Beantwoord

internet verbinding wifi valt weg

  • 8 September 2019
  • 4 reacties
  • 285 Bekeken

Reputatie 2
In ons huis hebben we prima wifi bereik. Ik meet nu dmv Speedtest bijvoorbeeld ping 6ms, 35up 22down. Goed genoeg om te internetten op me telefoon, maar het volgende probleem treed regelmatig op: na een bepaalde periode laad bijvoorbeeld een website niet meer, of stopt een filmpje. De telefoon geeft dan aan dat wifi verbonden is, goed bereik heeft maar de internetverbinding weg is.
Even wifi uit en aanzetten op de telefoon lost het probleem weer (tijdelijk) op.
Vaste pc en televisieboxen lijken geen problemen te hebben.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
En wat kan ik ertegen doen?

Specs:
Glasvezel internet
Zyxcel modem met wifi
Fritzbox wifi repeater
icon

Beste antwoord door yalerta 9 September 2019, 10:29

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @marcelvl,

Dat klinkt niet fijn. Heb je het modem ook verder ingesteld? Dus het kiezen van een kanaal? Werk je op 5Ghz of 2.4Ghz?
Reputatie 7
Badge +5
Instaleer eens een wifi analyzer op je telefoon.
Dat zal niet direct inzicht geven over een wegvallende verbinding, maar geeft wel info over hoe druk de beschikbare kanalen bezet zijn en of je toevallig niet op een druk bezet kanaal zit. Handmatig omzetten van de modem/router naar een ander kanaal kan al verbetering geven.

Aangezien er ook een repeater is geplaatst kun je misschien beter alles via 5Ghz laten verbinden omdat het daarop nogal wat rustiger is qua verbindingen en het nadeel van kleiner bereik met 5Ghz door de repeater opgevangen kan worden
Reputatie 2

er zijn behoorlijk wat netwerken hier in huis te meten, overstap naar enkel 5g ziter er helaas niet in. veel aparaten nog niet geschikt voor 5G.

Reputatie 7

Hey @marcelvl,

Ik zie inderdaad dat er een monteur bij je langs is geweest en de Fritzbox heeft aangesloten. Hij heeft daarbij een aantal instellingen gewijzigd om je Wifi op te krikken. Heeft het toen wel goed gewerkt? En welke snelheid meet je nu in de buurt van het modem? Bij Wifi is er altijd sprake van verlies en hoe verder de afstand tot de modem hoe meer je dit zal ervaren. Als je overal een goede Wifi verbinding wil dan kan je bijvoorbeeld zelf een tweede router plaatsen om het signaal uit te breiden. Dit kan al heel veel schelen!

Vergeet ook ons Wifi topic niet voor nog meer handige tips. 

Reageer