Beantwoord

internetaansluiting installatie

  • 16 October 2019
  • 10 reacties
  • 253 Bekeken

Hallo vandaag is mijn tmobile thuis internet opgeleverd op mijn nieuwe adres ik heb de modem en kabels exact hetzelfde gelaten. Wifi is wel verbonden alleen werkt de internet niet. 

Ik moet zag ik een laptop of computer hebben om het draadloos internet te kunnen starten klopt dat? 

Zoja kan er dan zsm een monteur komen want heb nu.geen internet. 

 

Gr Houss

icon

Beste antwoord door TAVL 16 October 2019, 13:20

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen@HoussHouss,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Ik begrijp dat je verhuist bent. Je hebt niet per sé een laptop of computer nodig. Dat heb je enkel nodig om jouw modem in te stellen. Bijvoorbeeld om de naam van jouw netwerk anders in te stellen, wachtwoord te wijzigen, etc. Al kan dat ook per smartphone. 

In principe is het - uitgaande dat het om een DSL aansluiting gaat - plug & play. Als jij het aangesloten hebt met de door T-Mobile opgestuurde apparatuur, na opleverdatum en op de wijze zoals in de handleiding, dan moet het gewoon werken. Zo niet, dan is er mogelijk iets mis. Daarom wat checkvragen:

  • Hoe ziet het aansluitpunt eruit? Is dit de ISRA of een ander punt? Probeer altijd op de ISRA aan te sluiten(zie onderstaande afbeelding). Als het een ander punt is; zijn de draden wel aangesloten? 
  • Wanneer is de ingangsdatum volgens de bijgeleverde brief?
  • Wat bedoel je precies met ‘kabels exact hetzelfde gelaten"? Had je op een ander adres ook T-Mobile en heb je de oude apparatuur meegenomen? Dan zal dit niet werken. Je hebt de nieuwe apparatuur nodig.

Voorbeelden van aansluitpunten

 

Met bovenstaande vragen kun je wellicht op afstand geholpen worden. Dat is altijd sneller dan een monteur. Webcare kan een monteur voor je regelen. Zij leren mee op de klant-helpt-klant community en reageren doorgaans binnen 24 tot 48 uur.

Hallo ik.heb alles.geprobeerd al.heb een andere aansluit punt dan mijn oude huis.

Heb die met 4 stekker punten heb ook geen btg om te bellen voor hulp.

Kan er zsm een monteur komen aub? 

Of bellen jullie mij [06-nummer verwijderd door moderator.]

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet handig om op een openbaar forum een 06-nummer te zetten. Dit is niet veilig. Ik raad je aan het nummer te verwijderen. Al begrijp ik heel goed dat er haast bij is. De monteur aansturen kan alleen webcare. Zij reageren vanzelf in dit topic. 

Mijn reactie is om te kijken of ik jou als medeklant ondertussen kan helpen, waardoor je misschien sneller online bent. Mocht je alle punten hebben uitgevoerd, kun je wellicht nog wat foto's plaatsen, zodat we je tips kunnen geven. Ongeacht of ondertussen een monteur aangestuurd wordt. Let er wel op dat er op de foto's geen persoonsgegevens staan.  

Reputatie 7
Badge +15

Hallo@HoussHouss 

 

Het is niet zo slim om je 06 in het openbaar te zetten kan je je reactie bewerken en je 06 weghalen? Als iemand gegevens nodig heeft zal dat aangegeven worden door een Moderator.

 

Sorry voor dit bericht, we hebben tegelijk gepost 👍

Goedemorgen@HoussHouss,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Ik begrijp dat je verhuist bent. Je hebt niet per sé een laptop of computer nodig. Dat heb je enkel nodig om jouw modem in te stellen. Bijvoorbeeld om de naam van jouw netwerk anders in te stellen, wachtwoord te wijzigen, etc. Al kan dat ook per smartphone. 

