Beantwoord

Internetsnelheid bij Thuis 100 abbo erg laag (max 35Mb)

  • 12 February 2019
  • 18 reacties
  • 357 Bekeken

Sinds een paar weken hebben wij T-mobile thuis. De snelheid valt alleen tegen, in plaats van de maximum snelheid van 100Mbit behalen wij maximaal 35Mbit. Doorgaans blijft de teller steken bij 15-20Mbit. We hebben de tips ten aanzien van wifi gevolgd, maar ook met een bekabelde verbinding komen we niet verder. Mijn vermoeden is dus dat het niet aan het wifi-signaal ligt. Kan iemand ons helpen om de snelheid te verbeteren?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 14 February 2019, 00:07

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Jeu1987

zo te horen maak je gebruik van DSL.
zou je een foto kunnen maken van hoe je het heb aangesloten ? en van het israpunt
heb je meerdere aansluitpunten in huis ?
Dag @Hidden.nld, dank voor je reactie! We hebben inderdaad DSL. Er is geen duidelijk isra punt aanwezig in ons huis; de wandcontactdozen die er zijn geven geen signaal (hebben we geprobeerd). In de meterkast zit ook geen punt, maar daar komt wel een kabel uit de muur waarmee we het modem hebben verbonden.
Reputatie 7
Badge +4
@Jeu1987 zou je daar eens een foto van kunnen maken ?
Bij deze.

Reputatie 6
@Jeu1987 Als je een speedtest uitvoert, zou je op hetzelfde moment ook op de status pagina in je modem bij DSL Status kunnen kijken wat daar aan telefoonlijnsnelheden wordt aangegeven. Als die veel hoger zijn dan de speedtestwaarden, dan geeft dat een hint waar de problemen kunnen zitten.
Hi @tmoesel, dank voor de tip! Op de status pagina van mijn Huawei router zie ik geen telefoonlijnsnelheid staan? Zie bijgevoegde screenshot, wellicht moet ik ergens anders kijken?

Reputatie 6
Probeer de pagina met DSL-Informatie te vinden, zoals hier te zien is:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/instabiele-lijn-geconstateerd-door-guidion-308646?postid=1482170
Dank voor de tip! Ik heb de pagina gevonden, kunnen jullie hier wat mee?

Reputatie 6
Je ziet hieraan:
  • een uploadsnelheid van 22941 kbit/s, dus bijna 23 Mbit/s
  • een downloadsnelheid van 91192 kbit/s, dus ongeveer 91 Mbit/s
Dus van jouw modem tot de DSLAM centrale zijn dit de snelheden die de lijn momenteel aankan. Van de DSLAM centrale verder tot de T-Mobile speedtest server is dan een gedeelde internetverbinding en die moet dus minimaal ook deze snelheden kunnen halen. Zoniet dan is er een filevorming zegmaar en zal KPN en/of T-Mobile eigenlijk iets moeten doen om de capaciteit van dat internet deel te verhogen.

Draai nu maar een speedtest zou ik zeggen.
Dank voor de snelle reactie en de uitleg. Zie de screenshot voor de resultaten tijdens een speedtest. Die gaf nu 29 down en 19 up. Dus nu contact opnemen met tmobile om dit voor te leggen?

.
Reputatie 6
Er zal hier op het forum wel een medewerker reageren hopelijk.
Je krijgt dus maar 1 derde van de haalbare snelheid (en ook waarvoor je betaalt). Ook is zien dat de uploadsnelheid wel vrijwel maximaal is van wat de modem kan. Dit lijkt heel sterk op dat in jou buurt er in de avond veel van internet gebruik gemaakt wordt (mensen downloaden over het algemeen veel meer dan uploaden), en er lijkt dus duidelijk filevorming voor de downstream. Dat komt wel vaker voor bij KPN de laatste tijd en hopelijk kan men ergens een upgrade doorvoeren. Als het nog een jaar zo blijft kan je dan eigenlijk net zo goed een 50Mbps abo nemen. Je kan ook, op een voor internet rustig tijdstip, nog eens een speedtest uitvoeren. De kans is groot dat je dan wel veel hoger uitkomt.
Reputatie 7
Badge +4
laten we gewoon bij het begin beginnen.
dit zijn de stappen die doorlopen moeten worden.
  1. aansluiten direct op het isra met de bijgeleverde kabel. (foto)
  2. verwijder aftakkingen (meerdere aansluitpunten) zodat je geen bridgetap heb.
  3. vervang de kabel tussen de aansluiting met het modem. (gebruik hiervoor de kabel met de zwarte stekkers.)
  4. controleer op fec/crc fouten.
  5. vervang het modem (om uit te sluiten dat het in het modem zit)
  6. kpn aansturen voor controle signaal en snelheid.
Dank voor de tips! Ik wacht de reactie van de T mobile medewerker even af. Er is namelijk geen duidelijk isra punt te vinden in de woning. Er komt alleen een kabel uit de vloer in de meterkast (zie foto die ik eerder poste.
Even een korte update. Ik heb in de kruipruimte gekeken en denk dat er geen echt isra punt is. De kabels zijn met wat tape aan elkaar gemaakt (zie foto’s - volgens mij is de kabel naast de groene kabel de telefoonkabel). Ik kan me voorstellen dat niet ideaal is. Daarna gebeld met de klantenservice en die gaan nu een monteur inschakelen. Ik ben benieuwd!

Reputatie 7
Badge +4
dat word dus een israherstel door de netbeheerder KPN
Reputatie 6
dat word dus een israherstel door de netbeheerder KPN
Hoe weet je dat dit het enige is?
Reputatie 7
Badge +4
niet, maar voor een goede verbinding heb je een gped isra nodig. en als de kpn monteur er dan tocb is kan ie meteen zijn Kürth 3500 er op zetten om de verbinding te controleren
Reputatie 3
Hoi @Jeu1987

Zo, jij bent zo te zien goed bezig geweest. Ik hoop dat je niet teveel andere zaken zoals grote spinnen tegen bent gekomen ;-)

Alle gekheid op een stokje; zoals ik de informatie zie in je screenshots die je stuurde lijkt in ieder geval de snelheid op de lijn wel gehaald te worden. Maar jij haalt die snelheid zo te lezen bijlange na niet.

Doe je deze speedtests op verschillende momenten op de dag, via een bekabelde verbinding? En doe je dit dan met een PC/laptop direct bekabeld aangesloten op Lan1/Lan2 van het modem?

Zou je voor mij ook een foto van het modem kunnen maken en hoe deze aangesloten is? Dat helpt mij beter te begrijpen hoe het aangesloten is.

Reageer