Beantwoord

Internet werkt soms even niet via TP-Link C7 router

  • 9 October 2019
  • 1 reactie
  • 594 Bekeken

Goedendag!

Wij hebben een T-mobile thuis abonnement. Wij delen een huis met 2 stellen, dus op de 1e etage een stel en op de 2e etage ook. Het internet komt binnen via een T-Mobile Zyxa modem. Ik woon zelf op de 2e etage en heb een kabel naar boven getrokken die verbonden is van het Zyxa modem naar een Tp-Link Archer C7 router. Deze router is verbonden met de Smart-tv, de PS4, onze digitale televisie en hij zendt 2,4 ghz en 5 ghz wifi uit.

95% van de tijd werkt dit prima en hebben we goede verbinding met het internet. Maar zo nu en dan valt het hele internet tijdelijk weg op de router. Er is een oranje lampje en na een paar minuten is het er weer. Soms gebeurt dat dagen niet en soms gebeurd het constant. Dat is vervelend als je net iets aan het kijken bent en je weer moet wachten tot het weer werkt.

Als het gebeurt dan is er nog wel een constante verbinding op de Zyxa modem want als we de lange kabel van beneden in de PS4 of TV stoppen dan werkt het internet perfect. Dus ik neem aan de het probleem ligt bij de TP-Link router. Maar ik heb geen idee wat het probleem kan zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen. Kan iemand mij hierbij helpen misschien?

Met vriendelijke groet,

Sjoerd
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 9 October 2019, 21:32

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2
Hallo SjoerdP,

Dit is inderdaad een bekende klacht van de Archer C7. Ik heb het zelf ook gehad.
Zorg in ieder geval dat de nieuwste firmware is ingeladen. Ik had het probleem eens in de 1 a 2 weken. Een herstart hielp dan. Je zou preventief de router elke dag kunnen herstarten.
Nu zelf een Netgear R7000 erachter, deze valt nooit uit.

Mvg. Marcel

Reageer