Beantwoord

internet wordt er meer en meer niet beter op

  • 9 October 2020
  • 2 reacties
  • 167 Bekeken

Al een poosje T-Mobile en tot een aantal weken geleden ging het op een klein storinkje na altijd wel goed. Geregeld moet ik sinds 2 weken echter de Draytek Vigor 2132 FVn (glassvezel) resetten. Krijg dan wel verbonden / geen internet meldingen.  Achter de Draytek zit TP-link mesh systeem geconfigureerd als AP. De Draytek geeft IP adressen af. Ik denk dat de Draytek het aan het begeven is. of ik moet / wil de Draytek ervoor laten zorgen geen IP-adressen meer kan afgeven. De vraag is hoe dat exact werkt. Iemand die dat weet? Dan wil ik gaan proberen om die mesh in dchp mode te zetten en dan eens kijken wat er gebeurd. Dat die Draytek niets doet met 5Ghz was al storend. Allemaal gedoe in ieder geval, want ook poosje zonder mesh systeem gekoppeld ook resets moeten doen. Anders mogelijk KPN ens proberen.

 

Robert

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 12 October 2020, 11:09

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Jason

 

De M5…

 

RJK

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @rjkeiman, welkom op de Community!

Wat gebeurt er wanneer je de TP-link achter de Draytek vandaan haalt en de Draytek alleen laat werken als uitzender van het Wifi-signaal? Ik snap dat dit frustrerend is, gezien de aard van de mesh-configuratie, maar ik wil alles uitsluiten zodat het euvel boven water komt. Welke TP-link heb je; de Deco M9 toevallig? 

Omdat de Draytek niet in bridge modus gezet kan worden, is er nog een andere oplossing namelijk de Deco als router instellen. Zorg dan dat de Deco een vast IP-adres krijgt van de Draytek en dan kun je vervolgens het IP-adres van de Deco in de DMZ van de Draytek zetten. Deze optie zou ik nu proberen, omdat de eerste mogelijkheid voor verbindingsissues zorgt - met de eerste mogelijkheid doel ik op de access point werking van de TP-link.

Om de Deco een vast IP van de Draytek te laten krijgen, voer je het volgende stappenplan uit:

-De Draytek modem heeft IP 192.168.1.1 --> log in (als user) en schakel de DHCP in de modem uit.
-Ga naar de NAT instelling en dan naar DMZ, geef IP adres 192.168.1.2 een volledige DMZ
-Sluit je router via een directe verbinding aan op je PC en geef hem een statisch IP adres 192.168.1.2.
-Geef de IP reeks van de DHCP van de router IP adres 192.168.2.1 ->
-Verbind nu de UTP-kabel van het modem (poort 1) naar je router via de WAN-aansluiting op je router.
-Nu werkt alles weer zoals vanouds, voor het Glasvezelmodem log je in op IP 192.168.1.1 en je router op IP 192.168.1.2

Indien het nog niet lukt, laat het me weten. Ik zit altijd voor je klaar en help en denk graag mee! 

Reageer