Beantwoord

Internet weg na afkoppelen stroom van router en converter glasvezel


Vanaf vrijdag 28 juli veel problemen gehad met het verkrijgen van internet.

Na het van het stroom halen van mijn converter en router wil het internet niet meer starten.
Met als gevolg voor 3 dagen geen internet.

Nu was ik vandaag weer een beetje aan het hobbyen en mijn internet ligt er weer uit.
Ik hoop dat dit niet een blijvend ding gaat worden en hoop dat iemand me hier een beetje mee kan helpen.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 3 July 2019, 22:09

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
@Internetloos33 Welkom op het forum.

Als je zegt dat je aan het hobbyen was, had dit met jouw router of mediaconverter te maken?

Als je kijkt op de meldiaconverter, branden dan alle lampjes? Als dat zo is zou je het modem een keer kunnen resetten. Achter op het modem zit een klein gaatje. Stop daar even een naald in tot alles begint te knipperen. Misschien is het probleem dan opgelost?

Welk modem heb je in gebruik?
Reputatie 7
Badge +4
@Internetloos33

op de media convertor branden 6 lampjes als het goed is. als dat klopt dan moet je de media convertor even 10 sec van de stroom halen en de kabel naar het modem er even uit halen. stop de kabel na het modem er pas weer in als er 3 lampjes branden op de media convertor.
Ik gebruik de Huawei router, welke na een volledige reset weer internet heeft. Thanks!

Nu vraag ik me nog wel af waarom een eigen router op vlan300 er voor zorgt dat internet volledig weg is en ik mijn router moet factory resetten?
Reputatie 6
@Internetloos33 Als je router VLAN ondersteund, waarom haal je die er dan niet tussenuit? Of is dat juist wat je met hobbyen bedoeld?

Ik heb de Huawei er tussenuit gehaald en gebruik een TP-Link Acher C7 en hoef nooit te herstarten.

Hier is de handleiding om je router in te stellen met vlan
@Glassertje ik heb geprobeerd mijn router ertussenuit te halen met vlan300 in mijn instellingen. Maar wanneer ik mijn router aansluit krijg ik een dhcp back terug van de server. Wanneer ik de router aangesloten heb en die "nack" komt terug, is mijn internet stuk. En moet ik ook mijn T-Mobile router blijkbaar resetten.

Iemand die dit probleem ook heeft of doe ik iets raars?
Reputatie 6
@Internetloos33 Van wat ik heb begrepen wat @Hidden.nld uitlegt in topics is dat je zowel IP-Phone en IPTV VLAN allebei ook moet configureren, anders werkte het niet. Maar misschien dat @Hidden.nld jou hierin verder kan ondersteunen? Ik heb er helaas te weinig kaas van gegeten en het meeste wat ik weet is van het lezen.

code:
IGMP Snooping: uitschakelen
IGMP Proxy: uitschakelen
IGMP Version: V2

IPTV/VLAN inschakelen
Mode Custom
Internet Vlan ID: 300 Priority 0
802.1Q tag inschakelen.
IP-Phone vlan: 35
IPTV Vlan ID: 640
Volgens mij is IGMP voor de IPTV(deze gebruik ik niet) en te telefonie ook niet. Wat zou betekenen dat ik uit de voeten zou moeten kunnen komen door alleen vlan op 300 te zetten en hierna mijn router aan de wan?
Reputatie 6
@Internetloos33 Nee maar Las ergens dat je de telefoon wel moet configureren. Maar het is wachten op een berichtje van hiddennl hoe dit precies in elkaar zat.

Heb even gezocht maar kan het helaas niet vinden.
Reputatie 7
Badge +4
in mijn voorbeeld ging het specifiek om de acher C7 die wil de config alleen opslaan als je ook voip en ipvlan er in zit. anders wil hij de vlans niet opslaan.

je kan ook een managed switch gebruiken om de vlan tag er af te halen. dat heb je nodig voor die mesh routers die geen vlan ondersteunen.
Reputatie 6
@Hidden.nld Dit wist ik niet. Weer wat geleerd. Dankje.
@Hidden.nld en @Glassertje ik ga het morgen weer uitproberen en laat horen of het lukt 🙂. Bedankt voor de hulp.
Na heel wat stoeien even internet gehad op de nieuwe router. Maar internet valt nu heel vaak weg, ook zit ik op een andere ip-range dan met mijn T-Mobile router.

Heeft iemand tips om gewoon fatsoenlijk internet te krijgen?
Reputatie 6
@Internetloos33 Ja kan zijn, als je een eigen router gebruikt dat je bv op 192.168.0.** of iets in die trend. Heb ik hier ook.

Simpelste manier is je T-Mobile modem aan sluiten, en wil je een extra router aansluiten deze in DMZ zetten, zodat je volledige router functies hebt, let wel op dat je de DHCP in een andere range zet (zonder vlan) en dat je router de Ip-adressen uitdeelt, of als accespoint. Dit is de makkelijkste manier. Dan deelt de T-Mobile modem de IP-adressen uit en zit alles in dezelfde range.

Ik had geen zin om te stoeien met mijn Netgear R7000 router met Tomato firmware. Ik wilde graag eigen apparatuur gebruiken en heb een TP-Link Archer C7 aangeschaft. Echt, retestabiel, 2 minuten om in te stellen en zeker geen spijt van.

Reageer