Beantwoord

Internetsnelheid T-Mobile Thuis


Reputatie 2
@T-Mobile:
Allereerst wil ik aangeven dat het een crime is om een topic te starten hier.
Ik heb 10 minuten moeten zoeken naar de optie om dit te kunnen.
Een tip, vanuit een zoekopdracht zie je gelijk of er een topic of niet bestaat, laat het dan mogelijk zijn om direct vanuit de zoekfunctie een topic te starten.

Internetsnelheid:
Ik heb contact gehad met de Klantenservice om me hierbij te helpen, maar er was geen direct antwoord voor handen en wordt uitgezocht.
Daarom gooi ik een extra lijntje uit voor tips & tricks om mijn internetsnelheid te verbeteren.
Ik heb een T-Mobile Thuis Internet 20-abonnement, waarbij ik deze snelheid helaas niet kan halen.
Na mijn overstap van KPN Alles-in-1 Instap naar Vodafone Thuis haalde ik helaas lagere internetsnelheden dan ik gewend was en sinds de laatste internetstoringen d.d. 19 en 20 juni 2017 haal ik slechts snelheden van rond de 5 Mbps.
Het rare is dat ik sommige momenten wel weer tegen de 10/11 Mbps meet met Speedtest, wat ik gewoon ben gaan vinden bij Vodafone/T-Mobile.
Bij KPN haalde ik tegen de 15 Mbps, en bij Vodafone heb ik dit op 17 april 2017 ook éénmaal gemeten, waarna de internetsnelheid langzamer werd.

Ik ben erg benieuwd hoe dit op te lossen is.
icon

Beste antwoord door Bob1983 17 August 2017, 13:08

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Yes, dank je wel voor de update. Twee vliegen in één klap met dit topic. 😉
Reputatie 2
@T-Mobile:
Allereerst wil ik aangeven dat het een crime is om een topic te starten hier.
Ik heb 10 minuten moeten zoeken naar de optie om dit te kunnen.
Een tip, vanuit een zoekopdracht zie je gelijk of er een topic of niet bestaat, laat het dan mogelijk zijn om direct vanuit de zoekfunctie een topic te starten.


Breaking news! Doordat Bob1983 dit heeft gemeld, hebben wij onze softwaredeveloper deze functie laten toevoegen! Bedankt voor de melding. ;)



Goed nieuws!
Leuk, maar vooral handig dat de functie geïmplementeerd is......

Mijn laatste meetresultaten van deze week:
PING: 29 ms
DOWNLOAD:17.32 Mbps
UPLOAD: 3.17 Mbps

Wat mij betreft is het probleem opgelost nu, gezien de stabiele verbinding de afgelopen weken.
Het "omprikken" van de internetlijn en het stabiliseren erna heeft ervoor gezorgd dat ik van een normale internetverbinding gebruik kan worden.
Bedankt voor alle hulp en tips! 😃
Reputatie 7
@T-Mobile:
Allereerst wil ik aangeven dat het een crime is om een topic te starten hier.
Ik heb 10 minuten moeten zoeken naar de optie om dit te kunnen.
Een tip, vanuit een zoekopdracht zie je gelijk of er een topic of niet bestaat, laat het dan mogelijk zijn om direct vanuit de zoekfunctie een topic te starten.


Breaking news! Doordat Bob1983 dit heeft gemeld, hebben wij onze softwaredeveloper deze functie laten toevoegen! Bedankt voor de melding. ;)

Reputatie 7
Dat klinkt positief! Hopen dat het zo blijft. 😃 Bedankt voor de update!
@sander nog geen tijd gehad om met klantenservice te bellen maar moet zeggen dat sinds het terugzetten naar fabrieks instellingen van de modem en het gebruiken van slechts 1ssd en verder volledig basis de snelheid van het internet stabieler is..
Reputatie 7
@TeunWinters, heb je nog een update voor ons? Ik kan bijna mijn adem niet meer inhouden! 🙂
@sander ik hoop vanavond op tijd thuis te zijn voor de klantenservice.
Reputatie 7
@TeunWinters,

Hebben bovenstaande tips geholpen of heb je gebeld? Heb je een update voor ons?

