Beantwoord

Internetsnelheid T-Moile thuis lager dan concurrentie?

  • 14 May 2020
  • 1 reactie
  • 130 Bekeken

Goedendag,

 

Ik heb momenteel internet van Ziggo, hiermee haal ik 250 mbps op de 5Ghz band. Echter ben ik geïnteresseerd in een overstap, aangezien ik bij Ziggo wel echt de hoofdprijs betaal. Nu zie ik dat ik bij T-Mobile internet maximaal 100mbps kan halen op mijn adres, terwijl ik daarnaast zie dat het modem een 5Ghz band heeft. Hoe zit dit precies?

Ik hoor het graag!

Shain

icon

Beste antwoord door TAVL 14 May 2020, 12:36

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @shain208,

Welkom op de T-Mobile community. Natuurlijk wil je zo snel mogelijk surfen over het wereldwijde web. En het liefst net zo snel als bij jouw huidige provider. Als 100Mbps haalbaar is op jouw adres, dan betekent dit dat jij op het DSL of WBA netwerk zit van NetwerkNL, waarop T-Mobile haar diensten aanbiedt. In het geval van DSL kan het zijn dat het technisch niet mogelijk is om meer aan te bieden. In andere gevallen en bij glasvezel is dit wel mogelijk, maar hangt dit samen met een issue tussen T-Mobile en NetwerkNL. T-Mobile wil een scherpe prijs voor haar diensten en wil daarom de doorgiftevergoedingen niet betalen die gevraagd worden. Aan dit geschil wordt gewerkt. Dat betekent dat je waarschijnlijk in de toekomst waarschijnlijk gewoon sneller internet kunt krijgen. Dat is namelijk wel het doel van T-Mobile en in een belofte van de CEO bevestigd bij de overname van Tele2.
Vraag is in hoeverre je 250Mbps nodig hebt of dat je voor nu voldoende uit de voeten kunt met 100Mbps. Let wel; er zijn meerdere factoren van invloed op snelheid,

 

5Ghz is een techniek voor WIFI. Op moderne routers kun je kiezen voor 2,4Ghz en 5Ghz banden. 2,4Ghz heeft als voordeel dat de reikwijdte vaak verder is, maar dat de snelheid vaak wat lager is. Meestal door een voller spectrum van kanalen. Alle routers vissen namelijk in dat kanalenspectrum. 5Ghz heeft meer ruimte en is daarmee vaak ook sneller. Wel een mindere reikwijdte en gevoeliger voor muren en leidingen. De laatste 2 routers bieden deze beide banden aan, zodat je alles zo optimaal mogelijk kunt instellen voor jou situatie. Kom je daar niet uit? Dan zitten er op deze community genoeg gebruikers en webcare om je verder te helpen.

Reageer