Internetsnelheid

  • 5 November 2019
  • 3 reacties
  • 317 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb glasvezel bij jullie aangevraagd, een abonnement met 100mbit. Ik heb al t-mobile als mobiele provider, en ging er daarom van uit dat deze snelheid opgehoogd zou worden naar 200mbit. Nu blijkt dat jullie op mijn adres niet meer dan 100mbit leveren. Waarom via glasvezel maar zo weinig, terwijl het netwerk volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ruim 500mbit aan kan?


3 reacties

Waarom, KPN mag zelfs zijn netwerk dichtgooien na een recente gerechtelijke uitspraak.

En zo hoog zijn de tarieven niet, iedere concurent kan met de wholesale prijzen onder de prijs van KPN zitten, alleen T-Mobile wil er vol in met 25 euro voor thuis en 25 voor mobiel als combinatie korting en dan kan het niet uit.

Als je naar Tweak kijkt bijvoorbeeld die rekenen op een WBA netwerk gewoon hogere prijzen dan op hun eigen netwerk, die keuze kan T-Mobile ook maken.

T-Mobile is samen met ACM bezig de prijs van de 200 en 500 Mbit abonnement proberen omlaag te krijgen. KPN rekend hier teveel voor. Deze zijn op het moment te duur om door te geven. De verwachting is wel dat het weer op termijn terug komt.

Waarom kan de overheid hier niet ingrijpen? Het lijkt mij dat KPN at alleen maar doet om de concurrentie uit de markt te werken (voor de hogere snelheden at least).

Reputatie 6

T-Mobile is samen met ACM bezig de prijs van de 200 en 500 Mbit abonnement proberen omlaag te krijgen. KPN rekend hier teveel voor. Deze zijn op het moment te duur om door te geven. De verwachting is wel dat het weer op termijn terug komt.

Reageer