Beantwoord

Internetsnelheid supertraag - erg teleurgesteld

  • 30 October 2018
  • 3 reacties
  • 417 Bekeken

Hoi,

Vorige week heeft de monteur dan eindelijk bij ons alles aangesloten. Nu, een week later zijn we eigenlijk erg teleurgesteld in een aantal dingen, maar voornamelijk de internetsnelheid.

Wij hebben een glasvezel 750mb abonnement.

Op dit moment halen we volgens de speedtest van de t-mobile site de volgende downloadsnelheid:
WIFI: ~ ongeveer 19 mbps
Bedraad: ~ongeveer 40 mbps

Dit is véél lager dan de beloofde snelheid.

Wij hebben verder niets veranderd aan hoe de monteur het allemaal aangesloten heeft.

Iemand tips om de snelheid te verhogen, want nu betalen we letterlijk voor lucht...

Bedankt alvast
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 30 October 2018, 20:50

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @RobertNL,

Dat is raar, bekabeld zou je altijd je snelheid moeten kunnen halen mits je apparaat het ondersteund natuurlijk.
Je kan het beste de snelheid testen door je pc op te starten in veilige modus met netwerk ondersteuning.
De snelheid boven de 100Mbit kun je het beste testen met de speedtest.net desktop app.

Voor de WiFi kun je het beste de 5Ghz wifi gebruiken omdat deze een hogere snelheid aan kan dan de WiFi op 2,4Ghz. en de beste methode is om de afstand tussen het modem en apparaat te verkleinen. je zou het modem op een meer gunstiger plaats kunnen plaatsen gebruik hiervoor minimaal een cat5e utp kabel.
Hoi @Hidden.nld ,

Bedankt voor de reactie. Als ik het verhaal zo lees, denk ik dat er toch ergens anders een probleem zit.
Ik heb nu van alles geprobeerd, verschillende kabels, andere apparaten, laptops, tablets, telefoons, bekabeld, wifi op beide kanalen. De hoogste snelheid die ik tot nu toe gehaald heb, is door in de meterkast te gaan zitten met een 1 meter cat5 utp kabel. De snelheid was toen dan wel 61.5 mbps.
Maar het lijkt mij niet bedoeling om in de meterkast te blijven zitten, en daarnaast is 61,5 mbps bij lange na niet de beloofde 750 mbps....

verdere hulp en ideeen altijd welkom!
Groet
Reputatie 7
Hi Robert, dat zijn inderdaad bij lang na niet de snelheden die je zou moeten halen! Zou je de resultaten van een aantal speedtesten hier willen plaatsen? Dan ga ik voor je aan de slag om dit op te lossen!

Reageer