Welkom op ons forum trouwens! 🙂
@tmoesel het vreemde is dat als hij het doet, hij ook echt super snelheid geeft, veel meer dan beloofd. Het meest irritante is het onstabiele van de verbinding. Ik hoop dat morgen via de klantenservice er wat gevonden gaat worden
Reputatie 7
@TeunWinters.
Als je last heb van een slechte verbinding via de kabel dan is dat niet goed en vervelend.
Volgens mij is de demping op de lijn niet goed. of is de aansluiting niet juist.
Neem even contact op met T-Mobile zodat ze de lijnwaardes uit kunnen lezen.

Er is geen 5Ghz modem voor glasvezel. enkel de Draytek n op 2.4 Ghz dus hier kunnen ze je helaas niet mee helen. wel is het zo dat je WiFi goed moet werken. Werkt dat niet dan gaat T-Mobile het proberen op te lossen door de WiFi service. dit betekend dat je op de verdieping van het modem en 1 boven of onder het modem een stabiele verbinding moet hebben met 10Mbit. (genoeg om een HD film zonder problemen te streamen.) Voor overige vragen kan je het algemene WiFi topic even doornemen.
Reputatie 6
@TeunWinters
Als de netwerkverbinding met T-Mobile steeds wegvalt zou men in de T-Mobile infrastuctuur wel moeten kunnen zien wanneer en voor hoelang etc. Als het probleem bij hun zit of hun toeleveranciers, dan weten ze wat te doen.

Als de oorzaak in de richting van jouw draytek wijst, zou je op voorhand b.v. het 1 en ander in de router uit kunnen schakelen. B.v. de toch al minimale WiFi. Er zijn gevallen bekend van o.a. T-Mobile geleverde Huawei modemrouters waar de WiFi module de hele modem liet crashen als met vrij gangbare smartphones toegang/downloads werd gezocht/gedaan. Ikzelf heb ook zo'n geval, heb Huawei WiFi uit en eigen WiFi accesspoint.

Veel meer-eisende gebruikers kiezen sowieso voor eigen WiFi punten omdat ze dan niet afhankelijk zijn van provider apparatuur en dat maakt o.a. een wissel makkelijker (je huis etc blijft toch hetzelfde). T-Mobile heeft maar 1 glasvezelmodem, je kan wel je eigen gebruiken maar dan wordt TV en vastbellen lastig.
@sander @lemonkid ik test op de kabel en WiFi dramatische snelheden zelfs de Ping duurt soms meer dan 100ms opnieuw opstarten tmobile draytek router helpt , soms langer soms maar een minuut en dan is het weer pet. Overigens is die router verouderd heb ik het idee, geen a/c WiFi protocol ondersteuning geen 5ghz, ik ga morgen maar eens bellen met de klantenservice
Reputatie 2
Haha, top!
Reputatie 7

Goed om te horen dat er gekeken word naar het aanmaken van een topic vanuit de zoekfunctie, Sander, samen kom je er ook!
Helaas is dat in deze tijd niet meer de norm, dus erg fijn dat er nog kundige medewerkers bestaan, die meedenken met de klant en verbeterpunten ook daadwerkelijk intern bespreken.
Steek die maar in je zak zo voor het weekend :)

Ik ga het in ieder geval in de gaten blijven houden, maar ik heb het idee dat de lijn nu een stuk stabieler is en beter presteert! :D


Dat de diensten beter werken is natuurlijk het allerbelangrijkste, maar met jouw post vlieg ik het weekend in! Merci!

PS. Het is er door: het aanmaken van een topic na de zoekfunctie wordt toegevoegd. Wanneer is nog niet duidelijk, maar het gaat komen! Ha, die komt op jouw conto! 😉
Reputatie 2
@Bob1983
Dank voor de reactie. Ik snap nu ook de reactie van Jeffrey_87.
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/internetsnelheid-t-mobile-thuis-280857?postid=1397392
Met DSL snelheid op mijn locatie kom ik op de verkoop pagina niet verder dan de eerste laag, met slogan "Vanaf 20 Mbps" en bij de info: Snelheid "T-Mobile Thuis biedt zowel internet aan via DSL als via het extreem snelle glasvezel. Je internetsnelheid en de beschikbaarheid van glasvezel is afhankelijk van je adres."
Ik had daarmee aangenomen dat er maar 1 variant was en een soort best-effort principe m.b.t. snelheid met 20 Mbps als garantie ondergrens ( en minder dan 10% ervan uitlsuiting van levering op een adres).

