Beantwoord

Internet via tweede router alleen 100mbps

  • 18 June 2019
  • 3 reacties
  • 474 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Goeden dag. Sinds vandaag overgestapt van KPN naar t-mobile. Heb hier op zolder een extra router (Netgear R6120) direct op de modem zitten. Dit had ik ook voorheen bij KPN.

Nu zie ik dat de modem hier aangeeft dat het gaat om een 100mbps verbinding (Thuisnetwerk > LAN-interface > Status LAN-interface). Als ik de verbinding direct via de computer laat lopen (zelfde kabel) staat er 1000mbps. Het lijkt erop dat de router niet de goede snelheid pakt.

Heb herstarten (en her-configureren) geprobeerd, maar zonder succes, ik blijf op 100mbps zitten. Help?
icon

Beste antwoord door Pieter_B 18 June 2019, 20:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Even de specs an deze router er bijgepakt en 5x 10/100Mb max en geen Gb, dus je bevinding klopt,

REF: Netgear site


Ongeloofelijk. Router vorig jaar gekocht, maar je hebt gelijk. Oude router aangesloten, en die pakt het gewoon goed op. Zo zie je maar weer dat je dubbel moet checken als je iets koopt. Snap niet zo goed waarom ze 900mbps wifi erop zetten, maar ok.
Reputatie 4
1,2Gbps is de maximale gecombineerde wifi snelheid onder de perfecte omstandigheden. Het is, net als bij powerplugs, gewoon een indicatieve snelheid die in werkelijkheid veel lager zit.

Reageer