Beantwoord

Internet via stopcontact

  • 6 January 2019
  • 19 reacties
  • 1704 Bekeken

Om boven bekabeld internet (ivm met thuiswerken wat niet op wifi mag) te krijgen zonder gedoe met kabels trekken van de achterkant woning naar boven voor, wil ik graag gebruik maken van de stopcontacten.
Zijn daar stekkerdozen voor nodig van een bepaald merk, sterkte o.i.d.? Inmiddels 2 gekocht, maar die werken allebei niet.
icon

Beste antwoord door Elma van Lienen 10 January 2019, 23:14

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo Elma,

Wat je dan nodig hebt is een powerline-adapterset. De eerste adapter plaats je in een stopcontact in de buurt van het modem (niet in een stekkerblok!) Deze sluit je dan aan op poort 1 of 2 van het modem. De andere adapter plaats je in een stopcontact in de buurt van je computer en sluit deze dan bekabeld aan op de computer.
Deze oplossing is niet ondersteund door T-mobile maar werkt vaak wel.
Ik weet niet wat voor een adapters je hebt gekocht? Zorg voor goede adapters met een snelheid van 1000 of 1200. Goede merken zijn Devolo of TP-link.

Met vr. gr.
Marcel
Ik heb inderdaad de Devolo nu, maar deze werkt niet. Zal met de snelheid te maken hebben, kan ze nog wel ruilen hoor.Wat wordt eigenlijk wel ondersteund door T-Mobile? Ik zie op de website niet zulke dingen
Reputatie 7
Badge +2
T-mobile ondersteund alleen bekabelde verbindingen voor LAN en TV. (Buiten de WiFi natuurlijk)
Welk type adapters heb je nu?
Devolo dLAN 500 duo starter kit.
Heb je een advies?
Reputatie 7
Badge +2
Dat zou in principe gewoon moeten werken. Zien ze elkaar wel? Is de ene met een utp kabel op poort 1 of 2 van het modem aangesloten en de andere op de computer? Verschillende stopcontacten / groepen geprobeerd?
ja, poort 1 heb ik gebruikt van het modem en inderdaad verschillende stopcontacten en groepen geprobeerd. En als ik hem omruil voor bijv. de 1200 of magic (bij de 550 en 1200 zie ik trouwens geen windows 10 staan, bij de magic kun je blijkbaar alle besturingssystemen gebruiken. Zit 'm daar misschien de kneep?)
Reputatie 7
Badge +2
Dat lijkt mij niet uitmaken, al ben ik verder niet bekend met de Devolo producten. Zelf werk ik met de TP-LINK AV1000 (TL-PA7010P kit)
Dan ga ik daar naar kijken, dank je wel
Dan ga ik daar naar kijken, dank je wel
Poort 1 is voor tv, probeer is in poort 3.. dan zou het wel moeten werken!
Reputatie 7
Badge +2
Poort 1 en 2 is voor internet, 3 en 4 voor IPTV. Bij Huawei modems wordt echter van rechts naar links geteld. Van achter gezien zijn de rechter twee gele poorten voor internet.

Reputatie 7
Hi @Elma van Lienen, goed om te zien dat @Marcel MCi je al op weg heeft geholpen! Ik heb gekeken naar het type Devolo die je gebruikt en deze zou zeker moeten werken voor een bekabelde aansluiting. Als je de stappen uit de handleiding volgt op welke stap loop je dan vast? Ik kijk graag met je mee om te zien of we het werkend kunnen krijgen!
Reputatie 7
Badge +3
@Elma van Lienen

Het is niet zo dat ze out of de box werken, je zult ze moeten 'pairen' zodat ze elkaar zien.
Heb je ze dus wel 'ge-paired'?

Een stukje uit de handleiding ( REF );

Nadat u beide adapters succesvol heeft aangesloten, drukt u – binnen 2 minuten – eerst op de coderingsknop van de dLAN 500 duo (ca. 1 seconde) en daarna op de dLAN-knop van de dLAN 500 WiFi (ca. 1 seconde).
Ook dat heb ik gedaan Pieter, zonder resultaat. Ik had hem trouwens zonder WIFI. Ik heb deze vanmorgen omgeruild voor een sterkere (1200 met WIFI die ik kan negeren)) en waag er morgen weer een poging aan. Hele handelswijze nogmaals doorgenomen met de man van Expert (deze had er in elk geval verstand van), tot de stoppenkast aan toe die wel eens parten kan spelen. Morgen weer verder, kom erop terug😄
Poort 1 en 2 is voor internet, 3 en 4 voor IPTV. Bij Huawei modems wordt echter van rechts naar links geteld. Van achter gezien zijn de rechter twee gele poorten voor internet.


Ik heb nog een Modem van Vodafonethuis, daar zitten 4 internetpoorten in. Ik moet poort 1 of 2 gebruiken voor de Devolo, zo heb ik ook gehandeld (poort 1 gebruikt)
Super dat je de moeite hebt genomen om foto's te maken!!😃Dat kan idd heel behulpzaam zijn.
Hi @Elma van Lienen, goed om te zien dat @Marcel MCi je al op weg heeft geholpen! Ik heb gekeken naar het type Devolo die je gebruikt en deze zou zeker moeten werken voor een bekabelde aansluiting. Als je de stappen uit de handleiding volgt op welke stap loop je dan vast? Ik kijk graag met je mee om te zien of we het werkend kunnen krijgen!

Ik loop vast op het moment dat ik de laptop van mijn werk aansluit en weer vast moest stellen dat ik geen internettoegang heb. Fijn te lezen dat er zoveel behulpzame mensen hier zijn om te helpen om het toch voor elkaar te krijgen. Op mijn nieuwe Devolo zit maar 1 knop om ze te koppelen aan elkaar, dit is de Devolo dLan 1200+WIFI ac Starter Kit. Wifi kun je negeren als je die niet nodig hebt(of zoals ik niet gebruiken mag het bereik van WIFI via de router is al wel in het hele huis dus ook niet nodig)
Maar hoe zit het met bijv. Windows? Voor de 500 stond als besturingssysteem Windows 10 er niet bij. Kan dat invloed hebben?
Na een fikse storing op internet kon ik vanavond eindelijk weer online.... de nieuwe Devolo meteen maar geprobeerd en ja hoor, deze doet het zonder problemen. Deze is wel wat groter, dus moest ik eerst nog een ander verlengsnoer hebben (zonder aarde stekker) om beiden in het stopcontact te krijgen onder elkaar. Toen ik die eenmaal had en een extra utp kabeltje (hier zit maar 1 bij) was het zo gepiept. Inmiddels zit 'ie boven in het stopcontact en heb ik daar ook getest voor ik met extra beeldscherm etc. aan de sleep ga, ook daar doet hij het zonder problemen.

Of het ligt aan de snelheid (de 500 of 1200) óf het heeft met het besturingssysteem te maken.
Ik ben helemaal blij. nu kan ik met ingang van morgen zonder problemen zelfs hele dagen thuis werken. Fijn dat jullie er zijn!!😄
Reputatie 7

Absoluut, dank je wel Brian. Het scheelt me zo enorm veel tijd nu alles werkt.

P.s. maandag is het pas taartdag, weer een jaartje wijzer😂).
Reputatie 7
Oeh kijk aan! Dan zeg ik bij deze vast van harte gefeliciteerd @Elma van Lienen! 🙂

Reageer