Beantwoord

Internet verbinding valt steeds weg (DSL)

  • 14 October 2018
  • 8 reacties
  • 672 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Sinds 2 of 3 weken valt mij op dat mijn internetverbinding soms super traag is en nu ook vaat wegvalt.
De router moet dan ook opnieuw verbinding maken met het internet.
WIFI werkt gewoon goed.
Ik heb de router al op fabrieksinstellingen teruggezet en een andere telefoonkabel getest.
Bij wie moet ik zijn om deze storing te melden?
Ik denk namelijk wel dat dit probleem buiten mijn huis zit.
Groet J.B
icon

Beste antwoord door Sander 23 October 2018, 13:40

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hallo J.B.

Dat kan hier op het forum.
een medewerker van T-mobile gaat even naar je verbinding kijken en het probleem voor je oplossen.
Probleem lijkt wel opgelost.
Zou wel graag willen weten wat het probleem was. Had ik dit misschien ook zelf kunnen doen?
Groet J.B.
Net weer zijn verbinding kwijt, maar nu om de 2uur....
Reputatie 7
Hi J.B, ik heb je verbinding zojuist op afstand bekeken en hij lijkt inderdaad wat onstabiel. Je modem is al een behoorlijke tijd online, zou je eens een fabrieksreset uit willen voeren? Dit kan je doen door het 'FR' of 'reset' knopje ongeveer een seconde of 10 in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip of tandenstoker totdat je alle lampjes ziet branden. Ik hoor graag of dit verschil maakt (probeer het even een dag of drie). Mochten de problemen aanhouden laat het mij dan even weten, dan ga ik voor je aan de slag!
Hallo Brain, bedankt voor je reactie.
Zo als ik helemaal in begin schrijf heb ik al een fabrieksreset uitgevoerd maar er was geen verbetering.
Op dit moment valt de verbinding om de 2 a 5 minuten weg.
In de browser zie je ook de melding dat er een kabelstoring aanwezig is.
Ik denk dat het probleem voor de deur zit.
In begin van mn contract zat de snelheid op rond 20mbit wat nu gewoon gehalveerd is.
Groet J.B.
Reputatie 7
Hoi @J.B

Hier help ik je graag bij. Internet vinden wij belangrijk en ik wil dan ook graag dat het bij jou stabiel werkt. Bedankt voor de reset die je hebt uitgevoerd. Als ik jouw modem uitlees, zie ik gelukkig dat het signaal stabiel op het modem binnenkomt. Het viel mij op dat er geen kabel aangesloten zat op poort 1 of 2 (de internetpoorten). Ervaar je het wegvallen via Wifi of ook op de bekabelde verbinding? Wil jij het volgende voor mij controleren?

  1. -Welke lampjes branden op het modem als het signaal wegvalt?
  2. -Valt het signaal gelijktijdig op Wifi als bekabeld weg?
  3. -Hoe lang duurt het wegvallen?
  4. -Komt de verbinding vanzelf weer terug of is hier een actie voor nodig?
Met de antwoorden op deze vragen wordt het helder wat de oorzaak kan zijn van het wegvallen. En daarna kunnen we het natuurlijk voor eens en altijd oplossen!
He Sander, bedankt voor je reactie.

Ik zie idd ook dat m'n DSL up time nu 1d en 4u is, soms zijn het maar 3 minuten.

De router zit op de DSL poort aangesloten op het internet.
Op dit moment kan ik alles gebruiken zo als het hoort.

Als de verbinding wegvalt branden alleen de power en wifi lamp.
De wifi en lan verbinding blijven goed werken.

Het wegvallen duurt ongeveer 30 seconden tot 1 minuut en de verbinding komt dan ook van zelf weer terug.Soms ook gewoon 5 keer achter elkaar, wat heel irritant is.

Ik denk zelf niet dat het in de router zit maar in de infrastructuur buiten mijn huis.
Ik zit hier langs een gracht met woonboten waarvan nu de helft is gaan varen in de herfstvakantie.
Zal zo iets ook de oorzaak kunnen zijn? Ik probeer in alle richtingen te denken....

Bedank alvast J.B.
Reputatie 7
Hoi J.B.,

Bedankt voor je uitgebreide omschrijving van je situatie! Daar heb ik heel veel aan. Ik heb een monteur aangestuurd die naar jouw verbinding komt kijken. Deze neemt contact met jou op om een afspraak te maken. Ik weet zeker dat jij snel weer fijn kunt internetten!

Reageer