Beantwoord

Internetsnelheid is veel lager dan beloofd

  • 11 April 2019
  • 4 reacties
  • 1997 Bekeken

Hallo,

Ik ben sinds een maand overgestapt naar Tmobile en mij is toen beloofd dat ik 50 MB/s op mijn huisadres zou ontvangen. Echter is dat nooit het geval geweest, ook niet in de buurt van 50MB/s. Ik heb meerdere malen op verschillende dagen een week lang de internet snelheidstest gedaan. Gemiddelde internet snelheid is 0,5MB/s. Hoogst wat ik heb kunnen halen is 1,1MB/s. Later is mijn verteld dat ik op mijn adres max 20MB/s kan ontvangen. Maar goed, mijn reële internet snelheid ligt nog steeds veel lager dan 20Mb/s.
Websites bezoeken is heel lastig, het duurt 10 minuten om te laden. Dit is heel frustrerend.
Ik heb op jullie website de stappen doorlopen om dit probleem te verhelpen. Router uit en aan zetten, router resetten, internet/ wifi-kanaal wijzigen, kabels vervangen, alles opnieuw installeren. Niets helpt.

Aangezien ik dit nergens anders kan melden(jullie hebben geen email klantenservice), wil ik hierbij dan ook officieel een klacht/melding maken over mijn veel te lage internet snelheid die niet overeenkomt met wat er in mijn contract staat. Ik vraag daarom het doormeten van de lijn.

Hopelijk wordt dit probleem snel verholpen.


Groet
icon

Beste antwoord door Brian 18 April 2019, 14:45

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hi, ik kijk graag met je hoe we dit kunnen verbeteren! De snelheid die je nu haalt, heb je het dan over de snelheid via Wifi of je bekabelde verbinding? Ik heb je binnenkomende verbinding zojuist bekeken en op dit moment komt er een snelheid van 28 Mbit binnen. Ik zie dat je de snelheid gisteren verlaagd hebt naar 20 Mbit, dit betekent dat dit de maximale snelheid is die je nu bekabeld zal halen. Via Wifi zal de snelheid altijd minder zijn maar 1,1 Mbps is wel érg laag.

Ik zie dat je meerdere apparaten aan hebt gesloten op poort 1, maak je gebruik van een eigen router of switch? Zou je eens een speedtest willen doen met 1 apparaat, bijvoorbeeld een pc, rechtstreeks aangesloten op de modem via de desktop app en hier het resultaat willen delen? Daarmee zou je de 20 Mbit moeten kunnen halen!

Voor je Wifi ontvangt bieden we een Wifi garantie tot 1 verdieping van de modem vandaan. Als je naast de bekabelde speedtest ook een speedtest naast de modem en bijvoorbeeld op de eerste verdieping wil uitvoeren dan kijk ik graag wat ik voor je kan doen!
Ik heb internetspeed test via de kabel en Wifi uitgevoerd met 1 apparaat op de router aangesloten.
Verder gebruik ik geen switch of een 2de , 3de router. Ik heb meerdere keren op een dag, op verschillende tijdstippen de test uitgevoerd maar ik heb nooit het internet snelheid of in de buurt van 28 MB/s gehaald die u claimt. Hoogst wat ik heb kunnen halen tot nu kunnen via de kabel is 2 of 3 MB/s.
Op poort 1 heb ik een spelcomputer op aangesloten en die staat meest van de tijd uit.

Reputatie 7
Ai dat zijn inderdaad geen snelheden waar je vrolijk van wordt. Maar wees gerust, dit moet zeker op te lossen zijn! Ik heb de informatie doorgestuurd naar onze technische dienst om de oorzaak te gaan onderzoeken. Mijn collega's nemen binnen een aantal werkdagen (ik verwacht begin volgende week) contact met je op!
Het zou heel fijn zijn als het opgelost wordt.
Bedankt.

Reageer