. Slogans als: 'te traag',
'snelheid gewoon in orde', 'gewoon goed', 'oude provider', 'werkt overigens wel goed' worden uiteindelijk irritant.

Waar de DSL status info te vinden is kun je wellicht aan de hand van onderstaande forumlinks vinden:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/instortende-snelheid-dsl-298200
https://community.t-mobile.nl/search?q=upstream+lijnsnelheid
@Emre Je topic titel is: "Internet van T-Mobile Thuis te traag", maar je geeft meermaals aan: 'de snelheid gewoon in orde is''. Ik hoop dat je begrijpt dat ik probeer te zeggen dat je (men in het algemeen) de snelheid over DSL los moet zien van de WiFi perikelen bij jouw (of iemand) in huis of in de tuin o.i.d. Er zijn ook mensen, waaronder ikzelf, die WiFi in het apparaat dat ze van de provider te leen krijgen of moeten aanschaffen, uit zetten en zelf voor 1 of meerdere WiFi accesspoints zorgen omdat die beter presteren. Je thuisnetwerk is uiteindelijk jouw eigen verantwoordelijkheid, er zijn vele topics op internet hoe je je WiFi thuis kan optimaliseren. T-Mobile Thuis openbaart zich als een prijsvechter t.o.v. KPN en Ziggo, verwacht daarom geen top-of-the-line 'wifimodem'. Voor glasvezel kan het 'wifimodem' o.a. geen 5GHz Wifi, dus daar is WiFi nog vaker onder de maat. Maar misschien staat net TMT modem gewoon op een slechtere plek dan die van 'de oude provider' (merk en type?).

Maar wil een ander je ergens mee kunnen helpen dan moet je veel specifieker zijn. Slogans als: 'te traag',
'snelheid gewoon in orde', 'gewoon goed', 'oude provider', 'werkt overigens wel goed' worden uiteindelijk irritant.

Waar de DSL status info te vinden is kun je wellicht aan de hand van onderstaande forumlinks vinden:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/instortende-snelheid-dsl-298200
https://community.t-mobile.nl/search?q=upstream+lijnsnelheid

Ik geef aan dat het bedraad in orde is ja, maar (ik herhaal het weer) op de 2.4Ghz niet. Het zou best kunnen dat de modem niet optimaal presteert, maar als klant kan ik dat nooit weten.

Ik kan ook gewoon slogans uit de context halen en random hier posten, dan is alles irritant. Beetje flauw. Als je het zelf niet weet dan zeg je dat gewoon, je hoeft niet per se te antwoorden. Ik handel het verder wel af met T-Mobile.
Reputatie 7
Hi Emre, allereerst van harte welkom! Via Wifi is het nooit te garanderen dat je de volledige snelheid haalt omdat er veel zaken van invloed zijn op je Wifi verbinding. Maar wees gerust, in dit topic vind je tips en informatie om je Wifi signaal zo optimaal mogelijk te maken!

Reageer