De maximaal te halen lijnsnelheden zijn primair een zaak van de netwerkleverancier denk ik, dus KPN. Ik weet geen details, maar kan me voorstellen dat KPN in ieder geval intern voor eigen gebruik van elke lijn/adres wel een indicatie heeft gelogd van de karakteristieken. Als je iets verkoopt is het nuttig om te weten wat i.v.m. prijsssetting. Omdat potentiele kopers/afnemers ( zoals T-Mobile Thuis) ook zullen willen weten wat ze in huis halen, lijkt het logisch dat die info tussen de bedrijven beschikbaar zijn en voor consumenten dus weer op de website van de provider.


Geen probleem, het is fijn dat er mensen op dit forum zitten die meedenken met je.

Je uiteenzetting over de downloadsnelheden klinkt heel aannemelijk, zat zelf ook in die richting te denken.
Reputatie 2
Yes Bob1983, echt te gek dat je weer een update geeft. De lijn moest toch nog wat intrainen. Ik ben blij met dit resultaat, maar het belangrijkste is dat jij er tevreden over bent. 🆒

Over je allereerste punt trouwens: de structuur van het forum en de mogelijkheid om je vraag te stellen na een zoekopdracht. Daar zijn we druk mee bezig om dat in te regelen. Terecht punt dus, bedankt voor de tip! :D


Ha Sander, er word hier op het forum serieus met de klacht omgegaan, dus dat bevalt me uitstekend!
Het is ook makkelijker om informatie uit te wisselen dan aan de telefoon.
Hierover gesproken:
3 juli heb ik een medewerker van de klantenservice aan de telefoon gehad over dit probleem die me niet 1-2-3 kon helpen, wat ik kan begrijpen.
Hij gaf echter aan dat dit intern uitgezocht ging worden en ik de volgende dag hierover teruggebeld zou worden.
In de tussentijd dit topic aangemaakt en de klacht lijkt opgelost, terwijl ik na dik een maand niks meer vernomen heb van deze medewerker, forum 1, telefonische helpdesk 0.

Goed om te horen dat er gekeken word naar het aanmaken van een topic vanuit de zoekfunctie, Sander, samen kom je er ook!
Helaas is dat in deze tijd niet meer de norm, dus erg fijn dat er nog kundige medewerkers bestaan, die meedenken met de klant en verbeterpunten ook daadwerkelijk intern bespreken.
Steek die maar in je zak zo voor het weekend :)

Ik ga het in ieder geval in de gaten blijven houden, maar ik heb het idee dat de lijn nu een stuk stabieler is en beter presteert! 😃
Reputatie 6
@Bob1983
Dank voor de reactie. Ik snap nu ook de reactie van Jeffrey_87.
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/internetsnelheid-t-mobile-thuis-280857?postid=1397392
Met DSL snelheid op mijn locatie kom ik op de verkoop pagina niet verder dan de eerste laag, met slogan "Vanaf 20 Mbps" en bij de info: Snelheid "T-Mobile Thuis biedt zowel internet aan via DSL als via het extreem snelle glasvezel. Je internetsnelheid en de beschikbaarheid van glasvezel is afhankelijk van je adres."
Ik had daarmee aangenomen dat er maar 1 variant was en een soort best-effort principe m.b.t. snelheid met 20 Mbps als garantie ondergrens ( en minder dan 10% ervan uitlsuiting van levering op een adres).

