Beantwoord

internetbundel op door slechte wifi thuis

  • 10 June 2020
  • 4 reacties
  • 172 Bekeken

Hallo T-mobile,

 

Door wifi problemen hier thuis worden zowel telefoons, laptops en tv kastjes er regelmatig uit gegooid. We bellen hiervoor regelmatig naar Tmobile maar op afstand kunnen ze ons niet helpen (of het is tijdelijk voor een klein weekje opgelost). Ze hebben een monteur gestuurd en ook deze krabde achter zijn oren en vond het een mysterie. Hij kon ons niet helpen, alles zou gewoon moeten werken. Toch valt internet regelmatig uit. Het ligt niet aan onze telefoons of andere aparaten want ons bezoek gebeurt hetzelfde, tot grote irritatie. Ook wifiversterkers, Sonos systeem, chromecast, appleTV moeten regelmatig opnieuw ingesteld worden. Omdat we nu veel thuis moeten werken en vergaderen op teams etc. moeten we gebruik maken van 4G op onze mobiel en hotspots maken. Wifi is gewoonweg niet betrouwbaar. Nu krijg ik voor het eerst in mijn leven een smsje dat MIJN INTERNETBUNDEL OP IS!!! WAAAAAHHH HOE DAN??? bestaat hier een compensatie voor of iets dergelijks? Wij hebben zowel thuis als mobiel alles Tmobile en zijn verder altijd tevreden geweest over service, prijs, levering, gebruiksgemak etc. We mogen eind July overstappen/verlengeb en deze ellende laat ons twijfelen.

 

Is er wat mogelijk om ons tegemoed te komen?

We zijn ten einde raad.

 

Gr Marlon en Stan

icon

Beste antwoord door Waqqas 11 June 2020, 23:03

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Werkt internet bedraad wel gewoon goed en is het stabiel?

Heb je misschien een wifi versterker ofzo die je dan bedraad op de modem aan kan sluiten, wifi van de modem uitzetten en verbinden met de repeaters?

Ook al een fabrieksreset gedaan? Reset knopje achter de modem voor 10 seconden indrukken met een paperclip?

Hoi @Waqqas,

 

Wifi versterker hadden we ook, best een dure. Maar die deed vrolijk mee met de uitvallen van internet hier. Dus die hebben we retour gedaan.

Onze woning is niet ingericht om kabels naar werkplekken en naar de keukentafel te trekken. Wij moeten het echt van de wifi hebben.

Maar als ik een intenetkabel tussen de modem en de laptop hang dan lijkt het gewoon te werken. Maar digitale tv stoort en stottert ook en die gaat ook over de kabel. De sonos beam trouwens ook.

 

Fabrieksreset heeft de monteur ook geprobeerd inderdaad. En dan lijkt alles in orde voor een aantal dagen. Zo'n kerel vertrekt dan natuurlijk gewoon weer. Maar soms moeten we modem al na een uur opnieuw opstarten om weer stabieler te kunnen internetten. Frustrerend!

 

 

Reputatie 7
Badge +15

De monteur heeft ook niks ontdekt in de bekabeling? Dus daar zit het probleem niet? Is het een DSL of glasvezel aansluiting?

Bij een glasvezel aansluiting zou je misschien eens de kabel vanaf mediaconverter naar modem kunnen vervangen, is er toevallig niet iets specifieks dat voor storingen zorgt? Je geeft aan dat de modem af en toe prima functioneert en soms een paar dagen zelfs.

Wat het proberen misschien waard kan zijn, om zoveel mogelijk apparatuur in je netwerk te verwijderen en bijvoorbeeld één voor één apparaten te testen of het dan goed gaat en misschien kan je zo uitsluiten of er toevallig niet iets in je thuisnetwerk zit wat problemen veroorzaakt.

Reputatie 7

Hi @Marlon85, ik zou inderdaad beginnen met de tip van Waqqas, in dit soort gevallen is het een kwestie van uitsluiten om te oorzaak te achterhalen. Nog als aanvulling, maak je toevallig gebruik van eigen hardware zoals bijvoorbeeld een switch of router? Het feit dat de TV ook stoort doet mij vermoeden dat de routing vanaf de modem naar de devices niet goed gaat.

Reageer