In principe is het - uitgaande dat het om een DSL aansluiting gaat - plug & play. Als jij het aangesloten hebt met de door T-Mobile opgestuurde apparatuur, na opleverdatum en op de wijze zoals in de handleiding, dan moet het gewoon werken. Zo niet, dan is er mogelijk iets mis. Daarom wat checkvragen:

  • Hoe ziet het aansluitpunt eruit? Is dit de ISRA of een ander punt? Probeer altijd op de ISRA aan te sluiten(zie onderstaande afbeelding). Als het een ander punt is; zijn de draden wel aangesloten? 
  • Wanneer is de ingangsdatum volgens de bijgeleverde brief?
  • Wat bedoel je precies met ‘kabels exact hetzelfde gelaten"? Had je op een ander adres ook T-Mobile en heb je de oude apparatuur meegenomen? Dan zal dit niet werken. Je hebt de nieuwe apparatuur nodig.

Voorbeelden van aansluitpunten

 

Met bovenstaande vragen kun je wellicht op afstand geholpen worden. Dat is altijd sneller dan een monteur. Webcare kan een monteur voor je regelen. Zij leren mee op de klant-helpt-klant community en reageren doorgaans binnen 24 tot 48 uur.

 

Hallo  heb jullie  collega gesproken die zei dat ik de oude apperatuur mee kon meenemen heb dat exact gedaan en nu dan ? 

Opleverdatum op brief staat 15oktober heb jullie gister gesproken het was opgeleverd 

Hoe kan ik geholpen worden dan vandaag aub. 

Kan er zsm een monteur komen of mij gebeld worden of hebben jullie een ander nummer dan een 0800 die kan ik niet bellen.

Want ik heb dit 2 weken gelden allemaal, al aangevraagd.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben enkel een medeklant, dus niet werkzaam voor T-Mobile. In feite gaat het bij een verhuizing om een nieuwe aansluiting. De aansluiting is gebonden aan het adres. Een nieuwe woning is dus een nieuwe aansluiting. Het oude contract zou dus ontbonden moeten zijn en je hebt een nieuw contract gekregen. Hierbij hoort ook een nieuw pakket met apparatuur.

Als jij de 15de aangesloten moet zijn, dan zou het nieuwe modem moeten werken.

Wat staat er in jouw My T-Mobile omgeving als status? 

Ik ben enkel een medeklant, dus niet werkzaam voor T-Mobile. In feite gaat het bij een verhuizing om een nieuwe aansluiting. De aansluiting is gebonden aan het adres. Een nieuwe woning is dus een nieuwe aansluiting. Het oude contract zou dus ontbonden moeten zijn en je hebt een nieuw contract gekregen. Hierbij hoort ook een nieuw pakket met apparatuur.

Als jij de 15de aangesloten moet zijn, dan zou het nieuwe modem moeten werken.

Wat staat er in jouw My T-Mobile omgeving als status? 

Ik.heb geen.nieuw pakket of nieuwe contract heb mijn oude pakket mee verhuist kon oude apperatuur meenemen zei tmobile. 

Ik snap niet wat je bedoel met status.

 

Waar kan ik welje iemand van tmobile spreken 

Zonder te bellen

Reputatie 7
Badge +4

Hier op het forum. Ze reageren op volgorde van binnenkomst. Heb webcare gevraagd of ze kunnen controleren wat de status van jouw aansluiting is.  

In jouw Mijn Omgeving staat de status van jouw aansluiting. Dus of er nog een pakket onderweg is, of de aansluiting daadwerkelijk actief is, etc. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik krijg net terugkoppeling door dat webcare een afspraak voor je gaat regelen. Lijn is in feite actief. Mocht je toch nieuwe apparatuur krijgen, verwacht ik dat het met het vervangen van het modem opgelost is. Laat je weten of je het verzoek tot afspraak krijgt?

Reputatie 7

Hi @HoussHouss Ik heb het zojuist nagekeken en het signaal op je nieuwe adres is sinds 09-10 actief. Ik stuur een monteur bij je langs en je ontvangt bericht om een afspraak te maken. We gaan zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!