De maximaal te halen lijnsnelheden zijn primair een zaak van de netwerkleverancier denk ik, dus KPN. Ik weet geen details, maar kan me voorstellen dat KPN in ieder geval intern voor eigen gebruik van elke lijn/adres wel een indicatie heeft gelogd van de karakteristieken. Als je iets verkoopt is het nuttig om te weten wat i.v.m. prijsssetting. Omdat potentiele kopers/afnemers ( zoals T-Mobile Thuis) ook zullen willen weten wat ze in huis halen, lijkt het logisch dat die info tussen de bedrijven beschikbaar zijn en voor consumenten dus weer op de website van de provider.
Reputatie 2
@Bob1983
Wat ik niet kan plaatsen is dat je internetsnelheid een flink stuk onder de DSL lijnspeed ligt. Bij iemand anders is het verschil nog veel groter. In mijn ervaring met DSL haalde ik met een lijnspeed van rond de 1700 kbit/sec ook wel grofweg 1.7 Mbps en niet b.v. maar 1 Mbps. Dus wat is de reden van dit verschil? T-Mobile maakt gebruik van VLANs over glasvezel en DSL dus als de TV (box) actief is gaat daaraan capaciteit verloren voor internet. Ik mag hopen dat de capaciteits claim van de TV VLAN dynamisch is, dus als de TV (box) uit staat, je wel met speedtest min of meer de lijnspeed waardes haalt.


Ik vond het verschil ook opmerkelijk, zeker gezien het feit dat ik voorheen bij een postcodecheck maximaal 15 Mbps kon halen.
Nu is dit bijgesteld naar 32 Mbps, zie bijlage.
Ben overigens wel benieuwd naar waar de postcodecheck deze gegevens vandaan haalt, weet iemand dit?
Dit correspondeert ook met de Downstream lijnsnelheid 30087 (kbit/sec) die ik uit de DSL-informatie haal.
Ik denk dat het verschil te verklaren is met het feit dat ik Internet 20 Mb (LIGHT) afneem.
Vanwege eerder genoemde maximale downloadsnelheid van 15 Mb had het toendertijd ook geen nut om een sneller internetabonnement af te sluiten, aangezien ik toch nooit hoger zou halen op mijn adres.
Reputatie 7
Yes Bob1983, echt te gek dat je weer een update geeft. De lijn moest toch nog wat intrainen. Ik ben blij met dit resultaat, maar het belangrijkste is dat jij er tevreden over bent. 🆒

Over je allereerste punt trouwens: de structuur van het forum en de mogelijkheid om je vraag te stellen na een zoekopdracht. Daar zijn we druk mee bezig om dat in te regelen. Terecht punt dus, bedankt voor de tip! 😃
Reputatie 6
@Bob1983
Wat ik niet kan plaatsen is dat je internetsnelheid een flink stuk onder de DSL lijnspeed ligt. Bij iemand anders is het verschil nog veel groter. In mijn ervaring met DSL haalde ik met een lijnspeed van rond de 1700 kbit/sec ook wel grofweg 1.7 Mbps en niet b.v. maar 1 Mbps. Dus wat is de reden van dit verschil? T-Mobile maakt gebruik van VLANs over glasvezel en DSL dus als de TV (box) actief is gaat daaraan capaciteit verloren voor internet. Ik mag hopen dat de capaciteits claim van de TV VLAN dynamisch is, dus als de TV (box) uit staat, je wel met speedtest min of meer de lijnspeed waardes haalt.
Reputatie 2
@Jeffrey_87

Exact, ziet er voorlopig goed uit na aanpassing door monteur.
Hoop dat het stabiliseren van de lijn nu gebeurd is en ik deze snelheid blijf houden 😃
Reputatie 2
@tmoesel

Over je eerdere bericht heengelezen, excuus!
DSL-informatie (12 dagen up nu) in bijlage.
@tmoesel

Is inderdaad handig om te weten, maar mijns inziens niet relevant, aangezien Bob de snelheid haalt waarvoor hij ook betaalt.
Reputatie 6
@Bob1983 @Jeffrey_87

Hoe verhouden zich de speedtest waardes t.o.v. DSL lijnspeed? Zie o.a. screenshot:
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/bewijzen-met-snelheidstest-in-geval-van-snelheidsprobleem-281454?postid=1396327
Dat ziet er prima uit. Dat haal ik namelijk ook.

Reageer